Citat:
Ang. senaste spammet om KI (läs insinuationer om att Teet Härm och Thomas Allgén bögade, hade incest med den enas dotter, ritualmördade och ritualstyckade Da Costa, fotade allt och lämnade in rullar som ingen sett eller minns på ett fotolabb för att ägarna fyra år senare plötsligt i samband med att Teet Härm och Thomas Allgén visas upp som ritualsyckande perversa incest styckmördare med bild i norsk press, minnas denna icke-händelse) så kan det inte nog understrykas att KI är precis som Herr LIndholm påpekat upprepade gånger för Lawnmoverman2011 en transparant arbetsplats med anställda inom olika områden och dessutom besökare från andra insitutioner regelbundet. KI är inte och har aldrig haft något med detta fall att göra. Enda orsaken till att KI nyttjas i detta dravel är att Jovan Rajs försökte skräddarsy ett intyg till polisen som sade att Teet Härm är en pervers dåre som styckmördar kvinnor.
Om någon undrar över varför KI nämns i tråden.
Den relativa närheten till Eugeniavägen säger inget om KI eller Teet Härm. Palme sköts vid hörnet Sveavägen/Tunnelgatan. Mördaren bar ytterplagg. Det betyder inte att man ska förstöra livet för en anställd på Ströms butik vid hörnet Sveavägen-Kungsgatan.
Om någon undrar över varför KI nämns i tråden.
Den relativa närheten till Eugeniavägen säger inget om KI eller Teet Härm. Palme sköts vid hörnet Sveavägen/Tunnelgatan. Mördaren bar ytterplagg. Det betyder inte att man ska förstöra livet för en anställd på Ströms butik vid hörnet Sveavägen-Kungsgatan.
Bra sammanfattning.
Den som vill bedöma Rajs trovärdighet bör granska Rajs historik, hela hans löjeväckande, paranoida utveckling. Med tiden antog hans fantasier sådana absurda proportioner att karln knappast kan anses ha varit frisk.
På sommaren 1984 sa han inte ett ljud om något "läkarhandlag". Han och flera kollegor såg vid två tillfällen Catrines kvarlevor.
När han fick reda på att polisen intresserade sig för TH författade han ett mkt oseriöst intyg.
Och med tiden fick han för sig att TH var en seriemördare, och trodde på allvar att Th var inblandad i en rad kvinnomord i Stockholm. Självklart saknade hans spekulationer all form av medicinsk och kriminologisk logik.
Under senare delen av 80-talet uppträdde Rajs så verklighetsfrämmande att han kan betraktas som paranoid, och tillsammans med CA (Allgéns exfru) är Rajs att betrakta som en sårbar person som polisen utnyttjade för egna intressen. Men naturligtvis har Rajs fullt ansvar för sina handlingar.
Rajs hänsynslösa sätt att "skita ner" misshagliga personer (TH, Valverius osv) är för övrigt typiskt för Rajs personlighetstyp. Jag tänker inte sänka mig mer och föreslå en diagnos, och jag är helt övertygad om att debattörerna och trådens läsare kan gissa vilken diagnos som passar.
Detta är en människa som jag är glad att jag aldrig träffat eller varit beroende av. Fy fan