2015-10-12, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Vem påstår det?

Varför har du slutat att svara på frågor som ställs?
Jag har gjort egna mätningar.

Vilka frågor har jag inte besvarat?
Citera
2015-10-12, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Hahaha. Fan vad du är usel. Trollar du eller är du utvecklingsstörd?

Vad väger de här partiklarna då? Vad ger dem den här höga hastigheten? Hur har du räknat ut att de faller med ljudets hastighet?
Partiklarna har knappt någon vikt, ingen vikt som kan mätas indirekt. Jag har räknat ut detta, men jag tänker inte presentera det, det är något jag håller för mig själv. Alla kan göra uträkningar vissa är fel vissa är rätt, men jag gör alltid rätt. Om du är tekniskt kunnig kan du också göra en egen uträkning på partiklarna, men du måste stå under chemtrailsen för att uppnå uträkningen.
Citera
2015-10-12, 23:41
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumpo
Ja det är något jag håller för mig själv, det är jag som gjort uträkningen varför ska jag dela med mig den, det är jag som tagit min fria tid o mätt, jag rekomenderar att alla gör likadant så kommer vi fram till någon lösning.

Varför ska andra göra "uträkningen" när du redan gjort den?
Det är väl bara berätta vad du kommit fram till så köper alla andra det med hull och hår eftersom du är den utvalde.

Citat:
Tror du på allvar jag bryr mig om vad en flashbackfåne säger o tycker om mig här?? Ni känner inte mig, ni vet inte vem jag är, fattar du det? Jag äger jag bryr mig, jag styr o ställer jag är den utvalde och ingen kan ta det ifrån mig. Även mina källor håller med mig, kan du fatta det??!!
Du verkar i alla fall bli upprörd när vi avslöjar dig som en svamlare & lögnare.

Citat:
Jag sa inte att partikeln saknar vikt, jag sa NÄSTAN, lär dig läsa för helvete!!
Hur mycket är nästan saknar vikt? Väger partikeln ett kilo, ett gram eller 1u? Och hur kan du veta vad den väger utan att veta vad det är? Har du vägt partikeln?

Citat:
Ja jag måste stå under chemtrailsen för att kunna räkna, eftersom partiklarna faller ner väldigt snabbt speciellt dom som faller lika snabbt som ljudets hastighet, man måste hinna andas in det för att man ska få någon slags symptom, i mitt fall feber och blodhosta, man är som en mänsklig experiment.
Så du gör beräkningen när du andas in partiklarna? Eller börjar du med beräkningar först efter du fått feber?
Citera
2015-10-13, 01:45
Medlem
Strychnos avatar
OT raderat.
En jävla massa varningar utdelade.

Nu får ni fan lägga av med erat OT!
Vem som är troll eller ej skall inte diskuteras i tråden!
Hädanefter kommer allt som inte hör till ämnet att raderas.

//Moderator.
Citera
2015-10-13, 18:54
Medlem
Citat:
Partiklarna har knappt någon vikt, ingen vikt som kan mätas indirekt. Jag har räknat ut detta, men jag tänker inte presentera det, det är något jag håller för mig själv. Alla kan göra uträkningar vissa är fel vissa är rätt, men jag gör alltid rätt. Om du är tekniskt kunnig kan du också göra en egen uträkning på partiklarna, men du måste stå under chemtrailsen för att uppnå uträkningen.
Då kan du antingen åtminstone presentera själva modellen för uträkningarna (utan att behöva presentera rådata) eller så får du helt enkelt sluta trolla och hålla käften, då du bara sitter och yrar, fantiserar, hittar på och ljuger som den lilla obildade skitstövel du är!

Det börjar bli riktigt enerverade då du inte avser att diskutera saken seriöst utan bara hittar på än det ena, än det andra, trots att vi andra bevisar för dig rakt uppochner att du ljuger och ej kommer ihåg vad du sagt.

Nyss sa du att partiklarna vägde olika mycket och att detta gav dem olika hastigheter, "ungefär som mörk materia". Det var inte mycket rätt där, du känner ju inte ens till basala saker som Galileo visste och detta har ingenting med mörk materia att göra. Nu påstår du att de "knappt har någon vikt". Så vad skulle accelerera dessa magiska partiklar till ljudhastigheten och hur kan de inte påverkas av väder och vind, men kan helt plötsligt ge dig toksymptom?

Du kan ju inte ens berätta vad du menar med "olika tunga" eller "nästan ingen vikt". Är partiklarna makroskopiska eller inte? Är de stora som viruspartiklar eller små som atomer? Ge oss en typisk diameter och berätta därefter vilken mekanik som ska appliceras. Eller så HÅLLER DU KÄFTEN, begrips? Det är inte okej att sönderspamma forumet med din jävla skit. Detta är ett diskussionsforum och här _diskuterar_ man, vilket innebär ett givande och tagande av argument och information. Begrips?
Senast redigerad av DjILY 2015-10-13 kl. 19:14.
Citera
2015-10-13, 21:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag har gjort egna mätningar.

Vilka instrument använde du för att göra dessa mätningar?
Citera
2015-10-16, 19:39
Medlem
CrimsonIdols avatar
Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

//Carl Sagan

Så här är det:
De här trådarna brukar vara "avgjorda" nånstans runt sidan 2 för normalt funtade personer.
Resterande sidor brukar bara vara ett slags tvärsnitt av psyket hos djupt förvirrade personer.

Det brukar vanligtvis slängas ut icke falsifierbara hypoteser, dvs det finns inget sätt att testa eller motbevisa hypotesen och då har vi rört oss bortom den vetenskapliga metoden. Vi sysslar alltså inte med någon som helst vetenskap längre.
Vidare brukar dessa förvirrade användare "bara ställa frågor" som om det var någon annans ansvar att svara på dessa idiotiska påståenden.
Är du intellektuellt ärlig mot dig själv och inte dödligt kär i din egen teori finns det inget som hindrar att du själv undersöker saken på ett objektivt sätt.
Ingen annan har något ansvar att svara på dina frågor.

Slutligen så handlar mänskligt tänkande till stor del om mönsterigenkänning.
För lite av den varan och du får nog definieras som korkad.
Skickliga matematiker t.ex har stor mönsterigenkänning som ett viktigt verktyg för att lösa svåra problem.
Hittar du mönster som inte existerar är du en korkad konspirationsteoretiker och det är lika illa som det första exemplet.
Det brukar tyvärr vara svårt att övertyga en konspirationsteoretiker om det osannolika i dennes teori när de väl är inne i den, för de ser varje liten statistisk anomali som ett bevis, när det istället borde vara önskvärt med en övergripande sannolikhetkalkyl.

Mycket frustrerande trådar detta enligt devisen/memet someone is wrong on the internet, men som tur är brukar dessa personer mest hålla till i slutna trådar som denna. Ger de sig ut bland "allmänheten" på internet brukar de oftast bli ganska utskrattade och bortschasade.
Några som inte kan tänka kritiskt går förstås på sörjan, men det kanske är smällar man får ta för de flesta är ganska vettiga personer.

Det här inlägget kan mer eller mindre generaliseras till hela denna underavdelningen på Flashback.
Tack för mig.

//CrimsonIdol
Citera
2015-10-21, 16:15
Bannlyst
Någon mer än jag som såg massa chemtrails idag?? Fruktansvärt, jag sa till människor att dom ska skydda sig men alla nonchalera mig, helt otroligt. Här försöker jag göra en god gärning så blir jag avvisad istället.
Citera
2015-10-21, 16:52
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Någon mer än jag som såg massa chemtrails idag?? Fruktansvärt, jag sa till människor att dom ska skydda sig men alla nonchalera mig, helt otroligt. Här försöker jag göra en god gärning så blir jag avvisad istället.
Nej, ingen har någonsin i världshistorien sett chemtrails.
Chemtrails faller på sin egen orimlighet.

Om vi för en stund skulle anta att allt som påstås om chemtrails stämmer, flygbolagen sprayar människor med utsläpp från flygplan.

Det skulle innebära att privata flygbolag skulle förlora pengar genom att ta in mer last för att hjälpa en eller flera stater. Dessutom ska detta antingen vara känt eller gömmas för aktieägare, styrelse eller andra.
Flygplanstillverkarna måste säkra så att flygplanen kan ha den här typen av utrustning placerad där det är tänkt. På flygplatsen innebär det att all markpersonal ska vara införstådd i hur chemtrails fungerar, för om man ska utföra underhåll på flygplan med främmande utrustning skulle ett och annat ögonbryn höjas. Piloterna måste också vara medvetna om vad som sker eftersom de ska starta processen när de ska börja spraya.

Och vem levererar den här sörjan? För de måste ju också vara högst medvetna om vad man levererar. Eller finns det i jetbränslet? För då måste ju oljebolagen vara med på det hela.

Det är ju också märkligt att ingen av alla dessa berörda någonsin försäger sig, klantar sig eller går till pressen med det hela.

Jag är för övrigt fortfarande intresserad av dina "beräkningar" du har gjort. Presentera dem så att vi andra kan göra om dina experiment eller håll käften.
Citera
2015-10-21, 17:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Kanske om du river av en kartongbit och skriver "The End is Nigh" på ena sidan och "Repent" på den andra, klär dig i luffarkläder och ställer dig i en gatukorsning och håller upp den flera timmar i sträck, så kanske folk tar dig på större allvar?
Citera
2015-10-21, 17:31
Medlem
Död o återfödds avatar
EXTRA !!! EXTRA !!! EXTRA !!!

Labbtester av regnvatten i Sverige bekräftar - Vi är svårt chemtrailade:

https://www.facebook.com/groups/549344528476418/permalink/893632724047595/?pnref=story

En av alla oroliga kommentarer:

"Strontium, Barium och Aluminium är grundämnen som inte finns i luften normalt. Det finns data från Stockholm, att man funnit bl.a. Strontium och Barium vid millenniumskiftet, då i fyrverkeripjäserna. Proverna som då togs var luftprover i takhushöjd. Läser man vidare i rapporten så ser man att normalt så skall värdet på dessa ämnen i luften vara 0. Så visst är provet ovan alarmerande i högsta grad!"

Det finns inga gränsvärden eller mindre skadliga halter när det kommer till detta!

Alla ni Chemtrail-förnekare, kondenstroll och desinformatörer - Lust att kommentera detta?

VIKTIGT !!!

Ni som vill testa ert eget regnvatten kan göra det för endast 690 kronor, här:

http://www.alsglobal.se/

Citera
2015-10-21, 17:52
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Du har aldrig funderat över vad det kan bero på att ingen lyssnar på vad du säger ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in