2015-10-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Om jag minns rätt skrev Berny ett blogginlägg där hon berättade att hon börjat laga en massa mat och att hon skulle göra en jättefin god middag på kvällen (typ). Många överdrifter i sann Bernyansk anda. Sen skrev hon att hon inte orkade och hade nöjt sig med en burk Keso.

Aha tack. Då fattar jag.
Så Keso alltså. Ja det är ju avancerad matlagning.
Och åter en Bernyansk överdrift. Got to Love her enthusiasm för alla Projekt
Citera
2015-10-19, 20:13
Medlem
Infanterists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Ja mkt intressant om man kunde få reda på sanningshalten i etagevåningen. Eller förresten det är väl bara att utgå ifrån att det är en grov överdrift (som vanligt)
Är dåligt insatt i LSS men som du skrev Ska man väl inte vara kapabel att ta hand om sig själv. så projekt flytt får vi nog lägga på skitsnackskontot.
Men detta med keso? Kan någon ge mig ett sammanhang på det. Har trots allt läst de flesta inlägg i den här tråden och följt hennes blogg (i plural) ?? Men detta har helt gått mig förbi.
Tell me more! ??

För något år sedan så skrev hon ett inlägg på sin blogg där hon liksom i förbifarten nämnde att hon
skulle göra pannkakor till lunch. Senare samma dag så kom ett nytt inlägg där hon skrev att hon inte orkade göra pannkakor så hon åt en burk keso istället. Detta var det någon som uppmärksammade här och sen dess är det ett vedertaget uttryck i tråden och i Bernys bravader. Det är ett så perfekt exempel på hur Berny gör upp planer, ofta inte ens särskilt storslagna utan - för oss andra - rätt ordinära saker som att steka lite pannkakor, och sen inte klarar av ens det. Det blir keso helt enkelt.
Citera
2015-10-19, 20:46
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Ja mkt intressant om man kunde få reda på sanningshalten i etagevåningen. Eller förresten det är väl bara att utgå ifrån att det är en grov överdrift (som vanligt)
Är dåligt insatt i LSS men som du skrev Ska man väl inte vara kapabel att ta hand om sig själv. så projekt flytt får vi nog lägga på skitsnackskontot.
Men detta med keso? Kan någon ge mig ett sammanhang på det. Har trots allt läst de flesta inlägg i den här tråden och följt hennes blogg (i plural) 😉 Men detta har helt gått mig förbi.
Tell me more! 😀

Etagevåningen blir keso den med. Hela kesogrejen beskriver Berny så bra. En tanke blir i hennes huvud verklighet bara hon upprepar det tillräckligt ofta.
Träffar Andreas. Tanke-Han har jobb och knarkar inte, är därmed normal i hennes värld. Nu är jag normal, nu är vi normala, stabil tillvaro, tryggare än någonsin, vi skaffar barn.
Verkligheten är troligtvis i stil med att Andreas är en våldsam, svartjobbande alkoholist som hjälper henne med bedrägerierna men låter henne ta smällen.
Tanke-nu är jag normal och normala har jobb, jag gillar hundar, jag ska bli hundinstruktör...nej! Privat hundinstruktör!
Tanke-Normala bor inte i LSS-lägenhet...you know the rest.
Diskrepans mellan verklighet och upplevd verklighet

När Berny sen sitter i fängelse när hon nästan var en privat hundistruktör med stabil man i en etagelägenhet i centrala Malmö. Tvi vale för det förbannade rättssystemet!!!
Senast redigerad av langaocb 2015-10-19 kl. 20:49.
Citera
2015-10-19, 21:35
Medlem
Tack alla för keso klargörandet.

Lite som sagan som skräddaren.
Skulle bli en jacka,
Men när kunden kommer tillbaka har det inte blivit en jacka utan en mindre sak och nästa v en ännu mindre sak
"Men va bidde det då?"
Minns ni den sagan?
Nåja skit samma jag fattar grejen och tackar ödmjukast för era svar.
Citera
2015-10-19, 21:53
Avslutad
Till och med Theus mat blev keso. Nån gång för nåt år sedan skulle hon göra värsta julbordet till honom, ni vet när Theus var Bernys allt, och duka upp till fest. Men det slutade med att han fick tre köpeköttbullar, typ.

Soooo Keso Style.
Citera
2015-10-20, 09:09
Medlem
Systersot33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infanterist
För något år sedan så skrev hon ett inlägg på sin blogg där hon liksom i förbifarten nämnde att hon
skulle göra pannkakor till lunch. Senare samma dag så kom ett nytt inlägg där hon skrev att hon inte orkade göra pannkakor så hon åt en burk keso istället. Detta var det någon som uppmärksammade här och sen dess är det ett vedertaget uttryck i tråden och i Bernys bravader. Det är ett så perfekt exempel på hur Berny gör upp planer, ofta inte ens särskilt storslagna utan - för oss andra - rätt ordinära saker som att steka lite pannkakor, och sen inte klarar av ens det. Det blir keso helt enkelt.
Hahaha!😂😂😂
Alltså, hon framstår som förståndshandikappad. Märkligt när hon inte har några problem med förståndet då det gäller att planera diverse bedrägerier eller att manipulera människor och myndigheter för att få det hon vill.
Är väl därför hon inte klarar av att vara singel någon längre stund; varför anstränga sig att lära sig ta hand om sig själv när man istället kan utnyttja sina nära och kära till att göra allt det där vardagliga som Bööörny är för "speciell" för att klara av.
Ett riktigt kap är hon; en 32-åring som stannat i utvecklingen med ett beteende som en bortskämd fjortis. Hennes enda merit i livet, som hon mjölkar än idag, är att hon skrivit två medelmåttiga biografier, som dessutom är fulla av lögner, överdrifter och självförhärligande.
Citera
2015-10-21, 12:50
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infanterist
Blir alltså inte ens pannkaka av det - det blir keso? Tack för klargörandet - jag har också undrat
Citera
2015-10-21, 18:58
Medlem
DetBlirBaraKesos avatar
Precis som andra hängivna flashbackare händer det att man en mulen dag går tillbaka och läser om Bernys galenskaper från förr. Jag har hittat ett guldkorn från januari 2014 när Berny hade en av sina hundra frågestunder...

Citat:
13. Har du någon gång tänkt på att skaffa barn? Är det något du vill i dagsläget?

Ja tanken har ju funnits som en ren fråga och visst kan jag tänka att det är synd att jag inte kan skaffa barn. Väldigt synd. Men det kommer jag aldrig någonsin göra. I just mitt fall skulle det vara så fruktansvärt egoistiskt och elakt med tanke på min stora mängd problem på alla fronter och mitt liv som jag levt, att jag helt enkelt har en helig regel som aldrig kommer ruckas. Inga barn för mig.

Det är en regel jag inte kommer frångå. Det enda regeln jag aldrig kan rucka ens en millimeter på.

Mindre än ett år senare är barn det enda hon pratar om. Kort sagt, när Berny låvar något med Å är det precis lika troligt att hon håller sitt löfte som att hon och Andreas skulle vara rena i näsan från amfetamin.

Det är på ett sätt lite trist att hon slutat blogga, men å andra sidan skulle man nästan kunna använda sig av en slumpgenerator för att uppnå samma resultat, det är bara att återanvända följande rubriker/ämnen:

-Framtidsplaner och nytt projekt

-Valpköp

-Trauma betyder sår

-Min nya bästis

-Min nya svåra diagnos

-Dramatiskt uppbrott med min nya bästis (hon är avundsjuk på mig)

-Överdrifter om mitt glammiga boende

-Ambulanskaos

-Polisanmälan ("Rätt ska vara rätt, jag gör det för att bli fri")

-Mannen/kvinnan i mitt liv

-Drogsug

-30 selfies med duckface

-Mina föräldrars tortyr a.k.a. Pålssons gömda juveler

-Kritat cigg och shoppat kläder

-Gravid igen

-Ni har inte hela bilden

-Ny kukbärare är hopplöst förälskad i mig

och såklart

-Frågestund!
Senast redigerad av DetBlirBaraKeso 2015-10-21 kl. 19:00.
Citera
2015-10-22, 20:21
Medlem
Denosynliges avatar
Jag tycker det är lustigt att hon först säger att hon kan inte skaffa barn pga vem hon är i princip och sen drygt ett år senare går hon enligt egen utsago till fertilitetsklinik för att öka sina chanser att blir gravid med en snubbe som har typ 5 ungar sedan tidigare som han inte ens träffar eller betalar underhåll för.
Vad är det som säger Berny att det helt plötsligt är läge att försöka bli gravid med Andreas? Tror hon verkligen att han kommer stanna med henne bara för att hon låter honom försöka göra henne gravid? Vad händer mellan Andreas och Berny om hon måste sitta av tid i finkan?

Det känns som att Bernys största rädsla alltid har varit att bli övergiven... och ur detta kommer vips dessa familje bildar planer för det sista hon vill är att Andreas ska lämna henne och göra en annan brud på smällen istället.

Hon gjorde sig till och med av med Theus för Andreas skull... Så hur kommer det kännas för Berny när hon är helt ensam ifrån Andreas, Messi och ingen Theus heller. Sitter hon ensam i en cell i flera månader för att sedan släppas ut och upptäcka att Andreas har hittat någon ny... Ensam igen.... Tar hon tillbaka Theus då eller skaffar hon bara en ny valp så fort hon får chansen? Eller så kanske hon redan har en ny flickvän/pojkvän som hon träffa i finkan vid det laget?
Hur många av er tror att Andreas kommer att vänta på Berny om/när hon hamnar i finkan? Att han kommer finnas kvar för henne när hon kommer ut?
Och hur många av er tror att hon hämtar tillbaka Theus om det tar slut mellan henne och A? Eller skaffar hon bara en ny valp istället?
Eller återupptar hon planerna att hitta Milo? (kanske minst troligt)
Citera
2015-10-22, 23:24
Medlem
farlings avatar
När Berny får avtjäna sitt straff i fängelset, kommer Andreas att kunna bo kvar i lägenheten under tiden eller måste han skaffa eget boende då?
Om ovan är fallet så kommer inte Berny att ha någon pojkvän när hon kommer ut, inte en chans att han väntar på henne.
Citera
2015-10-23, 03:55
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
När Berny får avtjäna sitt straff i fängelset, kommer Andreas att kunna bo kvar i lägenheten under tiden eller måste han skaffa eget boende då?
Om ovan är fallet så kommer inte Berny att ha någon pojkvän när hon kommer ut, inte en chans att han väntar på henne.

Det beror på hur länge hon får sitta inne, är det mer än 6 månader så har jag svårt att se att han kommer att få bo kvar där tills hon kommer tillbaka. Eftersom att det är en LSS lgh så finns risken att dom bedömmer att någon annan som behöver lägenheten ska flytta in där beroende på hur länge Berny blir borta. Blir hon borta mer än 6 månader så kanske dom reserverar ett annat LSS boende åt henne tills dess att hon kommer ut igen?

Sitter hon inne i mer än 8 månader har jag svårt att se att dom kommer låta Andreas bo där gratis medans Berny sitter av tid i finkan. Boendet kommer att gå till någon annan och anledningen till att dom kollar på lägenheter är väl för att hitta någonstans Andreas kan bo medans Berny sitter inne. Därav snacket om egatelägenheten, det blir Andreas som får hyra den eftersom Berny har ändå inte råd med hyran! Sedan om Berny har tur så kanske hon får flytta in med honom där när hon kommer ut igen, om han väntat på henne dvs.

Men vid det laget kanske han träffat en ny tjej som han gjort på smällen och ska bilda familj med... Vilket lär vara Bernys största mardröm som kan hända i framtiden.

Men då är frågan hur länge kan hon tänkas få sitta i finkan?
Citera
2015-10-24, 17:35
Medlem
roewsvetts avatar
Med anledning av Bernadettes tidigare kontakt med rättvisan men framförallt hennes beteende fram till rättegång så tror jag att chansen är minimal att det blir annat än fängelse. Tyvärr (i detta fall) så lär Bernadette liksom vi andra fitt-bärare få ett mildare straff. 2-3 månader är min gissning. Möjlighet finns (liten, men den finns där) att Andreas inte hinner hitta en ny baby-mama. Han kanske bara träffar flickor som kan googla eller frågat sig varför han fatalt misslyckas med så många förhållanden hitintills. Vad gäller Bernadette så lär hon, som många andra nämnt, snabbt hitta ny kukbärare alt fitt-bärare som för den absolut första gången i hennes svåra liv får henne att känna sig TRYGG!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in