Citat:
Ursprungligen postat av
griffen
Väntade Lillian med att berätta för Henrik tills efter fallet var löst? Känns som det vore onsannolik timing annars, så hon höll nog på det ett tag.
Som några redan nämnt var det ju det rättsläkaren berättade för Linn när han kom in på stationen i det här avsnittet. Riktigt snyggt gjort att det var hon, det hade jag aldrig kunnat ana i scenen där Saga var hos obducenten och tittade på skelettet. Jag trodde att det bara var till för att visa hennes passion för jobbet och hennes person, men det knöts ihop snyggt nu. Önskar kanske att de hade kopplat ihop det lite tydligare, för många tittare minns nog inte skelettscenen på bårhuset.
Citat:
Ursprungligen postat av
dirtyhabits88
Blev besviken på sista avsnittet.
Det kändes som om författarna ville få med lite för mycket. Hade behövts ett dubbelt så långt avsnitt (minst) för att få med allt.
Många ouppklarade frågor som jag saknar svar på.
Sen så tycker jag att det känns lite konstigt att Emil var i så bra skick för ett förhör så snart efter hängnkngsförsöket.
Han måste ju varit utan syre ett bra tag.
Varför allt detta fokus på Claes, Anna och Annika liksom?
Citat:
Ursprungligen postat av
griffen
Däremot tycker jag det var lite konstigt att fokusera så mycket på Anna och hennes 17-åriga älskare och så lite på hennes äkta man, när det nu var han som blev mordoffer.
Ja, Emil kunde ju ha haft förstörd röst i alla fall ... Claes och Annika-historien tycker jag har funkat då vi har haft dem båda som misstänkta. Men historien kring Anna är alldeles för omfattande för att ha avslutats så abrupt. Jag hann börja sympatisera mycket med henne och blev besviken på att hon inte fick något "värdigt slut". Köper heller inte riktigt att hennes socialarbetande make utvecklats till någon slags kapitalistisk affärsman som bara vill skydda företaget, jag köper inte riktigt de två sidorna av honom. Hade knappt fattat att han existerade förrän han blev mördad. Däremot spelade den historien stor roll för att man skulle få en bild av framför allt Tina men även John.
Citat:
Ursprungligen postat av
griffen
Kjell Söder-tråden borde ha knutits ihop. Det tycker jag allt. En random kommentar om vad som hänt honom hade räckt.
Och ingen förklaring till hur Emil blivit en så duktig skytt. Återigen hade det räckt med en snabb förklaring.
Det har varit en bra säsong, men lite slarv har allt förekommit. Några fler frågor centrala för mordutredningen borde ha blivit besvarade.
Håller med. Kjell Söder och den gula bilen och allt - näe, där hade jag velat veta vart han tog vägen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Repeatz
Satan vad anskrämlig Henrik blev när man fick skåda hans övre tandrad
Förändrade min bild av honom totalt.
Hoppas på en spinoff där de letar efter döttrarna, finns hur mycket som helst om det, tänk er 6 års historia

Det är första gången på tio timmar man har sett hans framtänder. Det får honom att se betydligt yngre ut. Finner honom otroligt het hur som helst.
Det behövs ingen spinoff! De kan ägna hela säsong fyra åt det! Jag tror att alla tittare är helt med på Saga och Henrik-historien nu. De är grymt bra ihop!