2015-10-12, 11:35
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumpo
Jag har gått i fysik på universitet i Princeton USA, jobbat inom försvaret i sverige också just nu är jag fysiklärare på KTH.
Citat:
Jag fick MVG i fysik i högstadiet, så visst kan det ena och det andra.
Citat:
Vetenskapen har inte hjälpt till alls, dagens vetenskap är en ren lögn, forskare o vetenskapsmän är mordhotade om dom går ut med den riktiga vetenskapen
Citat:
Och jag behöver ingen som helst utbildning inom området, jag är redan självklärd
Citat:
Nu förstod jag inte ett dugg av det du skrev, kan du vara snäll och ta det engång till på svenska språket tack.

Citat:
Jag snackar inte skit det ska du ha klart för dig.
Citat:
Allt jag skriver är fakta o sanningar
Citat:
Säg vart jag har ljugit? Jag ljuger aldrig.

Hörru Bumpo, nu tycker jag vi reder ut det här.
Om du nu har gått på Princeton och är lärare på KTH känns det lite mysko att du inte förstår enkla texter. Och varför lyfter du fram ditt betyg i fysik i grundskolan? Och hur i helsike kommer det sig att du tillåts undervisa på KTH när du tycker att "vetenskap är en ren lögn"? Och varför påstår du att du inte behöver utbildning när du enligt egen utsago har utbildat dig på Princeton?

Och handen på hjärtat, hur är det egentligen med ditt påstående att allt du säger är sanning? Så här lite från sidan verkar det mesta du säger vara ren lögn.
Citera
2015-10-12, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det är vad som krävs av en partikel för att den utan extern hjälp skall ha förmågan att kunna accellerera upp till överljudsfart ned mot jordytan efter att först ha passerat en förbränningskammare i en jetmotor.

Partiklar större än några molekylers bredd, hade förstört jetmotorn rakt av.
De partiklar du talar om, måste därför vara mindre än så, samtidigt som de måste ha en inbyggd motor som accellererar dem såpass att de kan segla ned till jordytan bra mycket snabbare än samma typ av partiklar som förekommer i övrigt i atmosfären (barium, natrium, aluminium, fosfor, blymönja, strontium etc (vanliga fyrverkeriingredienser) ). De behöver dessutom ett aktivt RAM-minne samt en enorm processorkraft för att kunna anpassa sitt nedsegel efter de aktuella luftförhållandena.

0.03

Förklara vad det är som är fel i mitt argument?

Vem som helst kan säga "du begriper inte". Vad som utmärker ett DEBATTFORUM från Facebook
och Twitter dock, är att man i DEBATTFORUM bryr sig om att förklara VARFÖR.

Vänligen förklara VARFÖR mitt argument är inkorrekt?

Du kan alltså med din näsa avgöra vad chemtrails INTE innehåller, men du saknar samtidigt förmåga att med samma näsa avgöra VAD de innehåller?
Intressant. Kan vi få en lista över vilka grundämnen och oxiderade molekyler därav, som det är du kan identifiera med enbart din näsa?

Jag väntar dessutom fortfarande på ditt svar om hur din jacka med medföljande skyddsglasögon skyddar dig mot chemtrails?
Du sade i ett inlägg här att du skyddar dig mot chemtrails med effektiva metoder, och nu påstår du att chemtrails skadar dig trots allt.
Betyder det att skyddsutrustningen du så aktivt annonserat här, är värdelös?

Det låter som på dig att du testat allt, men det har du inte. Partiklar accelerar olika i olika format, vissa är snabbare vissa är långsammare. Dom partiklar som kommer ut från chemtrail är otroligt snabba och når jordytan väldigt direkt om man säger så. Tillräckligt snabbt för att jag ska börja hosta blod.

Snälla jag orkar inte förklara o skriva hundra meningar, om du är lite klar i huvet och tittar efter ditt inlägg så kommer du se att det är flera fel. Har du svårt att erkänna dina misstag eller? Vi är alla bara människor, alla kan göra fel, ta inte åt dig, jag är inte sur på dig.

Det är ingen riktigt som vet vad chemtrails innehåller, det har illuminati fastslagit, hade hemligheten kommit ut så hade man kunna motsätta sig mot det. Med det sagt så vet jag inte heller vad det innehåller.

Ja jackan jag har är värdelös, de höll sig i ett par omgångar, men se kom chemtrailsen igenom skyddet, så det var bortkastade pengar. Glashögonen däremot funkade fin fint, men själva inhalatorn var usel
Citera
2015-10-12, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Hörru Bumpo, nu tycker jag vi reder ut det här.
Om du nu har gått på Princeton och är lärare på KTH känns det lite mysko att du inte förstår enkla texter. Och varför lyfter du fram ditt betyg i fysik i grundskolan? Och hur i helsike kommer det sig att du tillåts undervisa på KTH när du tycker att "vetenskap är en ren lögn"? Och varför påstår du att du inte behöver utbildning när du enligt egen utsago har utbildat dig på Princeton?

Och handen på hjärtat, hur är det egentligen med ditt påstående att allt du säger är sanning? Så här lite från sidan verkar det mesta du säger vara ren lögn.

Jag är inte svensk därför jag förstår inte alla ord på svenska, jag är invandrare så jag begriper inte alla ord. Trots allt är jag uppväxt i sverige, kom hit när jag var fem år gammal, politiks flykting.
Citera
2015-10-12, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Så du har en magisk hosta som avslöjar för kemiska sammansättningar? Vad innehåller dessa "chemtrails"?
Det är ingen magisk hosta, jag skulle kalla det för chemtrailshosta.
Citera
2015-10-12, 16:34
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Det är ingen magisk hosta, jag skulle kalla det för chemtrailshosta.
Frågan kvarstår - vad innehåller dina chemtrails?
Hur lång tid tar det för partiklarna i dina chemtrails att nå dig så att du börjar hosta?
Presentera gärna relevanta formler och uträkningar. Det bör inte vara svårt för en fysikprofessor på KTH.
Citera
2015-10-12, 16:49
Bannlyst
Citat:
Frågan kvarstår - vad innehåller dina chemtrails?
Hur lång tid tar det för partiklarna i dina chemtrails att nå dig så att du börjar hosta?
Presentera gärna relevanta formler och uträkningar. Det bör inte vara svårt för en fysikprofessor på KTH.
Jag tänker inte stå här o föklara för er odugliga pottor, lär er istället. Jag vet inte vad chemtrails innehåller, det vet ingen förutom illuminati det är dom som skapat det, det tar olika tider, ibland 20 sekunder ibland en minut, ibland ganska omgående.
Citera
2015-10-12, 16:57
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Jag tänker inte stå här o föklara för er odugliga pottor, lär er istället. Jag vet inte vad chemtrails innehåller, det vet ingen förutom illuminati det är dom som skapat det, det tar olika tider, ibland 20 sekunder ibland en minut, ibland ganska omgående.
Haha, kom igen nu bubben.
Du vet inte vad de innehåller men du vet att de inte innehåller aluminium?

Kan du inte ge någon typ av uträkning som visar på hur fort partikeln når dig?
Citera
2015-10-12, 17:02
Bannlyst
Citat:
Haha, kom igen nu bubben.
Du vet inte vad de innehåller men du vet att de inte innehåller aluminium?

Kan du inte ge någon typ av uträkning som visar på hur fort partikeln når dig?
Uträkningar funkar inte, dom är missvisande då vetenskapen inte är fullständig.
Citera
2015-10-12, 17:10
Bannlyst
Citat:
Sen när är vetenskapen inte fullständig?
Men snälla, underhåll mig och gör en enkel uträkning eller erkänn att du bara snackar en jävla massa skit.

Du är ju sämre än Död och Återfödd.
Vetenskapen har aldrig varit fullständig, jag kan inte göra uträkningar eftersom dom stämmer inte, då är det helt onödigt. Jag sa ju till dig att det tar olika lång tid för att partikeln ska nå mig och jag ska börja hosta, det är olika till olika chemtrails, alla chemtrails är inte likadana, finns chemtrails som gör att man inte hostar också dom är mindre farliga men man dör av dom också i längre mening, dom farligaste jag råkat på är dom man hostar blod, väldigt obehagligt.
Citera
2015-10-12, 17:16
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Vetenskapen har aldrig varit fullständig, jag kan inte göra uträkningar eftersom dom stämmer inte, då är det helt onödigt. Jag sa ju till dig att det tar olika lång tid för att partikeln ska nå mig och jag ska börja hosta, det är olika till olika chemtrails, alla chemtrails är inte likadana, finns chemtrails som gör att man inte hostar också dom är mindre farliga men man dör av dom också i längre mening, dom farligaste jag råkat på är dom man hostar blod, väldigt obehagligt.

Har du nån teori om varför bara du hostar blod om du är ute och går och ingen annan människa? Är du så extremt ovanligt känslig mot dessa hemliga ämnen som chemtrails innehåller alltså?

Går du på stan borde man se massvis av andra människor gå runt och hosta blod men jag har aldrig sett någon, det är ju lite märkligt..
Citera
2015-10-12, 17:55
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Haha, du är ju för gullig.

Vad får partiklarna att falla olika länge? Vilka yttre faktorer spelar in?
Citera
2015-10-12, 20:14
Bannlyst
Citat:
Haha, du är ju för gullig.

Vad får partiklarna att falla olika länge? Vilka yttre faktorer spelar in?
Det har bland annat med tyngden av partiklarna att göra, dom faller ner i olika hastigheter, vissa faller lika snabbt som ljudets hastighet. Ungefär som hur mörk materia beter sig i rymden så är det omöjligt att se det med blåtta ögat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in