Citat:
Ursprungligen postat av
pyro860
Kan man inte koppla den rätt då? Vad snackar vi för diameter på saluten? Möjligheter till bild? Hur är effekterna i denna satsen, alltså vilka typer av stjärnor osv?
Tyvärr har jag ingen bild, men om du jag skulle kunna gissa på att det är en 30-35mm salute och effekten är som en zink 751-1 Bodenblitz dock är sprängningen mycket högre än vad zink bodenblitz är
Man skulle kunna koppla den faktiskt, när jag öppnade raketen var det en vanlig raket sats där inne the usual shit, lite powder och en massa stars i en påse som då är stängda i någon sorts blockering med ett litet hål, detta hål leder då till saluten som då är placerad längst upp, personligen vet jag inte varför saluten inte tändes på men det lilla hålet som är över raketens explosion borde tända fyr på saluten. Anyhows, jag smälde raketen på marken och då sprängdes saluten, men annars så gjorde den inte det i luften. Kan även säga att de 4 stora raketerna har en sjukt fin cirkel effekt med typ 5-6 stora guld stjärnor som lyser som fan, och de litie mindre raketerna är typ regnbåges raketer som även har en stor smäll och stor effekt även då den inte är en stor diameter/vikt. Och de 2 mindre raketera är inga explosions raketer utan nde bara flyger och gör färg.
Min ide skulle vara att man då öppnar raketen tar bort saluten och tar bort det lilla locket raket explosionen har och placerar saluten inne i den lilla påsen fylld med krut, sen lägger man på locket igen och klistrar på, då borde saluten smällas med pjäsens effekt. Med tanke på att de kostar 200 kr för 4 sjukt fina effekter + salute skott och 4 mindre raketer som också har en sjukt fin effekt är den ganska prisvärd, jämförd med jävla "vikings" från svea eller någon annan "större" raket, en jävla smäll vill man ha från en raket som kostar en 40-50kr+