Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-11, 15:31
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaintedPaint
Ok tack. Uppskattar svaren, har ett par till frågor. 1. Hur lämpar sig e på krogen? Tänkte på pupiller etc. 2. Hur är E och gräs att blanda? Alltså att röka en innan man drar ut t.ex
Jag tycker personligen att krogen är helt fel ställe för en sådan upplevelse. Är man ordentligt påverkad så kommer det dessutom att upptäckas av personal och vakter.

Att blanda med gräs kan ta udden av ruset en aning, men jag finner det väldigt trevligt att boosta med när MDMA-ruset har börjat lägga sig.
Citera
2015-10-11, 17:41
Medlem
MellowHighs avatar
Blir effekten av MDMA märkbart bättre om man tar ett cannabisuppehåll på 1-2 veckor innan?
Citera
2015-10-12, 13:45
Medlem
Violent.Buddhists avatar
Brukar ni tappa kontrollen när ni tagit E/MDMA? Dvs gör massa konstiga grejer, får grova minnesluckor och inte kan kontrollera tungan. Ni vet sådär som vissa blir på alkohol. Har tagit E ett par gånger och har aldrig tappat kontrollen på något sätt. Klart att allt varit underbart, men i huvudet har det hela tiden varit mer eller mindre glaskart. Vet exakt vad jag säger och gör (även om vissa av dessa inte skulle ske nykter så har jag fortfarande inte gjort något jag skäms över).

Känner att jag hade kunnat prata med polisen utan att de skulle märka något (såklart bortsett från att man svettas och inte kan stå still osv).
Citera
2015-10-12, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Violent.Buddhist
Brukar ni tappa kontrollen när ni tagit E/MDMA? Dvs gör massa konstiga grejer, får grova minnesluckor och inte kan kontrollera tungan. Ni vet sådär som vissa blir på alkohol. Har tagit E ett par gånger och har aldrig tappat kontrollen på något sätt. Klart att allt varit underbart, men i huvudet har det hela tiden varit mer eller mindre glaskart. Vet exakt vad jag säger och gör (även om vissa av dessa inte skulle ske nykter så har jag fortfarande inte gjort något jag skäms över).

Känner att jag hade kunnat prata med polisen utan att de skulle märka något (såklart bortsett från att man svettas och inte kan stå still osv).
Låter som du tar för mycket, hur mycket brukar du ta?
Citera
2015-10-12, 15:00
Medlem
Violent.Buddhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Låter som du tar för mycket, hur mycket brukar du ta?

Jag skrev att jag inte tappar kontrollen.

Har inte tagit många gånger. 1a gången 1/2 piller, kände knappt något. 2a gången ett helt piller på en och samma gång. Både ggr tillsammans med kanske 8-12 öl och max 1 drink. Kände mig nästan nyktrare (i skallen - kroppen är en annan femma) med E + alkohol än bara alkohol.
Citera
2015-10-12, 16:53
Bannlyst
Citat:

Har inte tagit många gånger. 1a gången 1/2 piller, kände knappt något. 2a gången ett helt piller på en och samma gång. Både ggr tillsammans med kanske 8-12 öl och max 1 drink. Kände mig nästan nyktrare (i skallen - kroppen är en annan femma) med E + alkohol än bara alkohol.
Ja förlåt, läste helt fel!

Får omformulera vad jag skrev då, de som reagerar så verkar ha tagit för mycket MDMA och alkohol.
Citera
2015-10-12, 19:12
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Citat:

Det här tycker jag mig verkligen känna igen mig i. Och det är något jag älskar med att ta E/MDMA. Man blir helt och hållet medveten om ALLT, och har en helt magisk stund under trippen på så många sätt, utan att för den skullen säga något man inte menar, minnesluckor etc.

Så ja, jag känner igen mig!
Citera
2015-10-12, 19:20
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evensteeven
Du tar ju tabletten typ en 20-30min innan du är inne på krogen så den smäller till lagom när du kommit in Dock vågar jag aldrig riskera att ta en hel inne på krogen i Sverige. En halv blir man lite mysig av. Ska du på festival så är det bara o köra, ta en hel, fyll på med en hel

Innan jag ens testat någon drog så har jag blivit tagen av en krogvakt och sen fått åka till polishuset för prov. De påstod att jag visade tendenser på narkotikapåverkan. Resultatet blev givetvis negativt. Har hört att detta hänt flera, att de bara kan plocka någon på måfå.

Japp, det där har hänt mig också. Fullkomligt bisarrt. Personligen bojkottar jag ställen där de låter grisarna fara runt som rovdjur bland gästerna. På nya ställen vet man ju dock inledningsvis inte hur det ligger till med den saken.
Själv vågar jag inte ta speed eller MDMA på krogen. Även om risken trots allt är liten att torska, fördärvas hela ruset av att man känner att man bör vara på sin vakt hela tiden. Och är de där, plockar de garanterat någon med såna tefatsögon som jag får... Bättre att hålla sig i en trygg hemmiljö om man vill släppa loss ordentligt om man ska köra centralstimulantia.
Citera
2015-10-12, 21:23
Medlem
Citat:

8-12 öl är alldeles för mycket med mdma och kommer ta över stora delar av ruset, speciellt om du bara tar en halv eller en svag knapp.

Det du upplevde var ett svagt mdma-rus som blev ännu svagare pga. för mycket alkohol och ett alkohol-rus som dämpades av mdma'n eftersom centralstimulanter gör att du blir mindre full.
Eller det gör snarare att du inte känner dig full och mindre "sluggish" men omdömet är fortfarande påverkat fast du inte märker det själv.

Ta mer mdma och halvera öl-intaget så kommer du få ett riktigt MDMA rus.

Man tappar omdömet på mdma på det sättet att alla sociala spärrar släpper. Du skäms inte över något och att gå fram och krama någon du inte känner känns helt naturligt om du får för dig det.
Men minnesluckor och riktigt dåligt omdöme så man gör helt bisarra saker man skäms över dagen efter händer bara om du tar för mycket mdma.
Vid riktigt höga doser så kommer du knappt ihåg något alls av kvällen.
Citera
2015-10-12, 23:19
Medlem
Violent.Buddhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Det här tycker jag mig verkligen känna igen mig i. Och det är något jag älskar med att ta E/MDMA. Man blir helt och hållet medveten om ALLT, och har en helt magisk stund under trippen på så många sätt, utan att för den skullen säga något man inte menar, minnesluckor etc.

Så ja, jag känner igen mig!

Coolt att man inte är ensam. Har aldrig blivit riktigt "galen" av någon drog. Alltid varit så. Typ när man var yngre och hörde om folk som gjort helt sjuka grejer efter typ bara 10 öl. Bortsett från de allra första fyllorna (sorry för alkohol-OT) när man var 15 så är det sjukaste jag gjort att tex bjuda en halvbekant på en lite för dyr drink i baren. Rock 'n roll.

Eller det är klart att man gjort sjukare saker, men det har alltid skett medvetet och inte i någon fylledimma.

Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
8-12 öl är alldeles för mycket med mdma och kommer ta över stora delar av ruset, speciellt om du bara tar en halv eller en svag knapp.

Det du upplevde var ett svagt mdma-rus som blev ännu svagare pga. för mycket alkohol och ett alkohol-rus som dämpades av mdma'n eftersom centralstimulanter gör att du blir mindre full.
Eller det gör snarare att du inte känner dig full och mindre "sluggish" men omdömet är fortfarande påverkat fast du inte märker det själv.

Ta mer mdma och halvera öl-intaget så kommer du få ett riktigt MDMA rus.

Man tappar omdömet på mdma på det sättet att alla sociala spärrar släpper. Du skäms inte över något och att gå fram och krama någon du inte känner känns helt naturligt om du får för dig det.
Men minnesluckor och riktigt dåligt omdöme så man gör helt bisarra saker man skäms över dagen efter händer bara om du tar för mycket mdma.
Vid riktigt höga doser så kommer du knappt ihåg något alls av kvällen.

Bärsen var substitut till vatten. Det bara rann ner. Tack för info. Ska kröka mindre nästa gång. Låter rimligt det du skriver, då jag verkligen inte blev full alls. Festade från ca kl 24 till kl 10 morgonen efter, bortsett från långa sessioner på dansgolvet så drack jag öl hela tiden. Då borde man ju bli stenfull. Fick ingen AT på vare sig E eller alkoholen.

Köper det där med att omdömet är påverkat även fast man inte märker det. Hade väl inte sett så bra ut om någon filmat mig kanske. Men ändå. Jag var verkligen glasklar i skallen under hela ruset. Välartikulerad och hela skiten. Bekände mina vänskapskänslor för mina polare, men det var liksom inget över gränsen. Står för allt jag sade även idag.

Enda jag blev lite rädd för var när det drog igång. Benen blev till gelé, kroppstemperaturen skiftade, pulsen steg och jag kunde inte fästa blicken på något. Tänkte att shit detta var för mycket, nu däckar jag. 10 min senare försvann allt obehag då jag lyckades tänka bort nojan. Tänkte lite färsking-tankar som att mitt hjärta snart kommer stanna. Kom sedan på mig själv med att det var rent nonsens, då släppte det. Kanske var ruset svagt, har inte så mkt att jämföra med, men fan jag kände verkligen av det. Kunde inte stå still på flera timmar. Blev lite frälst ändå.

Ska inte vara töntig nu, men jag har alltid haft ett hyfsat stabilt psyke. Har 100-koll på känslolivet. Bryter aldrig ihop. Blir sällan arg. Har ingen ångest osv. Har spytt av för mycket alkohol samtidigt som folk inte ens trott att jag druckit något alls under kvällen. Motoriken sviker mig snabbt, men sinnet klamrar sig fast vid verkligheten. Kanske har det en viss påverkan på mina drogupplevelser.
Senast redigerad av Violent.Buddhist 2015-10-12 kl. 23:21.
Citera
2015-10-15, 17:42
Medlem
I FAQ;en så står det att SSRI kan ätas dagen efter intag av mdma för att lindra eventuella besvär, men samtidigt varnas det om att SSRI och mdma är en farlig blandning (Vet att det är farligt om man äter medicinen dagligen och tar mdma utan ett uppehåll från medicinen) . Äter inte ssri och har aldrig gjort, men har tillgång till det och ska enbart intas för att lindra baksmällan.

Är det safe att äta dagen efter som det står i FAQ;en eller ska det undvikas?
Citera
2015-10-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JvsL
I FAQ;en så står det att SSRI kan ätas dagen efter intag av mdma för att lindra eventuella besvär, men samtidigt varnas det om att SSRI och mdma är en farlig blandning (Vet att det är farligt om man äter medicinen dagligen och tar mdma utan ett uppehåll från medicinen) . Äter inte ssri och har aldrig gjort, men har tillgång till det och ska enbart intas för att lindra baksmällan.

Är det safe att äta dagen efter som det står i FAQ;en eller ska det undvikas?

Det är safe att ta direkt när du inte längre har ett rus. Blandningen kan vara farligt för att du får för mycket serotonin i skallen. Efter ett mdma-rus har du inte ens baseline-nivåer längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in