Citat:
Ursprungligen postat av
jepperdi
Många kloka tankar från dig ovan. Trevligt att läsa.
Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
jepperdi
Dock fallerar allt i den sista meningen, om man bortser från "den artikeln". Finns många anledningar till att det var helt rätt av Ryssland och Kina att blockera en FN-intervention. Det räcker med bara en anledning, Libyen.
I Libyen valde Ghadaffi att attackera regimkritiska demonstranter vars tyngsta beväpning var påkar och pistoler, med artilleri.
Det satte spiken i kistan för Ghadaffi, tyvärr.
Möter man Våld med Våld, så riskerar man ingenting som Diktator, men möter man Våld med Urskiljningslös Utrotning, så reagerar Världen.
Hade Sverige mött den senaste "antimuslimska demonstrationen från SD" med artilleri snarare än poliser, så hade världssamfundet troligtvis agerat emot Sverige OCKSÅ, och med
alla SD-anhängares goda minne.
Det finns många sätt att stoppa missnöjesyttringar på, men Ghadaffi och Assad valde tyvärr metoder som är oacceptabla för
alla som värnar om reguljär yttrande- och protestfrihet.
Skulle Sverige följt Assads exempel, så hade Göteborg och Malmö i sin helhet varit jämnat med marken nu p.g.a. de rebelliska yttranden som förekommit i dessa båda städer de senaste månaderna. Fler IS-anhängare reser från Göteborg till Syrien än från någon annan del av landet. Hade Assad varit president HÄR, så hade Göteborg fått åtnjuta tunnbomber och Ryskt Raketartilleri med klusterbomber i Detta NU. 300 jihadister hade bestämt framtiden för 600 tusen Göteborgare.
Även JAG var emot intervention i Syrien dock, men jag ångrar mig.