2015-10-11, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Det finns ingenting i det som Trolltestet skrev som är det minsta svårbegripligt eller svårtolkat. Att du inte förstår visar bara hur akterseglad du är och hur uppenbart det är att du saknar varje form av kunskaper som krävs för att validera dina egna (och andras) påståenden. Du verkar ju inte ens behärska det mest triviala av akademiskt språk.

Du borde veta hut, du som bröstar upp dig om "sanning" och "fakta" men som inte förstår eller kan förklara det orimliga i dina påståenden.
Men jag tycker det är svårtolkat, varför använda sig av kontiga ord när man kan berätta det hela på enklare sätt ellehur?

Jag har mycket goda kunskaper inom ämnet, så kom inte o tillrättavisa mig på något sätt,
Citera
2015-10-11, 15:38
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumpo
du ska inte uttala dig i saker du begriper

Det är väl ganska klokt att uttala sig i saker som man begriper!? Du däremot är expert på att snacka så mycket skit om sånt du bevisligen inte har en susning om. Så jävla tröttsamt o läsa ditt babbel om massa konstiga fantasier du har i din skalle och att du dessutom dumförklarar andra när det alltid är du själv som är ute och cyklar och inte fattar ett skvatt, skäms på dig Dumbom!!
Citera
2015-10-11, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Det är väl ganska klokt att uttala sig i saker som man begriper!? Du däremot är expert på att snacka så mycket skit om sånt du bevisligen inte har en susning om. Så jävla tröttsamt o läsa ditt babbel om massa konstiga fantasier du har i din skalle och att du dessutom dumförklarar andra när det alltid är du själv som är ute och cyklar och inte fattar ett skvatt, skäms på dig Dumbom!!
Om du är trött på mig, ska du blocka mig så kan du inte läsa mina inlägg. Jag snackar inte skit det ska du ha klart för dig. Jag är här för att väcka människor och inse sanningen och jag får massa PM om att jag gör ett grymt jobb.
Citera
2015-10-11, 16:13
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag bryr mig inte vad andra troende säger. Men aluminium innehåller dom inte, va så säker.

Så då kan vi slå fast att alla som påstår att chemtrails innehåller aluminium inte vet vad det pratar om?

Till exempel DoÅ verkar ju enligt dig vara helt fel ute
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Aluminium i Chemtrails orsak till rekordstor ökning av Alzheimer, KOL, astma, autism

På den här sidan snackas det en massa om aluminium, även dessa är mao helt fel ute?
http://newsvoice.se/?s=chemtrails

Även geoengineeringwatch verkar sprida skit om aluminium. Även dessa snackar skit?
http://www.geoengineeringwatch.org/neurologist-warns-aluminum-in-chemtrails-could-cause-explosive-increase-in-neurodegenerative-disease s/
Citera
2015-10-11, 16:16
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Om du är trött på mig, ska du blocka mig så kan du inte läsa mina inlägg. Jag snackar inte skit det ska du ha klart för dig. Jag är här för att väcka människor och inse sanningen och jag får massa PM om att jag gör ett grymt jobb.

Jo du snackar fruktansvärt mycket skit. Och att du skulle få några PM är ytterligare skitsnack och det vet vi båda, det finns inte en enda människa som förstår sig på dig eller ens tar dig en gnutta seriöst men det är du för dum för att förstå dig på.

Vad är det du gör ett grymt jobb med enligt dig menar du?
Citera
2015-10-11, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Så då kan vi slå fast att alla som påstår att chemtrails innehåller aluminium inte vet vad det pratar om?

Till exempel DoÅ verkar ju enligt dig vara helt fel ute

På den här sidan snackas det en massa om aluminium, även dessa är mao helt fel ute?
http://newsvoice.se/?s=chemtrails

Även geoengineeringwatch verkar sprida skit om aluminium. Även dessa snackar skit?
http://www.geoengineeringwatch.org/neurologist-warns-aluminum-in-chemtrails-could-cause-explosive-increase-in-neurodegenerative-disease s/
Det är jag som säger att det inte innehåller aluminum, för det hade jag märkt när partiklarna slår ner på jorden och jag börjar hosta, har inte märkt av någon aluminum allafall, Jag hoppas jag har
Citera
2015-10-11, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Jo du snackar fruktansvärt mycket skit. Och att du skulle få några PM är ytterligare skitsnack och det vet vi båda, det finns inte en enda människa som förstår sig på dig eller ens tar dig en gnutta seriöst men det är du för dum för att förstå dig på.

Vad är det du gör ett grymt jobb med enligt dig menar du?
Det låter som på dig att du är lite avis på mig, kan det stämma? Varför tror du inte jag fåt PM för, vem bryr sig? Kanske för att du är så mobbad du får inga PM. Och sluta vara så offtopic hela tiden, återgå till ämne nu som handlar om chemtrails.
Citera
2015-10-11, 18:44
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Det låter som på dig att du är lite avis på mig, kan det stämma? Varför tror du inte jag fåt PM för, vem bryr sig? Kanske för att du är så mobbad du får inga PM. Och sluta vara så offtopic hela tiden, återgå till ämne nu som handlar om chemtrails.

Jag ställde ju en fråga, besvara den istället för att snacka ytterligare obegriplig gojja på taskig svenska....
Citera
2015-10-11, 20:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Allt jag skriver är fakta o sanningar.
Citat:
Men aluminium innehåller dom inte, va så säker.

Då kan vi dra slutsatsen att antingen har de flesta chemtrails-anhängarna fel eftersom de påstår att de innehåller aluminium eller så har du fel vilket betyder att du inte skriver "fakta o sanningar."

Så hur ska du ha det? Är det som skrivs på t.ex geoengineeringwatch.org felaktigt eller är det du som ljuger?
Citera
2015-10-11, 23:05
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Det är jag som säger att det inte innehåller aluminum, för det hade jag märkt när partiklarna slår ner på jorden och jag börjar hosta, har inte märkt av någon aluminum allafall, Jag hoppas jag har
Så du har en magisk hosta som avslöjar för kemiska sammansättningar? Vad innehåller dessa "chemtrails"?
Citera
2015-10-12, 01:48
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Hur vet du att partiklarna är för små

Det är vad som krävs av en partikel för att den utan extern hjälp skall ha förmågan att kunna accellerera upp till överljudsfart ned mot jordytan efter att först ha passerat en förbränningskammare i en jetmotor.

Partiklar större än några molekylers bredd, hade förstört jetmotorn rakt av.
De partiklar du talar om, måste därför vara mindre än så, samtidigt som de måste ha en inbyggd motor som accellererar dem såpass att de kan segla ned till jordytan bra mycket snabbare än samma typ av partiklar som förekommer i övrigt i atmosfären (barium, natrium, aluminium, fosfor, blymönja, strontium etc (vanliga fyrverkeriingredienser) ). De behöver dessutom ett aktivt RAM-minne samt en enorm processorkraft för att kunna anpassa sitt nedsegel efter de aktuella luftförhållandena.

Citat:
du ska inte uttala dig i saker du begriper. Detta är lite överkurs helt enkelt.

0.03

Förklara vad det är som är fel i mitt argument?

Vem som helst kan säga "du begriper inte". Vad som utmärker ett DEBATTFORUM från Facebook
och Twitter dock, är att man i DEBATTFORUM bryr sig om att förklara VARFÖR.

Vänligen förklara VARFÖR mitt argument är inkorrekt?

Citat:
Jag bryr mig inte vad andra troende säger. Men aluminium innehåller dom inte, va så säker.

Du kan alltså med din näsa avgöra vad chemtrails INTE innehåller, men du saknar samtidigt förmåga att med samma näsa avgöra VAD de innehåller?
Intressant. Kan vi få en lista över vilka grundämnen och oxiderade molekyler därav, som det är du kan identifiera med enbart din näsa?

Jag väntar dessutom fortfarande på ditt svar om hur din jacka med medföljande skyddsglasögon skyddar dig mot chemtrails?
Du sade i ett inlägg här att du skyddar dig mot chemtrails med effektiva metoder, och nu påstår du att chemtrails skadar dig trots allt.
Betyder det att skyddsutrustningen du så aktivt annonserat här, är värdelös?
Citera
2015-10-12, 10:21
Medlem
Citat:
Men jag tycker det är svårtolkat, varför använda sig av kontiga ord när man kan berätta det hela på enklare sätt ellehur?

Jag har mycket goda kunskaper inom ämnet, så kom inte o tillrättavisa mig på något sätt,
Hur kan du ha "mycket goda kunskaper" när du inte förstår helt vanliga ord som förekommer i alla de böcker, rapporter och undersökningar som förmedlar dessa "mycket goda kunskaper"?

Således ljuger du igen. Du kan inte ha tillskansat dig några kunskaper om detta på en nivå som skulle passera för "mycket god", utan att ha stött på de för akademiker helt vardagliga begrepp. Ingenstans i denna tråd kan jag påminna mig om att ens ha läst några termer som inte en bredare normalbegåvad och normalt allmänbildad publik skulle förstå sig på.

Du hade MVG i högstadiet(!). Fint. Driver du med oss? Det begriper väl vem som helst att högstadiet (så länge man klarat av det) är fullkomligt irrationell. Du talar med folk som har riktiga, akademiska, studier i ryggen. Så du får finna dig i att bli tillrättavisad när du faktiskt har fel. Och du får finna dig i att bli förlöjligad när du inte förstår helt vanlig svenska och tror att dina grundskolemeriter spelar någon som helst roll.

Man läser inte meteorologi, fysik, etc, i högstadiet! Grundskolan är bara för att få folk att sluta dregla och lära sig torka sig i arslet så att man kan förstå en genomsnittlig nyhetssändning och kanske kan hänga med i "Vetenskapens värld" på TV. Tror du att du är fysiker med ditt MVG?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in