2015-08-23, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
En av dom blev tagen av polise och sen gjordes husrannsakan.
Vill du inte kalla det torska så är det upp till dig.

Ja du verkar veta mer än mig o det låter ju som torsk.
Det satt en DEC i högskoletunneln i måndags morse, knas?
Citera
2015-08-25, 21:13
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeeth
The chrome angels är väll endå lite mer fjortisvarning än möhs?
Mmmm precis som hells angels 😂
Citera
2015-10-09, 17:51
Medlem
https://polisen.se/Vastmanland/Aktuellt/Handelser/Vastmanland/2015-10-09-0118-Skadegorelse-Vasteras/

Snacka om otur. Trött man blir på dessa poliser som gör gripanden när de inte är i tjänst och sen har de mage att påstå att de "bara gör sitt jobb".
Citera
2015-10-09, 19:44
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoedEn
https://polisen.se/Vastmanland/Aktuellt/Handelser/Vastmanland/2015-10-09-0118-Skadegorelse-Vasteras/

Snacka om otur. Trött man blir på dessa poliser som gör gripanden när de inte är i tjänst och sen har de mage att påstå att de "bara gör sitt jobb".
En polis är alltid i tjänst!
Citera
2015-10-09, 21:18
Medlem
njaexss avatar
Citat:

Han gjorde ju inte ens gripande, ringde polisen som vem som helst. Förövrigt hade han fått göra gripande vilket även vem som helst får envarsgripande.
Citera
2015-10-09, 21:43
Medlem
fjolla666s avatar
Vad som är mer intressant är vad som står i VLT idag:

Nu får klottret vara kvar i stan

Västerås stads budget räcker inte till för att sanera den ökande mängden klotter. ”Vi är ledsna över att det går åt så mycket pengar”, säger chefen för gatuenheten.

Det enda som kommer saneras är rasistisk och politiskt klotter.
Citera
2015-10-09, 22:45
Medlem
Citat:

Västerås stads budget räcker inte till för att sanera den ökande mängden klotter. ”Vi är ledsna över att det går åt så mycket pengar”, säger chefen för gatuenheten.

Fan, man skulle nästan bott i Västerås!
Underbart ju

Fler städer (framförallt mindre städer där scenerna är ganska döda) borde göra samma sak!
Citera
2015-10-09, 22:56
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:

Hoppas starkt att det inte är en morot för s.k. streetbombing då jag tror scenen inte räcker till för att täcka "allt" utrymme utan det kommer ske spot-krig som resulterar i beef, vilket inte är varken harmoniskt eller trevligt att gå omkring i. I övrigt en strålande nyhet.
Citera
2015-10-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Hoppas starkt att det inte är en morot för s.k. streetbombing då jag tror scenen inte räcker till för att täcka "allt" utrymme utan det kommer ske spot-krig som resulterar i beef, vilket inte är varken harmoniskt eller trevligt att gå omkring i. I övrigt en strålande nyhet.

Fast vilka ska det bli beef mellan ens i Vasteras? Scenen ar liten och de fa som ar aktiva verkar inte ha nagra problem med varandra eller att samsas om utrymmet. De narmsta beef den har stan har sett de senaste 15-20aren var val nar GLC och ASK spittade varandra tags for nagra ar sedan, inte mkt till beef med andra ord.

Det gladjande i VLT notisen ar ju att budgeten inte kommer oka for nasta ar heller, Vasteras Stads saneringsbudget racker i ungefar 3 manader bara sa allt efter juni kommer fa sitta tils det ar plusgrader och nytt budgetar.
Citera
2015-10-11, 22:28
Medlem
Citat:
En polis är alltid i tjänst!

En polis ar inte alltid i tjanst, en polis kan daremot intrada i tjanst nar som helst.
Om en polis alltid var i tjanst skulle de vara berattigade till ersattning dygnet runt men de far bara betalt for sina arbettimmar precis som du och jag, saledes ar de inte alltid i tjanst.

Min kommentar var mest for att papeka hykleriet med att pasta att man bara gor sitt jobb (som poliser sa garna gor) nar man sedan utfor arbetsuppgifter med gladje pa sin fritid, da handlar det om mer an att bara gora sitt jobb.
Citera
2015-10-12, 16:44
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Fast vilka ska det bli beef mellan ens i Vasteras? Scenen ar liten och de fa som ar aktiva verkar inte ha nagra problem med varandra eller att samsas om utrymmet. De narmsta beef den har stan har sett de senaste 15-20aren var val nar GLC och ASK spittade varandra tags for nagra ar sedan, inte mkt till beef med andra ord.
Faktum återstår att ses, säger inte att det finns en riskbild för att det blir så men, jag hoppas att du förstår.
Citera
2015-10-12, 21:23
Medlem
njaexss avatar
Citat:
En polis ar inte alltid i tjanst, en polis kan daremot intrada i tjanst nar som helst.
Om en polis alltid var i tjanst skulle de vara berattigade till ersattning dygnet runt men de far bara betalt for sina arbettimmar precis som du och jag, saledes ar de inte alltid i tjanst.

Min kommentar var mest for att papeka hykleriet med att pasta att man bara gor sitt jobb (som poliser sa garna gor) nar man sedan utfor arbetsuppgifter med gladje pa sin fritid, da handlar det om mer an att bara gora sitt jobb.

Du menar alltså att det är hyckleri att nyttja sina rättigheter, eller missuppfattar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in