Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Författaren pekar på att planets nationalbeteckning är Bretagne och inte Frankrike. Detta är inte huvudfrågan även om frågan är intressant.
Jag är fullständigt övertygad om att om vi fick se nosen på planet så skulle vi se det franska flygvapnets insignia. Landsbeteckningen brukar av tradition sitta på nosen, divisionbeteckningen vid roderfenan.
Vapenskölden är en divisionsbeteckning inget annat. Edit: Bretagne är ett landskap i frankrike. Det är alltså inte en nationalbeteckning.
Måhända det inte är huvudfrågan, men det sätter ju trovärdigheten i artikeln ur spel. Som vanligt nöjer man sig inte med att hålla sig till fakta utan man spiffar upp texten med lite "mystique". Små mystiska regeringar utför chemtrails i kanada....wooooooo.
Således finns det all anledning att vara misstänksam mot resten av artikeln.
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag tror att det Tinnitus hänsyftar till är den del som på Renses foto benämns "B".
Undrar om han menar Bretagnes provinsstyre? Men frågan är varför texten ens är med, det måste ju framgå med önskvärd tydlighet att det är ett plan från en fransk division. Uppträdande alltså i den franska delen av Kanada, Quebec, något som författaren tydligen tycker är märkligt.
Vilket jag tycker är märkligt att de tycker.
/S
Nej jag begriper inte det jag heller. Och påståenden att den enda flaggan som har liknande heraldik enbart finns i svartvitt. Jag förstår uppriktigt inte vad artikelförfattaren vill ha sagt med det.