2015-10-15, 14:25
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag hoppas att ni som är Malmötrakten orkar dit igen, även om risken är övervägande att Berny kommer spjärna mot och ställa till teater igen.

Då blir det ju roligt i alla fall. Man kan ju inte vara seriös hela tiden i livet.
Citera
2015-10-15, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Man kan ju inte vara seriös hela tiden i livet.
I en rättssal ska man vara seriös, speciellt när man är en vuxen människa. Att bete sig som Berny är fruktansvärt omoget och visar väldigt tydligt vilken mental nivå hon ligger på.
Citera
2015-10-15, 16:28
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
I en rättssal ska man vara seriös, speciellt när man är en vuxen människa. Att bete sig som Berny är fruktansvärt omoget och visar väldigt tydligt vilken mental nivå hon ligger på.

Absolut!

http://www.expressen.se/kvallsposten/namndemannen-sov-mitt-under-rattegang/
Citera
2015-10-15, 21:28
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Absolut!

http://www.expressen.se/kvallsposten/namndemannen-sov-mitt-under-rattegang/

Omfg
Ja det finns ju idioter till allt och än är inte sista idioten född heller.
Varken Berny eller nämndemannen i artikeln föregår med gott exempel.
Om det är någon här inne som tror att man kan ha förtroende för någon myndighet här i världen så föreslår jag att se Zeitgeist Addendum dokumentären, har inget med Berny att göra men den är verkligen en ögonöppnare. Berny vet nog så väl hur korrupt världen är, så varför skulle hon inte utnyttja systemet när man uppenbarligen inte kan ha förtroende för att något här i världen ska funka som det borde.
Det Berny brukar göra är väl rent generellt att vilseleda mest hela tiden och att då skylla på att man faller mellan stolarna låter ju som hon vore en hycklare.
Jag säger inte på något sätt att hon borde gå ostraffad för det tycker jag verkligen inte, men jag kan samtidigt förstå henne till en viss nivå. Men när hon är 32 bast och inte kan bete sig eller resonera som en 32-åring eller ens kan stå för vad hon gjort så är det ju tveksamt att hon någonsin kommer att bete sig adekvat för sin ålder och ta ansvar.
Citera
2015-10-15, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Omfg
Ja det finns ju idioter till allt och än är inte sista idioten född heller.
Varken Berny eller nämndemannen i artikeln föregår med gott exempel.
Om det är någon här inne som tror att man kan ha förtroende för någon myndighet här i världen så föreslår jag att se Zeitgeist Addendum dokumentären, har inget med Berny att göra men den är verkligen en ögonöppnare. Berny vet nog så väl hur korrupt världen är, så varför skulle hon inte utnyttja systemet när man uppenbarligen inte kan ha förtroende för att något här i världen ska funka som det borde.
Det är en jäkla skillnad på att inte ha förtroende för myndigheter och att tramsa så som B gjorde för att slippa ta ansvar för sina handlingar.
Citera
2015-10-15, 21:48
Avslutad
Hon begick ju dock inte brotten p.g.a. inget förtroende för myndigheter, så de sakerna har inte så mycket med varandra att göra. Hennes motiv var ren och skär materiell egoism och pengar.

Att hon sedan försöker jiddra sig ur straffet beror på att hon inte vill, och inte heller är van vid, att behöva stå till svars för sina handlingar.
Citera
2015-10-15, 21:52
Avslutad
Undrar om hon verkligen kommer köra samma uppträdande igen? Då blir hon förmodligen häktad och tvingas sitta där och lyssna.
Citera
2015-10-15, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Undrar om hon verkligen kommer köra samma uppträdande igen? Då blir hon förmodligen häktad och tvingas sitta där och lyssna.

Oavsett hur det blir så ser jag fram emot att bönan får sig en liten reality check angående det här med att få ta ansvar för sina handlingar.
Citera
2015-10-15, 23:20
Medlem
William Hainess avatar
Citat:

Det finns en stor risk att hon gör samma sak igen eftersom hon tror att det funkar.

Hennes beteende funkar i psykiatrin, funkar kring socialtjänsten och funkade första gången i rättegången. Jag tvivlar på att hon förstår att det inte kommer funka i längden utan att rättvisan kommer att ha sin gång ändå oavsett om hennes blodiga snöflingor berättar historier för henne.

Jag räknar med att hon börjar kasta stolar den 25e och blir häktad.
Citera
2015-10-16, 01:05
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Det blir ett test på hur "far gone" hon är. Hon måste fått förklarat av sin advokat att hon kommer att bli häktad om hon beter sig så igen eller inte dyker upp på nästa rättegångsdatum. Var det ett beräknat men inte väl beräknat beteende förra gången eller får hon på riktigt spelet av att behöva sitta i en rättegång?
Citera
2015-10-16, 08:24
Medlem
Tror inte det är beräknat i meningen att hon i förväg bestämde att hon skulle bete sig så. Mer beräknat i den mening att hon alltid har betett sig sådär i kontakt med myndigheter och sjukvården, och där har det funkat för att tja de har annat att lägga tid på än någon som beter sig som hon. Enklare att typ ge henne det hon gapar och skriker efter.
Så i den meningen beräknat, men har svårt att tro att hon satt hemma och tänkte ut att hon skulle göra så. Det liksom bara händer för att det är ett invant beteende.
Önskar jag bodde i Malmö hade definitivt lagt in en semesterdag på rättegångsdagen.
Citera
2015-10-16, 12:58
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Hahaha! Vilket skådespel. Hon har själv erkänt flera gånger att hon inte har någon jävla ADHD. Dessutom medverkar personer med psykiska funktionshinder i rättegångar hela tiden, det är liksom bara att sitta där. Hon är pinsammare än någonsin.

Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Tror inte det är beräknat i meningen att hon i förväg bestämde att hon skulle bete sig så. Mer beräknat i den mening att hon alltid har betett sig sådär i kontakt med myndigheter och sjukvården, och där har det funkat för att tja de har annat att lägga tid på än någon som beter sig som hon. Enklare att typ ge henne det hon gapar och skriker efter.
Så i den meningen beräknat, men har svårt att tro att hon satt hemma och tänkte ut att hon skulle göra så. Det liksom bara händer för att det är ett invant beteende.
Önskar jag bodde i Malmö hade definitivt lagt in en semesterdag på rättegångsdagen.
Varför tror du att Andreas fick stanna hemma? Den detaljen tycker jag skvallrar friskt om hennes planer. Det är väldigt ovanligt att inte vilja ha med sig allt stöd man kan när man ska upp i rätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in