Undrar hur länge som Spice syns på blodprov? Rökte ca tvåjointar om dagen under en veckas tid och ca två veckor efter det tog dom blodprov. Är jag torsk?
Omöjligt att besvara, väldigt individuellt. Två saker jobbar mot dig, lååång halveringstid, samt även lång halveringstid på de spårbara metaboliter som är så speciellt för diazepam. I värsta fall 20-25 dagar, i bästa fall mha av lite dirty tricks 5 dagar.
grejen e ju att dia funkar så bra men att den har sån lång halveringstid förstör alllllt!!! vad för alternativ har man?
Undrar hur länge som Spice syns på blodprov? Rökte ca tvåjointar om dagen under en veckas tid och ca två veckor efter det tog dom blodprov. Är jag torsk?
Undrar jag också. Väldigt olika svar när man söker på syntetisktcannabis och tester..
Halloj, dags att fimpa rökandet för min del. Har rökt dagligen i ett år, och före det så var jag en s.k helgrökare. Måste bli ren så fort som möjligt, har ni några tips? Och hur länge har jag det kvar i pisset tror ni?
Hej, jag har en lite akut fråga som jag verkligen skulle uppskatta svar på...
Jag är "f.d" missbrukare av diverse substanser (har varit skötsam rätt länge men nyligen slunkit tillbaka lite och håller på att trappa av från sub/bens). Den enda medicin jag har haft utskriven ett bra tag nu är Imovane som jag verkligen behöver då jag har sömnproblem/ångestproblem och jobbar 3-skift. Så utan den medicinen kommer jag dels få abstinens/social fobi och dels svårt att klara skiftbytena.
Jag har nyligen flyttat till en ny kommun och skall alldeles snart träffa min nya läkare och fråga om jag kan få fortsätta med Imovanen eftersom den "håller mig på banan" (Den har gjort det rätt länge och funkar bra och jag vill fortsätta med den). Problemet är att min sambo precis nu gick till samma vårdcentral då hon hade stor ångestproblematik (ångestattack osv) och bad om hjälp. De skrev ut något lugnande till henne, men de ville även ta blodprov på henne och hon kunde inte riktigt med att säga nej och erkände dessutom att hon testat sub/ben. Detta är ju inget direkt problem för henne antar jag eftersom det är tystnadsplikt på brott som inte ger mer än 2 års fängelse (rätta mig om jag har fel).
Men de frågade henne om hon hade pojkvän och om han också håller på osv, hon ljög givetvis och sa att jag arbetar och att de tar prover på arbetet vilket omöjliggör att jag skulle hålla på. Men när jag nu valsar in om några dagar (och jag kan garantera att jag inte är ren den dagen) kommer de ju direkt koppla att jag är hennes pojkvän eftersom vi bor på samma adress och antagligen har skrivit in varandras namn som närmsta kontakt eller så (minns inte).
I min journal står min historia, så då kommer de se att min sambo har ljugit och de kommer bli skeptiska mot mig och antagligen kräva prover från mig också? Jag kan ju neka att lämna prover men då lär ju Imovanen ryka direkt vilket blir ett jävla problem för mig. Och om jag går med på prover kommer de ju se allt möjligt skit.
Nu till frågan: Har läkaren på en lokal vårdcentral rätt och/eller skyldighet att rapportera till ens arbetsplats att man har lämnat positivt drogtest (alternativt vägrat lämna drogtest när de frågade)?.
Jag är livrädd att jag skall bli av med både Imovane och jobb eller något av det. Kan även tilläggas att tjejen precis fick deltidsjobb också så jag vet itne om de kommer rapportera hennes prov till arbetsgivare också?
SNÄLLA, är det någon som vet om läkarna kommer rapportera drogtester till arbetsgivare??? Snabba svar uppskattas enormt. Vad skall jag göra? Jag har skött mig jättebra i ett par år men klantat till det ett litet tag på slutet, och nu känns det som allt jag arbetat för kan rasa samman.