2015-10-16, 06:18
  #9409
Medlem
När det gäller raketer så finns det inte direkt en massa som är riktigt bra och värda priset de är prissatta på, dock testade jag förra året raketsatsen "Highlander" som bonden då erbjuder >> http://4verkeri.se/fyrverkeritartor-produkter/raketsatser/ och fan vad glad man vart att man köpte den. När jag öppnade raketerna och skakade lite på dem stora så hörde jag som om det fanns en stor kula i dem, och det visade sig rätt. Jag tog ut kulan och testade den som en ground shell, och det visade sig vara en jävlig stark titanium salute, dock finns det en downside till detta, när jag smälde en stor raket as is så exploderade aldrig saluten, dvs de är något fel på kopplingarna inom raketen. men är man intresserad av en fin effekt + sjukt stark titanium salute så ska man köpa highlander.
Citera
2015-10-16, 18:28
  #9410
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
När det gäller raketer så finns det inte direkt en massa som är riktigt bra och värda priset de är prissatta på, dock testade jag förra året raketsatsen "Highlander" som bonden då erbjuder >> http://4verkeri.se/fyrverkeritartor-produkter/raketsatser/ och fan vad glad man vart att man köpte den. När jag öppnade raketerna och skakade lite på dem stora så hörde jag som om det fanns en stor kula i dem, och det visade sig rätt. Jag tog ut kulan och testade den som en ground shell, och det visade sig vara en jävlig stark titanium salute, dock finns det en downside till detta, när jag smälde en stor raket as is så exploderade aldrig saluten, dvs de är något fel på kopplingarna inom raketen. men är man intresserad av en fin effekt + sjukt stark titanium salute så ska man köpa highlander.

Kan man inte koppla den rätt då? Vad snackar vi för diameter på saluten? Möjligheter till bild? Hur är effekterna i denna satsen, alltså vilka typer av stjärnor osv?
Citera
2015-10-16, 22:36
  #9411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Kan man inte koppla den rätt då? Vad snackar vi för diameter på saluten? Möjligheter till bild? Hur är effekterna i denna satsen, alltså vilka typer av stjärnor osv?
Tyvärr har jag ingen bild, men om du jag skulle kunna gissa på att det är en 30-35mm salute och effekten är som en zink 751-1 Bodenblitz dock är sprängningen mycket högre än vad zink bodenblitz är

Man skulle kunna koppla den faktiskt, när jag öppnade raketen var det en vanlig raket sats där inne the usual shit, lite powder och en massa stars i en påse som då är stängda i någon sorts blockering med ett litet hål, detta hål leder då till saluten som då är placerad längst upp, personligen vet jag inte varför saluten inte tändes på men det lilla hålet som är över raketens explosion borde tända fyr på saluten. Anyhows, jag smälde raketen på marken och då sprängdes saluten, men annars så gjorde den inte det i luften. Kan även säga att de 4 stora raketerna har en sjukt fin cirkel effekt med typ 5-6 stora guld stjärnor som lyser som fan, och de litie mindre raketerna är typ regnbåges raketer som även har en stor smäll och stor effekt även då den inte är en stor diameter/vikt. Och de 2 mindre raketera är inga explosions raketer utan nde bara flyger och gör färg.

Min ide skulle vara att man då öppnar raketen tar bort saluten och tar bort det lilla locket raket explosionen har och placerar saluten inne i den lilla påsen fylld med krut, sen lägger man på locket igen och klistrar på, då borde saluten smällas med pjäsens effekt. Med tanke på att de kostar 200 kr för 4 sjukt fina effekter + salute skott och 4 mindre raketer som också har en sjukt fin effekt är den ganska prisvärd, jämförd med jävla "vikings" från svea eller någon annan "större" raket, en jävla smäll vill man ha från en raket som kostar en 40-50kr+
Citera
2015-10-17, 08:30
  #9412
Medlem
Harrybs avatar
Det finns ett problem med Highlander. Där finns nämligen två olika versioner. Den gamla varianten av Highlander innehöll mycket riktigt titanium saluter. Men sen så kom den andra versionen där man hade plockat bort saluten och lagt ditt typ 3-4 knaster "kulor" istället.

En vän till mig bruka köpa highlander raketerna när dom såldes löst. Man kunde nämligen höra på raketen om man skaka dom, vad som var vad.

Han sa även att man aldrig skulle skjuta raketen som den var, då saluten mycket riktigt inte alltid tog fyr.
Han brukade alltid ta ut kulan och lägga dom i andra raketer, då funka det till 99% sa han.
Citera
2015-10-19, 21:34
  #9413
Medlem
Bazecoons avatar
Vart tusan har svea gjort av med sina airbombs? Finns ej på hemsidan längre förutom 35 monsters.Eller har dem nåra nya på ingång tro?
Citera
2015-10-20, 01:34
  #9414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Vart tusan har svea gjort av med sina airbombs? Finns ej på hemsidan längre förutom 35 monsters.Eller har dem nåra nya på ingång tro?

Dom kommer

12 pack monster Airbomb.

35 Monster 3 pack.

50 Monster 6 pack

50 Monster kommer även 2 av effekterna att säljas styckvis.

Inga nya Airboms iår tyvärr....
Citera
2015-10-25, 16:59
  #9415
Medlem
zyzlites avatar
Någon som har videos ifrån sina svenska tårtor från förra året och innan det? Så man får se the real deal och inte deras egna videos. Kan skilja rejält ibland ju Kan länka mina när jag kommit hem
Citera
2015-10-25, 18:58
  #9416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Någon som har videos ifrån sina svenska tårtor från förra året och innan det? Så man får se the real deal och inte deras egna videos. Kan skilja rejält ibland ju Kan länka mina när jag kommit hem
ja gör det skulle vart intresant
Citera
2015-10-25, 19:05
  #9417
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roger26
ja gör det skulle vart intresant
Lättare att länka min kanal än alla videos för sig. Här har ni lite att kolla på iallafall

https://www.youtube.com/user/Zyzlite/videos
Citera
2015-10-25, 19:43
  #9418
Medlem
VemSaDets avatar
2x Tiger: http://youtu.be/a8kviXmCtQs
Ska man dra till bonden från sthlm eller finns det någon snäll person som kan skicka upp till Stockholm?
Om priset är som förra året.
Citera
2015-10-25, 20:02
  #9419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
2x Tiger: http://youtu.be/a8kviXmCtQs
Ska man dra till bonden från sthlm eller finns det någon snäll person som kan skicka upp till Stockholm?
Om priset är som förra året.
Man kan alltid åka innan december månad och köpa tårtor därifrån, då garanterar jag att de är samma pris som förra året.
Citera
2015-10-25, 20:30
  #9420
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
2x Tiger: http://youtu.be/a8kviXmCtQs
Ska man dra till bonden från sthlm eller finns det någon snäll person som kan skicka upp till Stockholm?

Har du stålar att lägga ut för detta året och nästa och förvaringsställe så är det ju nästan värt att dra ner och handla på sig alltså


Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Om priset är som förra året.

Det kommer det nog tyvärr inte vara.. Men något sånär samma pris som förra året hoppas jag på iallafall.

Den var sjukt fet irl iallafall! Och då körde jag bara en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in