2015-10-12, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ravnung
Vi ser samma sak i oslo. För inte så lenge sen hadde vi två etniska norska flickor som blev av skolan tilbydd att få Hijab av skolan då SFO, så dom inte skulle skilla ut sig bland dom andra flickorna, som dom sa, Dom var dom enda utan hijab. Halva Oslo har overvikt av fremmedkulturella barn i skolorna.

Vi har i Oslo flera incidenter med etniska norska flickor som blir mobbade av fremmedkulturella elever, för att vara hora, grisetare, osv, bara för att dom er norska och inte bär Hijab.

Så vi ser hur elever med muslimsk bakgrund inte integrerar sig, men alla andra der dom är i övervikt.
Skremmande utvikling!
Bra synpunkter. Vad händer i skolor där en majoritet av flickorna bär hijab? Vi är säkert redan där på vissa ställen. Hur ser man då på de flickor som inte bär hijab? Blir det ett tryck på dem att anpassa sig, och hur frivilligt är det då med sjal?
Citera
2015-10-12, 12:04
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Detta har inte med klädkodex ett göra eller att dölja ansiktet av säkerhetsaspekter. Detta har att göra med islamiseringen utav Sverige. De tar en bit i taget och håller på så - tänk på att de är här för att stanna oturligt nog och kommer kanske föra in 5-10 nya saker per år. Vad har vi då om 50 år i Sverige? Sverige är ett unikt land med ett unik och genuint samhälle för sig, precis som deras. Men att förändra ett annat samhälle.
Halalkäk, moskéer, böneutrop "bara en gång i veckan", slöjor, kvinnoförtryck bara i förorterna än så länge, kvinnor får inte köra bil och så vidare. Och kom ihåg att detta bara har börjat!!
Samma argument kan föras fast med SD och typ folkdräkt. Det är ett logiskt felslut och ytterst meningslöst.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sluttande_planet
Citera
2015-10-12, 12:04
Medlem
Ravnungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Fi fan det är skrämmande. Som sagt har vi bara börjat nu och se ser, men blundar, hela tiden för det trots att de(= politikerna och folk i mandat och bestämmande positioner) är medvetna. Det är superviktigt att från BÅDA hållen ta ansvar och se till att så länge två grupper umgås i det offentliga och statliga så skall landets regler och normer följas och ingen annan religion skall ha mer kraft eller mandat än den andra gruppen. Om någon grupp måste ha mer mandat så är det ju självklart den inhemska religionen, seden, regeln eller vad det må vara som skall efterföljas. Det skall inte vara något märkligt! Det är det ingen annanstans. Och att de använder våld, hets och religion och rasistkortet bör bara straffas genom ännu större åtstramningar.

Jag hoppas alla her forstår min SVORSKA, jag pratar flytande svenskt, men att skriva det, är ordentligt svårt, faktisk.

Jo, i oslo har vi også problem med att Imaner från olika moskeer, går omkring i blokkområden på oslo-østsida och besöker fremmedkulturella familjer med barn, der dom önskar att flickorna går med Hijab, då i respekt, som det så fint heter, för dom andra muslimer i området.

Du kan ju kolla ut den her artikkelen, och själv se hur det har blivit i oslo stad med kvinnor i Hijab, burka och Niqab, och med et muslimsk moralpolis som trakasserar kvinnor utan sådana kläder. Det är jævlig konstigt att det ökar så mycket i ett fritt land som norge, med all vår likestilling og feministförkjempare.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Moralkontroll-i-Oslos-innvandrergater-5314438.html
Citera
2015-10-12, 12:09
Medlem
Ravnungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Bra synpunkter. Vad händer i skolor där en majoritet av flickorna bär hijab? Vi är säkert redan där på vissa ställen. Hur ser man då på de flickor som inte bär hijab? Blir det ett tryck på dem att anpassa sig, och hur frivilligt är det då med sjal?

Vel, min son fikk stendigt etniska norska flickor över til sin skola på Oslo Vest, som rymde från østsidan grundat trakassering och mobbning i från fremmedkulturella medelever.

Några av dom hadde forsøkt farga håret svart, forsöka si så lite som mulig, men inget hjalp. Dom fikk byta skola.
Citera
2015-10-12, 12:14
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad tror ni det händer om en muslimfamilj vägrar att ta av sig slöjan vid skolbesök?

Vad ska hända? Böter hjälper inte. Elpistol?
Elpistol låter som ett bra alternativ.
Citera
2015-10-12, 12:34
Medlem
segadongs avatar
Så länge dom inte har rånaluva på sej. En sjal funkar ju fint.

Folk har ju keps på sig inne
Citera
2015-10-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Kan man ha religionsfrihet och samtidigt förbjuda en specifik del i en religion?

Både koranen och bibeln föreskriver exempelvis att otrogna ska mördas.

Sådant tillåter vi ju inte, för det mesta. Naturligtvis ska fantasiideologier underordnas lagar och i synnerhet grundlagar.
Citera
2015-10-12, 13:12
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Onödig provokation. Kommer bara göra muslimerna mer arga och radikala.
Men det är ändå oundvikligt.

Avskyvärt med åtsmitande huvudduk på småflickor! Förstår ni inte symboliken! De små ska inte i onödan hetsa upp fäder och andra farbröder som inte klarar sexuella provokationer. Småbarnen- flickorna ska vis att de är "ärbara" och inte vill bli objekt för gubbars och mäns åtrå..
Helsjukt med "slöja" på barn!
Naturligtvis ska den förbjudas i skolan.
Citera
2015-10-12, 13:18
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Ateism är också en tro.

Ni tror att något annat skapa världen än Gud.

INTE det här igen!

Ateism är ingen tro, det är en 100 procentlig brist på tro!

Det fina med atiesm är att jag kan säga att jag inte vet. Vilket inte gör nåt. Bag måste inte veta. Skapades jorden av gud på 6 dagar och sedan kom det en talande orm och en 900 årig man och hans två 100 åriga söner byggde en ark,helt själva, där alla jordens djur rymdes? Jag tror absolut inte det. MEN jag vet inte! Hur övertygad jag än är så kan jag inte bevisa det!

Tror jag att jorden skapades genom en enorm jävla smäll och sedan utvecklades vi från simpla organismer i havet till avancerade varelser på land? Ja. Eller iallafall något liknande. Jag är öppen för förslag. Men faktum återstår, jag vet inte! Ateism är ödmjuk.

Det är en skillnad på religiös och ateistisk tro. Den religiösa tron fungerar typ såhär: Jag har en tro, det finns inga konkreta bevis för att stödja existensen av det jag tror på. Men min tro är orubblig och resonemang, forskning och vetenskap kan inte ändra min tro. För jag "bara vet".

Ateism: Tror inte till fullo på något det inte finns bevis för. För när det finns nog mycket bevis för att stödja t.ex evolutionsteorin är det inte längre en tro, det är ett faktum. När en ateist tror på något, t.ex big bang, är ateisten inte övertygad på att det han tror på är nödvändigtvis sant om det inte finns nog mycket bevis. Ateisten är ödmjuk och öppen för förslag. Den religiösa är inte det.

On topic: Jag stödjer SD's förslag. Islam är en förtryckande religion. De stackars flickorna som måste gå omkring utklädda sådär får det så mycket svårare att skaffa vänner och integreras. Stefan Löfven har ju uttryckt sig om hur viktigt det är med integration..
Citera
2015-10-12, 13:30
Medlem
Beatriceaurores avatar
Inga religiösa symboler ska finnas i den obligatoriska skolan.
Inga kors, inga huvuddukar, ingen kippa, ingen präst vid avslutning, ingen psalmsång, inga välsignelser, ingen tilllåtelse att få gå ifrån och be fem gånger om dagen.
Inget halaslaktat kött i matsalen. Den elev som "måste" ha det får hålla reda på veckomenyn och ta med sig egen mat de dagar då "fel" sorts kött serveras.
Stackars Jehovas vittnesbarn får fortsatt slippa fira sin födelsedag.
Jag vill även ersätta Luciafirandet med en eld-och ljus i mörkret-fest. Det är absurt att vi i Sverige firar ett katolskt "helgon"som påstås ha levt i Italien på trehundratalet och som ska ha stuckit ut sina ögon för att göra Jesus glad... (ungefär så). Vansinnigt ! Vi är ju inte ens katoliker för höge farao!

Luciafirandet är ett relativt modernt påhitt, av pilska artonhundratalsgubbar som ville få chansen att titta på unga flickor i bara tunna nattsärken...
Bort med lusfian!
Citera
2015-10-12, 13:57
Medlem
SaftMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Apropå "dissociatives" beskrivningar av den absurda skapelseberättelsen.
Ni vet väl att ormen i paradiset gick omkring på ben, enligt guden? Eftersom ormen blev straffad av gud för att han lurade stackar Eva så hemskt - "hädanefter ska du kräla på din buk"...
Men på alla de gamla religiösa målningarna är ormen benlös redan innan det fula lurendrejeriet..
Varför har Adam o Eva navel, förresten..?

Och vilka gifte sig deras barn med, det fanns ju inga andra att para sig med... "Föröka er och uppfyll jorden".. Inavel så det stänker om det, katastrof ju!

Ja, *fjortisfnitter* Och på vilket sätt tänker du att din lite lätt naiva syn på skapelseberättelsen har bäring på trådens tema?

Självklart ska inte slöja bäras i skolan. Finns inget att diskutera där, lika lite som att andra religiösa yttringar ska köras upp i ansiktet på andra elever. Skolan ska vara fri från den typen av åsiktsyttringar.
Citera
2015-10-12, 13:59
Bannlyst
Var det inte Frankrike som förbjöd hijab? Det här var för några år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in