Citat:
Ursprungligen postat av
Pirlosbrorsa
Det här tycker jag mig verkligen känna igen mig i. Och det är något jag älskar med att ta E/MDMA. Man blir helt och hållet medveten om ALLT, och har en helt magisk stund under trippen på så många sätt, utan att för den skullen säga något man inte menar, minnesluckor etc.
Så ja, jag känner igen mig!
Coolt att man inte är ensam. Har aldrig blivit riktigt "galen" av någon drog. Alltid varit så. Typ när man var yngre och hörde om folk som gjort helt sjuka grejer efter typ bara 10 öl. Bortsett från de allra första fyllorna (sorry för alkohol-OT) när man var 15 så är det sjukaste jag gjort att tex bjuda en halvbekant på en lite för dyr drink i baren. Rock 'n roll.
Eller det är klart att man gjort sjukare saker, men det har alltid skett medvetet och inte i någon fylledimma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wooxan
8-12 öl är alldeles för mycket med mdma och kommer ta över stora delar av ruset, speciellt om du bara tar en halv eller en svag knapp.
Det du upplevde var ett svagt mdma-rus som blev ännu svagare pga. för mycket alkohol och ett alkohol-rus som dämpades av mdma'n eftersom centralstimulanter gör att du blir mindre full.
Eller det gör snarare att du inte känner dig full och mindre "sluggish" men omdömet är fortfarande påverkat fast du inte märker det själv.
Ta mer mdma och halvera öl-intaget så kommer du få ett riktigt MDMA rus.
Man tappar omdömet på mdma på det sättet att alla sociala spärrar släpper. Du skäms inte över något och att gå fram och krama någon du inte känner känns helt naturligt om du får för dig det.
Men minnesluckor och riktigt dåligt omdöme så man gör helt bisarra saker man skäms över dagen efter händer bara om du tar för mycket mdma.
Vid riktigt höga doser så kommer du knappt ihåg något alls av kvällen.
Bärsen var substitut till vatten. Det bara rann ner. Tack för info. Ska kröka mindre nästa gång. Låter rimligt det du skriver, då jag verkligen inte blev full alls. Festade från ca kl 24 till kl 10 morgonen efter, bortsett från långa sessioner på dansgolvet så drack jag öl hela tiden. Då borde man ju bli stenfull. Fick ingen AT på vare sig E eller alkoholen.
Köper det där med att omdömet är påverkat även fast man inte märker det. Hade väl inte sett så bra ut om någon filmat mig kanske. Men ändå. Jag var verkligen glasklar i skallen under hela ruset. Välartikulerad och hela skiten. Bekände mina vänskapskänslor för mina polare, men det var liksom inget över gränsen. Står för allt jag sade även idag.
Enda jag blev lite rädd för var när det drog igång. Benen blev till gelé, kroppstemperaturen skiftade, pulsen steg och jag kunde inte fästa blicken på något. Tänkte att shit detta var för mycket, nu däckar jag. 10 min senare försvann allt obehag då jag lyckades tänka bort nojan. Tänkte lite färsking-tankar som att mitt hjärta snart kommer stanna. Kom sedan på mig själv med att det var rent nonsens, då släppte det. Kanske var ruset svagt, har inte så mkt att jämföra med, men fan jag kände verkligen av det. Kunde inte stå still på flera timmar. Blev lite frälst ändå.
Ska inte vara töntig nu, men jag har alltid haft ett hyfsat stabilt psyke. Har 100-koll på känslolivet. Bryter aldrig ihop. Blir sällan arg. Har ingen ångest osv. Har spytt av för mycket alkohol samtidigt som folk inte ens trott att jag druckit något alls under kvällen. Motoriken sviker mig snabbt, men sinnet klamrar sig fast vid verkligheten. Kanske har det en viss påverkan på mina drogupplevelser.