2015-10-13, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
För att jag haft uku eller för att jag hänvisar till forskning om medvetandet?

För att du börajde dilla om medvetenade utanför kroppen och annat som blev lite för mycket för mig. Ja du talade om en omfattande rapport men du länkade då aldrig.
Sen att du har känt det som att du har varit utanför kroppen betyder inte det att du har varit det.

Snart börjar du väl hänvisa till tredje ögat och flour också.
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-10-13 kl. 21:13.
Citera
2015-10-13, 21:52
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
För att du börajde dilla om medvetenade utanför kroppen och annat som blev lite för mycket för mig. Ja du talade om en omfattande rapport men du länkade då aldrig.
http://www.resuscitationjournal.com/article/S0300-9572%2814%2900739-4/abstract

Citat:
Sen att du har känt det som att du har varit utanför kroppen betyder inte det att du har varit det.
Hur vet du det?
Citera
2015-10-13, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
http://www.resuscitationjournal.com/article/S0300-9572%2814%2900739-4/abstract

Hur vet du det?

Ja hur vet jag. Ska läsa den där rapporten men får direkt en känsla sen ska jag försöka besvara frigjord då han håller det på eckhart nivå och inte flour nivå om ni förstår vad jag försöker säga.
Citera
2015-10-13, 23:41
Medlem
Citat:
försöka besvara frigjord

Se på det här istället: The End of Suffering and the Default Mode Network
Citera
2015-10-14, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Se på det här istället: The End of Suffering and the Default Mode Network

Mycket bra tal han bevisade precis vad jag sa. Att vi inte har någon fri vilja köper jag också som sagt.
Och han sa också att vi styr inte vad vi säger och tänker visst, ingen fri vilja, mycket bra.

Dessutom visar han på att olika delar av hjärnan aktiverar beroende på hur man tänker/tycker.

Förövrigt känns det som att jag genomgår ett uppvaknande speciellt senaste dagarna, en tankens uppvaknande, alla tankar är tillåtna, alltså även tanken att pengar är kul är tillåten.
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-10-14 kl. 00:21.
Citera
2015-10-14, 00:44
Medlem
Citat:
Dessutom visar han på att olika delar av hjärnan aktiverar beroende på hur man tänker/tycker.

Huvudpoängen, som jag ser det, är skillnaden från normen i hjärnaktivitet under tillstånd fria från tankar och att detta är möjligt att uppnå. Han talar ju själv därifrån och befinner sig där den absoluta lejonparten av dygnet.

Citat:
Förövrigt känns det som att jag genomgår ett uppvaknande speciellt senaste dagarna, en tankens uppvaknande, alla tankar är tillåtna, alltså även tanken att pengar är kul är tillåten.

Kör i vind. När du har tröttnat på tankar - eller om du gör det - så kan du se på detta; det är en bra sammanfattning: The Core of Sri Nisargadatta Maharaj's teaching

Det kan dock kräva en del meditation innan man kan påbörja att följa denna procedur, för att inte riskera att låta det bli till en mental lek med just tankar, vilket inte är avsikten.
Citera
2015-10-14, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Huvudpoängen, som jag ser det, är skillnaden från normen i hjärnaktivitet under tillstånd fria från tankar och att detta är möjligt att uppnå.
Citat:
Han talar ju själv därifrån och befinner sig där den absoluta lejonparten av dygnet.

Kör i vind. När du har tröttnat på tankar - eller om du gör det - så kan du se på detta; det är en bra sammanfattning: The Core of Sri Nisargadatta Maharaj's teaching

Det kan dock kräva en del meditation innan man kan påbörja att följa denna procedur, för att inte riskera att låta det bli till en mental lek med just tankar, vilket inte är avsikten.
Påstår han och även om det är så bevisar det bara att han själv fungerar på det sättet, ungefär som vissa röstar på vänsterpartiet och vissa gillar bananer.
Citera
2015-10-14, 00:56
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ja hur vet jag. Ska läsa den där rapporten men får direkt en känsla sen ska jag försöka besvara frigjord då han håller det på eckhart nivå och inte flour nivå om ni förstår vad jag försöker säga.

...eckart nivå - som inte hotar ego-nivå?

/Från en ny på detta med ett uppenbart enormt ego ser jag nu när jag börjat förstå mer vad det handlar om och börjat iaktta det ordentligt. Själv också haft några hundra utomkroppsliga upplevelser förresten, utifrån hur man själv upplever fenomenen så att säga, när man känner att man är tillräckligt avslappnad för att kunna separera sitt medvetande från kroppen och gör det. Det kanske handlar om en typ av medvetandeexpansion där också och man bara skapar upplevelsen inom sig av att separera, kunna röra sig runt, flyga, skifta dimensioner/vibrationsspektrum, vara på flera platser samtidigt, teleportera, se saker som visat sig stämma på det här existensplanet, etc. å andra sidan så verkar precis allting existera inom en själv, och det yttre bara reflekterar tillbaka vad man har inom sig och vart man har sitt fokus när det gäller val av ens vibration. Ens känslor, beteenden och hela medvetandestrukturer, vad man tror på och så vidare, men det finns det i och för sig en tråd om i paranormaldelen har jag för mig (om astralprojektion åtminstone), kanske hör hemma här med, jag vet inte.

Ska definitivt meditera på detta (egot) mer nu inatt och så mycket jag kan i vardagen hålla mig medveten om vad jag gör, slappna av, andas och lyssna, se, känna kroppen och känslorna och iaktta. Användarnamnet är som en påminnelse till mig själv för att jag insåg att jag behövde få igång min andning ordentligt efter mindre muntra saker man gått igenom eller, ja snarare sina förhållningssätt till saker och ting i det helt fantastiska livet man lever. Kul arbete, och fullt nödvändigt för mig för att jag ska kunna leva det liv som jag vill, jag vill gå med expansiv förändring och konstant förnyelse. Avslappning, harmoni, lycka, äventyr och skapande! JA TACK! Satt i 2 timmar igår, nästan lika länge idag. Lärde mig massor om mitt ego, särskilt under gårdagens session.Ska fortsätta med detta tills att jag blir helt kvitt identifieringen med ALLT som jag inte föredrar. Jag vill vara fri! Eller snarare fullt ut inse att jag redan är det. Så mycket potential inom en, oändlig glädje och skapandekraft, så håller man sin potential tillbaka för att man inbillar sig saker man inte föredrar som inte ens tillhör en. Känner verkligen att jag vill göra detta, fult ut gå igenom denna transformation. Har fått känna på friheten och lyckorusen till och från av att vara utan ego, och hamnar i det flowet ibland men det är inte konstant. Har börjat läsa igenom tråden från start nu, stort tack alla som skriver inlägg här, kanske flashbacks som jag ser det värdefullaste tråd.
Senast redigerad av BreatheDeeply 2015-10-14 kl. 01:11.
Citera
2015-10-14, 01:05
Medlem
Citat:
Påstår han och även om det är så bevisar det bara att han själv fungerar på det sättet, ungefär som vissa röstar på vänsterpartiet och vissa gillar bananer.

Exakt som att vissa är upplysta och att vissa inte är det. Du behöver således inte resonera via analogi.
Citera
2015-10-14, 01:14
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedwithGuns
Nå hur gick det?
Hoho, har ett enormt ego som sagt, låtit det styra mina reaktioner, beteenden och identifikation med tankar och trosystem, kultur, idéer om förflutet, framtid och så vidare som jag ofta inte föredragit mer än tillräckligt länge. Får se vad som händer härifrån helt enkelt!
Senast redigerad av BreatheDeeply 2015-10-14 kl. 01:20.
Citera
2015-10-14, 01:21
Medlem
NakedwithGunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreatheDeeply
Hoho, har ett enormt ego som sagt, får se vad som händer härifrån helt enkelt!

varför dra ut på det kära vän du kan ju alltid vända om du inte gillar det?
Citera
2015-10-14, 01:34
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedwithGuns
varför dra ut på det kära vän du kan ju alltid vända om du inte gillar det?

Vill inte dra ut på det mer alls, det är därför jag är här i tråden och läser, för att lära mig hur jag löser upp det. Skulle jag kunna blåsa bort mitt ego med ett andetag så skulle jag det. Frågan är om jag tror jag kan det och hålla kvar i det? Det känns ju som att det borde gå om man verkligen vill, eller skapar det motstånd om man vill för mycket? Lär ju i och för sig bero mycket på känslan som uttrycks genom i sin vilja.

Jag vet inte.

Ska läsa ett par sidor till i tråden efter reflektioner och råd, och om jag är pigg nog, meditera tills jag inte orkar längre. Kände igår natt att det var bättre att meditera dagtid, men just nu är jag helt pigg så det ska nog gå bra.
Senast redigerad av BreatheDeeply 2015-10-14 kl. 01:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in