2015-10-16, 16:04
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Varför tror du att Andreas fick stanna hemma? Den detaljen tycker jag skvallrar friskt om hennes planer. Det är väldigt ovanligt att inte vilja ha med sig allt stöd man kan när man ska upp i rätten.

Jag förutsåg ju urkukning så visst finns det en viss grad av planering. Jag tror dock inte att hon i detalj planerade tillvägagångssättet utan mer som sagt körde på ett invant och tidigare framgångsrikt mönster. Börja med "buhahaha jag är psykiskt sjuk, SVÅRT, SVÅRAST i världen". När detta inte når framgång (domstolen har ofta genuint, inte made up psykiskt sjukan) så är det bara berny-tantrum som återstår. En liten tid i arresten torde dock förbättra hennes förmåga att lyssna trots SVÅR AD HD!
Citera
2015-10-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Varför tror du att Andreas fick stanna hemma? Den detaljen tycker jag skvallrar friskt om hennes planer. Det är väldigt ovanligt att inte vilja ha med sig allt stöd man kan när man ska upp i rätten.

Ja men precis, hon tänkte att detta ska jag väl snabbt få överstökat så som hon alltid gjort i kontakt med soc etc. Så han kunde lika gärna stanna hemma för hon ser inte allvaret i situationen. Det jag menar med att det inte var planerat "planerat" (fattar du?) är att jag inte tror att hon i förväg i detalj planerade hur hon skulle bete sig. Det liksom bara händer för att så gör hon alltid (och har klarat sig undan tidigare)
Så visst planerat i en mening men inte i en annan.
(Gudars så snurrigt detta blev, hänger du med på vad jag tror är skillnaden?)
Citera
2015-10-17, 20:55
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
Jag förutsåg ju urkukning så visst finns det en viss grad av planering. Jag tror dock inte att hon i detalj planerade tillvägagångssättet utan mer som sagt körde på ett invant och tidigare framgångsrikt mönster. Börja med "buhahaha jag är psykiskt sjuk, SVÅRT, SVÅRAST i världen". När detta inte når framgång (domstolen har ofta genuint, inte made up psykiskt sjukan) så är det bara berny-tantrum som återstår. En liten tid i arresten torde dock förbättra hennes förmåga att lyssna trots SVÅR AD HD!
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Ja men precis, hon tänkte att detta ska jag väl snabbt få överstökat så som hon alltid gjort i kontakt med soc etc. Så han kunde lika gärna stanna hemma för hon ser inte allvaret i situationen. Det jag menar med att det inte var planerat "planerat" (fattar du?) är att jag inte tror att hon i förväg i detalj planerade hur hon skulle bete sig. Det liksom bara händer för att så gör hon alltid (och har klarat sig undan tidigare)
Så visst planerat i en mening men inte i en annan.
(Gudars så snurrigt detta blev, hänger du med på vad jag tror är skillnaden?)

Ah ok du menade så. Ja jag håller med, planen slutade förmodligen vid att hon bestämde sig för "Aktivera Beprövad Metod #2-3". Hon har trots allt egentligen inte behövt ha någon längre framförhållning än så tidigare.

Det sorgliga är att det finns två domare med grav ADHD i den tingsrätten (om ingen slutat sen förra året). Jag har själv haft svåra problem med ungefär det efter en olycka och arbetar idag som jurist till vardags. Tror inte hon får så mycket gehör för hur svåååååårt det är.
Senast redigerad av ProfessorSlusk 2015-10-17 kl. 21:03.
Citera
2015-10-17, 21:14
Medlem
DetBlirBaraKesos avatar
Lite kvällsunderhållning:

Namn på husdjur är tydligen inte det enda Berny återanvänder... Projekten startades redan 2009.

https://www.anony.ws/image/JD1r
Citera
2015-10-17, 21:37
Avslutad
Enligt Berny själv har hon blivit och varit frisk ca. 50 gånger de senaste 10 åren.

Berny gillar att slänga sig med stora fraser och ord såsom Frisk, Kär, Nytt Liv, Stabil Tillvaro, Projekt, Aldrig Känt Mig Så Älskad, Trygg.
Fast Svår måste ändå vara hennes favoritord. Berny har inte bara vanliga åkommor och diagnoser, allt är av den SVÅRA graden.

#ILoveKeso
Citera
2015-10-18, 08:53
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBaraKeso
Lite kvällsunderhållning:

Namn på husdjur är tydligen inte det enda Berny återanvänder... Projekten startades redan 2009.

https://www.anony.ws/image/JD1r

Lyckades inte så väl med de projekten, å andra sidan så har "Projekt Keso" fått ett stort genomslag!
Citera
2015-10-18, 12:57
Medlem
Projekt fri, frisk, trygg etc etc etc
Tillåt mig småle 😜
Citera
2015-10-18, 15:59
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Projekt fri, frisk, trygg etc etc etc
Tillåt mig småle 😜

Ungefär som projekt hundintstruktör och alla andra projekt som aldrig blir genomförda
Vad är det som hindrar henne att genomföra? RR hann ju knappt bli uppstartat innan det var över.
Alltid så mycket snack men liten verkstad. Och då bor hon ändå sambo med en snickare...
Märker ju att skräckfilmsmanuset aldrig blev av det heller.

Vad tror vi om den där etagelägenheten som hon snackade om då? Är det flytt på gång?
Citera
2015-10-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Ungefär som projekt hundintstruktör och alla andra projekt som aldrig blir genomförda
Vad är det som hindrar henne att genomföra? RR hann ju knappt bli uppstartat innan det var över.
Alltid så mycket snack men liten verkstad. Och då bor hon ändå sambo med en snickare...
Märker ju att skräckfilmsmanuset aldrig blev av det heller.

Vad tror vi om den där etagelägenheten som hon snackade om då? Är det flytt på gång?

ja spontant är jag kanske mest besviken på att RR inte blev någonting. Det var ju hysteriskt roligt att hon plötsligt var "riktig" rödhätta.

Etagelägenhet nä den tror jag inte ett dugg på. Vem vid sina sinnens fulla bruk skulle hyra ut till de där två?
Citera
2015-10-18, 22:18
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
ja spontant är jag kanske mest besviken på att RR inte blev någonting. Det var ju hysteriskt roligt att hon plötsligt var "riktig" rödhätta.

Etagelägenhet nä den tror jag inte ett dugg på. Vem vid sina sinnens fulla bruk skulle hyra ut till de där två?

Haha håller med! Sen vart det bara keso av alltihopa!

Jag tror inte heller någon vill hyra ut en etagelägenhet till dom två, så mest troligt är det bara lögn. Och vill verkligen Andreas vara den som tar hand om Berny? Jag menar hon bor ju på LSS för att hon inte kan ta hand om sig själv så om dom flyttar ut från LSS till en annan lägenhet vem ska då ta hand om Berny? Andreas? Hon kan ju inte ens laga mat åt sig själv.

Tror det blir mycket snabbkäk för dom, för så jävla kul är det inte att vara den som kommer hem från jobb och får ställa sig vid spisen innan man ens fått av sig arbetskläderna. Det kan ju inte ens Andreas tycka är särskilt kul men dom löser väl problemet genom onlinepizza och annat snabbkäk som man slipper stå och laga själv.
Citera
2015-10-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Haha håller med! Sen vart det bara keso av alltihopa!

Jag tror inte heller någon vill hyra ut en etagelägenhet till dom två, så mest troligt är det bara lögn. Och vill verkligen Andreas vara den som tar hand om Berny? Jag menar hon bor ju på LSS för att hon inte kan ta hand om sig själv så om dom flyttar ut från LSS till en annan lägenhet vem ska då ta hand om Berny? Andreas? Hon kan ju inte ens laga mat åt sig själv.

Tror det blir mycket snabbkäk för dom, för så jävla kul är det inte att vara den som kommer hem från jobb och får ställa sig vid spisen innan man ens fått av sig arbetskläderna. Det kan ju inte ens Andreas tycka är särskilt kul men dom löser väl problemet genom onlinepizza och annat snabbkäk som man slipper stå och laga själv.

Ja mkt intressant om man kunde få reda på sanningshalten i etagevåningen. Eller förresten det är väl bara att utgå ifrån att det är en grov överdrift (som vanligt)
Är dåligt insatt i LSS men som du skrev Ska man väl inte vara kapabel att ta hand om sig själv. så projekt flytt får vi nog lägga på skitsnackskontot.
Men detta med keso? Kan någon ge mig ett sammanhang på det. Har trots allt läst de flesta inlägg i den här tråden och följt hennes blogg (i plural) 😉 Men detta har helt gått mig förbi.
Tell me more! 😀
Citera
2015-10-19, 16:00
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ja mkt intressant om man kunde få reda på sanningshalten i etagevåningen. Eller förresten det är väl bara att utgå ifrån att det är en grov överdrift (som vanligt)
Är dåligt insatt i LSS men som du skrev Ska man väl inte vara kapabel att ta hand om sig själv. så projekt flytt får vi nog lägga på skitsnackskontot.
Men detta med keso? Kan någon ge mig ett sammanhang på det. Har trots allt läst de flesta inlägg i den här tråden och följt hennes blogg (i plural) 😉 Men detta har helt gått mig förbi.
Tell me more! 😀

Om jag minns rätt skrev Berny ett blogginlägg där hon berättade att hon börjat laga en massa mat och att hon skulle göra en jättefin god middag på kvällen (typ). Många överdrifter i sann Bernyansk anda. Sen skrev hon att hon inte orkade och hade nöjt sig med en burk Keso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in