Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
När Henrik sitter vid bordet och kollar igenom sina utredningspapper sitter det två flickor i soffan och ser på TV. Frugan kommer in och säger att han måste till jobbet. Han säger "ja just det", stänger av TV:n, inga barn klagar, och så drar han.
Tänkte också på det där med TV:n. Han hade ju på barnprogrammen på tv:n.
Citera
2015-10-13, 00:20
Medlem
Varför tände de inte upp lyset när de var i spöktunneln? Hur kom det sig att den var "aktiv" (monstret som skrek) trots att det var kväll?

Rysk roulette vid betalning av spelskuld känns som kliché 1A i klichéboken.

Jag hade gärna sett lite mer nyskapande grepp och scener.
Citera
2015-10-13, 01:16
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Tänkte också på det där med TV:n. Han hade ju på barnprogrammen på tv:n.
Tyckte det blev lite väl uppenbart när Henrik stängde av TV:n. För mig blev trådens teorier om att frun och barnen inte är fysiskt närvarande bekräftade i det läget.
Citera
2015-10-14, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Däremot har jag inte fattat vad han som hotade killen om han inte betalade tillbaka sin skuld har med saken att göra.

Han som hotade var "Kill Brother" med Mårten i Afghanistan, höll uppe nån slags fin fasad när polisen intervjua men så får man veta att han är en smågangster vid sidan av. Sen i klassisk bron-anda kanske det inte är mer än ett villospår, typ han rånarens sidostory verkade vara med mest för att få Hans bortrövad med en twist. Eller så kommer det mer om det? Vad tror ni?
Citera
2015-10-14, 11:26
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovanligtvanlig
Han som hotade var "Kill Brother" med Mårten i Afghanistan, höll uppe nån slags fin fasad när polisen intervjua men så får man veta att han är en smågangster vid sidan av. Sen i klassisk bron-anda kanske det inte är mer än ett villospår, typ han rånarens sidostory verkade vara med mest för att få Hans bortrövad med en twist. Eller så kommer det mer om det? Vad tror ni?

Fast rånarens sidostory kan ju ha något med morden att göra. Tänker ju att den som sköt mördaren och Mårten är ganska duktig på vapenhantering. Är ju inte en nybörjare som sätter tre skott inom den radien. Sen hur kunde mördaren veta om var rånaren höll Hans? Tydde ju på att det var någon som han kände.
Citera
2015-10-15, 22:17
Medlem
Den tredje ur Kill brothers hade begått självmord, sas det i förbifarten. Tror inte sista ordet är sagt om den killen.
Citera
2015-10-16, 09:22
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Den tredje ur Kill brothers hade begått självmord, sas det i förbifarten. Tror inte sista ordet är sagt om den killen.

Även min teori.
Citera
2015-10-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Vad tråkigt om han lever och är inblandad i morden, känns som en fet kliché.
Citera
2015-10-18, 21:17
Medlem
Nisse524s avatar
Den där kvinnliga polischefen, är det meningen att hon skall se ut som en alv ur "Sagan om ringen" ?
Citera
2015-10-18, 22:06
Medlem
Ni som gissade att Henriks familj är död fick nästan rätt.

Jag tycker dom tar in så många nya karaktärer att det börjar bli rörigt. Nu han föreläsaren som barmhärtighetsmördade sin pappa, och hon som är besatt av honom.

Men jag gillar vad dom gör med Saga i den här omgången. Det är roligt som vanligt, men känns som att dom också försöker bryta ny mark, finna nya sätt att utforska karaktären.
Citera
2015-10-18, 23:06
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Ni som gissade att Henriks familj är död fick nästan rätt.

Jag tycker dom tar in så många nya karaktärer att det börjar bli rörigt. Nu han föreläsaren som barmhärtighetsmördade sin pappa, och hon som är besatt av honom.

Men jag gillar vad dom gör med Saga i den här omgången. Det är roligt som vanligt, men känns som att dom också försöker bryta ny mark, finna nya sätt att utforska karaktären.
Jag reagerade på det. Hallucinerar Henrik så fort han kliver innanför dörrarna i hemmet? Man undrar ju vad han har gjort sig skyldig till...
Citera
2015-10-18, 23:26
Medlem
NoTruces avatar
Som konstaterats börjar det bli rörigt nu. Fiskmunnen från Blå Ögon som är stalkerkåt på livscoachen som barmhärtighetsmördar sin farsa. Blogg-Lises psykotiske städhjälp som dessutom påminner om snubben som skinkar på den föredetta Eurovisionsångerskan och arvtagerskan till husföretaget. Den killen påminner i sin tur om idioten som inte kan sluta spela och vars höggravida flickvän får komma in och hjälpa honom ur knipa. Och till råga på allt ...

Dessutom borde hela teamet lägga alla resurser på att leta efter den vikarierande polischefens haka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in