2015-10-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Jag antar att poängen gick fram att ingen idag tvingas att arbeta som strippa eller porrskådis bara för att de är arbetslösa. Det sköt nämligen ner hela ditt argument.

Resten av inlägget är ju mest trams men självklart gäller samma rättigheter oavsett kön. Vill du sälja sex, oavsett vilket kön du har och vilket kön som köper, skall du inte staten bidra till att du behöva utsätta dig för onödiga risker eller bli föremål för samhällelig sanktioner.
Citera
2015-10-09, 15:23
Medlem
Citat:

Ex. borde vi ju se att kvinnor tittar/efterfrågar på den typen av visuellt stimuli anonymt på nätet. Något de inte verkar göra. Ung. 20 procent av unga kvinnor i Sverige uppger att de regelbundet tittar på porr (jämfört med 80 procent av de unga männen).

Att det finns kvinnor som uppenbarligen kan tänka sig betala för sex vet vi ju med tanke på den typen av sexköp förekommer i exempelvis Gambia.

Om det nu "ekonomiskt tvång" vore ett argument, varför är det inte många fler rumänska kvinnor som prostituerar sig då antalet som lever under samma fattigdom är enormt? Det är som bekant inte olagligt att sälja sex. Svaret är förstås att det är ett val att sälja sex och vissa har en lägre tröskel än andra, precis som för alla andra saker. Det lagen gör är ju att göra det ännu mer osäkert för dem som väl väljer att sälja sex.
Citera
2015-10-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Ex. borde vi ju se att kvinnor tittar/efterfrågar på den typen av visuellt stimuli anonymt på nätet. Något de inte verkar göra. Ung. 20 procent av unga kvinnor i Sverige uppger att de regelbundet tittar på porr (jämfört med 80 procent av de unga männen).

och är de sanningsenliga när de säger detta? eller anpassar de sanningen efter vad som förväntas av "fina" flickor?
Är resultatet mindre för kvinnor för att porr är så markant skapad för män av män?
Avsevärt intressantare forskning vore väl studier där man faktiskt mäter ökad blodtillströmning till underliv eller hjärnaktivitet i de rätta områdena vid visning av porr, eller för den delen läsning av porr ( tanktsnusk ex) om där nu föreligger någon skillnad av visuellt/ verbal porrkonsumtion män/ kvinnor.
Nu hinner jag inte leta runt, i kväll kanske, men finns garanterat resultat nånstans.
jag har dock läst en sån typ av studie tidigare och som jag minns den så var kvinnor avsevärt bredare i sin upphetsning, heterosexuella kvinnor går igång på lesbiskt/ bögsex/ hetero/ djursex och fan och hans moster. Medan män gick igång på heterosex typ och that's it.
med det resultatet så är kanske porr helt enkelt för fantasilöst och erbarmligt enahanda för kvinnor ska bry sig titta? en bok som sticker iväg åt alla håll kanske ger bättre stimulans?
Say no more

Citat:
Att det finns kvinnor som uppenbarligen kan tänka sig betala för sex vet vi ju med tanke på den typen av sexköp förekommer i exempelvis Gambia.

Fast som jag förstått det mer så betalar dessa kvinnor mer för sällskap/ pojkvän/ uppmärksamhet inklusive sex, än att man plockar upp ensamma unga pojkar från gatan som man drar över på ett hotellrum för att sen slänga ut?

Citat:
Om det nu "ekonomiskt tvång" vore ett argument, varför är det inte många fler rumänska kvinnor som prostituerar sig då antalet som lever under samma fattigdom är enormt? Det är som bekant inte olagligt att sälja sex. Svaret är förstås att det är ett val att sälja sex och vissa har en lägre tröskel än andra, precis som för alla andra saker. Det lagen gör är ju att göra det ännu mer osäkert för dem som väl väljer att sälja sex.

eller att rumänska kvinnor fortfarande har lite att sätta emot?
vad vet du om vilket tryck det kan finnas på valfri rumänsk tjej i Sverige på 3 månader att försöka skrapa ihop pengar?
Sextraffickingen av just rumänska flickor är ju rätt överväldigande
http://projects.aljazeera.com/2015/08/sex-trafficking-in-romania/

Fakta är att de som säljer sig på gatan är i majoritet just kvinnor av denna typ. EU immigranter eller från andra delar s.k. papperslösa, att då säga att dessa har ett "fritt" val tycker jag är lite klent.
Hade det varit ett "bra" yrke och garanterat "fritt" och "frivilligt" så hade du haft folk från alla möjliga håll och kanter och nope du har nästan till 100% i den danska studien ex. folk från dessa socioekonomiska förhållanden.
För mig verkar det som att kvinnor faktiskt hellre vill tigga på gatan än utsätta sig för att ha sex mot pengar med svenska gubbar i bil. Borde kanske säga dig något kring hur "coolt" "sexigt" och "schysst" detta yrke är?
Citera
2015-10-09, 16:58
Medlem
Citat:
Jag antar att poängen gick fram att ingen idag tvingas att arbeta som strippa eller porrskådis bara för att de är arbetslösa. Det sköt nämligen ner hela ditt argument.

Resten av inlägget är ju mest trams men självklart gäller samma rättigheter oavsett kön. Vill du sälja sex, oavsett vilket kön du har och vilket kön som köper, skall du inte staten bidra till att du behöva utsätta dig för onödiga risker eller bli föremål för samhällelig sanktioner.

Fast det var inte min poäng. Du tenderar ofta helt missa mina poänger/ argumentation.
Jag skrev inte att så här är det, jag gjorde något som kallas för att tänka själv och visionera i ämnet lite.
Hört talas om detta?
Kan man göra om man tar de fakta / kunskaper man har i en sak och använder dem istället för att enbart fokusera på att rapa upp vad andra tycker.
Kallas också självständigt tänkande.

Fakta är att vi har en prostitution som så gott som enbart handlar om att män köper sex av kvinnor och några fåtal män.
anledningarna till detta kräver en uppsats och det skippar jag utom en detalj.
Reproduktion. Kvinnor har i alla tider varit i uppenbar fysisk risk för att få reproduktionen på halsen, detta har nog legat som en fet vikt i vågskålen varför kvinnor inte ägnar sig åt att ragga, frossa på eller "shopa" män för enbart sexuell njutning. Idag har du inte samma problem, du har också en uppgående feministisk våg och kvinnor som börjar få makt på mäns bekostnad, kort sagt kvinnor börjar sitta på stålarna, kunskapen, möjligheterna och män börjar stå på bar backe. Klarar du nu att visionera lite kring vad detta ev. kan bära med sig i förändrade sexuella normer i framtiden?
Vem som ev. kommer börja utnyttja vem?
Citera
2015-10-09, 17:13
Medlem

Ja, om det de säger anonymt stämmer överens med deras faktiska beteende så ligger det i farans riktning att det stämmer. Det finns som bekant all porr du kan tänka dig på internet och när du skriver att det inte finns porr som passar kvinnor visar det bara att du inte har en aning om vad du pratar om (skulle du vilja se en manlig dvärg ha spysex med en svart transvestit så vågar jag nästan lovar att detta redan finns). Intressant från den studien var att män inte tänder på bögsex. Både män och kvinnor verkar ha gemensamt att vi gillar sexiga tjejer.

Vad har det med saken att göra? Blir det mindre sexköp för att du vill gosa efteråt?

Oavsett anledning till att de säljer sex borde de väl få göra det under säkra förhållanden?
Citera
2015-10-09, 17:19
Medlem
Citat:

Vad du gjorde var att försöka låtsas som att ditt argument inte var skjutet i sank.

Så du menar att alla dessa sjuksköterskor, dagisfröknar, lärarinnor, socionomer etc. plötsligt skall ta över världen? Hur kommer det sig att ju mer jämställt ett land är desto mer könssegregerad blir dess arbetsmarknad. Går inte detta rakt emot din tes? Du har däremot helt rätt i att den långt gångna feminismen börja sätta sina spår med kraftigt sjunkande kunskapsresultat, censur, trängre åsiktkorridor, totalitära styre m.m. Vi är nog rätt många som hoppas på en ny upplysningstid.
Citera
2015-10-09, 17:51
Medlem
Citat:
Vad du gjorde var att försöka låtsas som att ditt argument inte var skjutet i sank.

Så du menar att alla dessa sjuksköterskor, dagisfröknar, lärarinnor, socionomer etc. plötsligt skall ta över världen? Hur kommer det sig att ju mer jämställt ett land är desto mer könssegregerad blir dess arbetsmarknad. Går inte detta rakt emot din tes? Du har däremot helt rätt i att den långt gångna feminismen börja sätta sina spår med kraftigt sjunkande kunskapsresultat, censur, trängre åsiktkorridor, totalitära styre m.m. Vi är nog rätt många som hoppas på en ny upplysningstid.

Men allvarligt är du så här blåst? eller känner du att du bara måste?

Backa tillbaka diskussionen och du ser att det du plockade ut från min svarstext till Roy och svarade på var ett starkt ironiskt inslag som löd:

Klart vi ska legalisera allt detta, klart vi i Sverige ska ha trevliga horgator där män kan cirkulera runt i sina bilar och plocka sig ett knull. Vi kan lägga det kring T-centralen eller varför inte ett red light district i gamla stan? Vore inte det turistvänligt? Vi kan sätta blonda peruker på alla hororna från afrika, östeuropa och Asien så manliga turister tror de köper sig lite "äkta" syndig svensk fitta?

Sen tycker jag faktiskt att vi legaliserar så att prostituionsyrket verkligen blir ett yrke som alla andra och att långtidsarbetslösa eller oföra faktiskt tvingas in i jobbet, är ju ovärdigt, och ser inte bra ut i jämställdhetsstatistiken att alla gatuhoror är utländska och kvinnor.
Lite kvotering, du vet, vore på sin plats.

detta tar du och svara på precis som om jag tyckte detta var dagssituationen eller var något jag seriöst föreslår.

"Precis som porrskådis eller strippa som människor också är yrken som människor tvingas söka om de är långtidsarbetslösa?"

extremt humorlöst och tradigt och för att vara ärligt som att prata med ett dasslock.
speciellt att sen sitta och påstå att du "skjutit i sank" något argument. man slår sig för pannan.

Sen är det väl rätt uppenbart för alla som uppnått viss ålder att graden av kvinnor som hörs, syns, är professorer, politiker, maktmänniskor av alla de slag stadigt ökar. Man får ju fan vara bra blind om man tror att kvinnor i dag enbart är dagisfröknar.
Och hur fan kan det vara ökad grad av "censur" när vi idag har film, TV, böcker och kuktur som skildrar kvinnors liv och erfarenheter helt plötsligt och nobelpriset går till Aleksijevitj vars kanske främsta verk handlar om kvinnors liv och erfarenheter av andra världskriget, kivnnor som kämpade i kriget men som efter kriget fick hålla käften om detta mens männen var hjältar och fick medaljer.
Var tycker du den riktiga censurern finns?

Är det att du med dina åsikter inte får sitta och skriva på DN om hur mycket bättre, smartare mer begåvade män är på princip allt och hur bra det vore för alla parter om män fick lov köpa sex lagligt, du vet då skulle de inte slå på kvinnorna fullt så illa. hej och hå.
Eller är det att dessa kvinnors erfarenheter överhuvudtaget inte tas med i beräkningen i erfarenhetssumman av andra världskriget?

Förstår att du upplever det kränkande att dina åsikter av världen gällande hur dåliga kvinnor är inte fläks ut på att kanaler. Men vet du din typ av åsikter har redan cirkulerat där i ca 2000 år, liksom dags för lite nytt. Är det som utveckling och civilisation handlar om serru.
Citera
2015-10-09, 18:10
Medlem
Citat:
.

Du skriver "Sen tycker jag faktiskt att vi legaliserar så att prostituionsyrket verkligen blir ett yrke som alla andra och att långtidsarbetslösa eller oföra faktiskt tvingas in i jobbet, är ju ovärdigt, och ser inte bra ut i jämställdhetsstatistiken att alla gatuhoror är utländska och kvinnor.
Lite kvotering, du vet, vore på sin plats
."

Jag svarar "Precis som porrskådis eller strippa som människor också är yrken som människor tvingas söka om de är långtidsarbetslösa?"

Det argumentet är alltså skjutet i sank eftersom en legalisering givetvis inte lett till dessa konsekvenser. Är du med?

Ja, en del har tagit sig in på grund av egen förtjänst och en större del har kvoteras in på många positioner i samhället. Resultaten av detta märker vi ju dagligen då debatten aldrig varit på så här låg nivå, åsiktskorridoren är smalare än någonsin, ständiga personangrepp i stället för att bemöta argument etc. Det var väl trevligt att hon "vann" ett nobelpris i den mest subjektiva kategorin. Jag, precis som de flesta andra i Sverige, är nog rätt osäkra på om hon verkligen förtjänade det eller om hon blev kvoterad. Det är nämligen priset man får betala när man frångår meritokratiska krav. Man kan aldrig vara säker på om den som hamnade där förtjänade det.
Citera
2015-10-09, 18:45
Medlem
Citat:
Du skriver "Sen tycker jag faktiskt att vi legaliserar så att prostituionsyrket verkligen blir ett yrke som alla andra och att långtidsarbetslösa eller oföra faktiskt tvingas in i jobbet, är ju ovärdigt, och ser inte bra ut i jämställdhetsstatistiken att alla gatuhoror är utländska och kvinnor.
Lite kvotering, du vet, vore på sin plats
."

Jag svarar "Precis som porrskådis eller strippa som människor också är yrken som människor tvingas söka om de är långtidsarbetslösa?"

Det argumentet är alltså skjutet i sank eftersom en legalisering givetvis inte lett till dessa konsekvenser. Är du med?

Och du tror alltså att jag skrev detta för att på nått sätt bevisa att legalisering leder till detta?

Kanske skrev jag detta med baktanken att jämföra graden av ekonomiskt tvång, tänk på den?
ett enkelt sätt att via ord förmedla den känsla av hjälplöshet som hade infunnit sig i Sverige OM vi faktiskt satte denna lilla så upprepade teroi kring: "prostituiton det är ju som vilket jobb som helst!" i praktiskt sving. På exakt det sätt som den faktiskt är i sving i praktiken i länder som rumänien där alltså fattiga tjejer inte har några andra livsval än att hoppa på prostituionsgrejen för att försörja sig.
Är du med?

Snubbar som du verkar ju vara totalt ofömögna ens tänka er in i tanken än mindre i känslan av att ni skulle någonsin tvingas sälja er sexuellt på en gata, tvingas vicka på stjärten iförd paljettlapp eller
stå på alla fyra och ha en kuk inkörd i munnen , en där bak och en i örat inför en kamera, för att få ihop hyran och käk till 2 småbarn hemma.
Finns liksom inte i er föreställningsvärld. De finns i de flesta kvinnors kan jag meddela dig. Vi lever nämligen med detta som ett konstant ryggreflex och påminnelse om vad män tycker ska vara komplett normalt för oss att göra OM vi hamnar på skitan.

Därför kör jag ironi och raljeringar med vanliga svenssons vardagsliv för att ni ska få en liten fläkt av tanken.
Tänk OM a-kassa och socialförsäkringar inte fanns, tänk OM kvinnor hade gillat förnedra och utnyttja män sexuellt och betala för detta och tänk OM samhället hade haft en värdering kring män att visst! klart du ska ta det jobbet, du är ju en liten äcklig kuk…bara sära på häcken.

som sagt fantasin är liksom på – –*– hos dig.
Citera
2015-10-09, 19:34
Medlem
Citat:
Och du tror alltså att jag skrev detta för att på nått sätt bevisa att legalisering leder till detta?

Kanske skrev jag detta med baktanken att jämföra graden av ekonomiskt tvång, tänk på den?
ett enkelt sätt att via ord förmedla den känsla av hjälplöshet som hade infunnit sig i Sverige OM vi faktiskt satte denna lilla så upprepade teroi kring: "prostituiton det är ju som vilket jobb som helst!" i praktiskt sving. På exakt det sätt som den faktiskt är i sving i praktiken i länder som rumänien där alltså fattiga tjejer inte har några andra livsval än att hoppa på prostituionsgrejen för att försörja sig.
Är du med?

Snubbar som du verkar ju vara totalt ofömögna ens tänka er in i tanken än mindre i känslan av att ni skulle någonsin tvingas sälja er sexuellt på en gata, tvingas vicka på stjärten iförd paljettlapp eller
stå på alla fyra och ha en kuk inkörd i munnen , en där bak och en i örat inför en kamera, för att få ihop hyran och käk till 2 småbarn hemma.
Finns liksom inte i er föreställningsvärld. De finns i de flesta kvinnors kan jag meddela dig. Vi lever nämligen med detta som ett konstant ryggreflex och påminnelse om vad män tycker ska vara komplett normalt för oss att göra OM vi hamnar på skitan.

Därför kör jag ironi och raljeringar med vanliga svenssons vardagsliv för att ni ska få en liten fläkt av tanken.
Tänk OM a-kassa och socialförsäkringar inte fanns, tänk OM kvinnor hade gillat förnedra och utnyttja män sexuellt och betala för detta och tänk OM samhället hade haft en värdering kring män att visst! klart du ska ta det jobbet, du är ju en liten äcklig kuk…bara sära på häcken.

som sagt fantasin är liksom på – –*– hos dig.
Ditt problem är samma.
Även om jag lite slarvigt skämta om det, men faktum är att jag är överygad om att om det skulle vara en omvänd tillgång/efterfrågan på sex så skulle män käka blå piller och slickat blekfeta kärringar för pengar.

Varför skulle män råna, tigga eller göra skit jobb i nödens stund om det fanns ett lagligt alternativ som gav 2-3000 i tim.

Så olika är vi inte som människor, alla söker den enklaste vägen till största möjliga inkomst.
Sex handeln är inte för alla men för de som känner att de kan klara av det.

Och så länge det sker frivilligt utan tvång så vem är vi att döma.
Vi är överens om att trafficking och tvång skall straffas.

Min defination på frivilligt är att man väljer det trots att andra möjligheter finns för att få mat på bordet, tigga är en av dem, och för de flesta sexarbetare finns det faktiskt det.

Lagen må se ut som det gör i Sverige, det är bara tragiskt att alla som kämpar för att behålla och stärka lagen inte lägger ner större energi i debatten på hur man skall hjälpa alla dessa som ni anser är tvingade att sälja sex.... allt handlar om att få fast de blekfeta torskarna och per automatik skall då de stackars kvinnorna få mat på bordet.

Skulle debatten vara med inriktning på hur man skall hjälpa (få ut resurser) individerna skulle ni haft min respekt och förståelse i alla fall, jag skulle inte hålla med er i lagen utforming i alla fall men......som det ser ut i dag...inte så mycket.
En samling ologiskt tänkande hycklare är ni.

All respekt till AI som går ut med något som jag tror är en noga genomtänkt global lösning, något som generellt sett världen över skulle göra situationen bättre för utsatta kvinnor.
Men det är därför den typen av organisationer finns, för att globalt försöka påverka beslutsfattarna i en human riktning.
Citera
2015-10-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Ditt problem är samma.
Även om jag lite slarvigt skämta om det, men faktum är att jag är överygad om att om det skulle vara en omvänd tillgång/efterfrågan på sex så skulle män käka blå piller och slickat blekfeta kärringar för pengar.

Varför skulle män råna, tigga eller göra skit jobb i nödens stund om det fanns ett lagligt alternativ som gav 2-3000 i tim.

Så olika är vi inte som människor, alla söker den enklaste vägen till största möjliga inkomst.
Sex handeln är inte för alla men för de som känner att de kan klara av det.

Hur ska du ha det?
Skulle män prostituera sig eller är det inte för alla?

Citat:
Och så länge det sker frivilligt utan tvång så vem är vi att döma.
Vi är överens om att trafficking och tvång skall straffas.

Min defination på frivilligt är att man väljer det trots att andra möjligheter finns för att få mat på bordet, tigga är en av dem, och för de flesta sexarbetare finns det faktiskt det.

Lagen må se ut som det gör i Sverige, det är bara tragiskt att alla som kämpar för att behålla och stärka lagen inte lägger ner större energi i debatten på hur man skall hjälpa alla dessa som ni anser är tvingade att sälja sex.... allt handlar om att få fast de blekfeta torskarna och per automatik skall då de stackars kvinnorna få mat på bordet.

Skulle debatten vara med inriktning på hur man skall hjälpa (få ut resurser) individerna skulle ni haft min respekt och förståelse i alla fall, jag skulle inte hålla med er i lagen utforming i alla fall men......som det ser ut i dag...inte så mycket.
En samling ologiskt tänkande hycklare är ni.

All respekt till AI som går ut med något som jag tror är en noga genomtänkt global lösning, något som generellt sett världen över skulle göra situationen bättre för utsatta kvinnor.
Men det är därför den typen av organisationer finns, för att globalt försöka påverka beslutsfattarna i en human riktning.

Du har inte noterat att feminismen har jobbat som ett gnu på att ge kvinnor rättigheter och egen ekonomi?
är fortfarande en fråga på feminismens bord världen över.
Prostitution har länge varit fattiga kvinnors sista och enda utväg och jag kan lova dig att prostitution florerade i Sverige och västvärlden runt sekelskiftet i avsevärt högre grad än vad den gör idag.
Så? Vilka har hjälpt denna grupp kvinnor mest tycker du? Torskarna? Du?

Sen tycker jag du själv ska förklara logiken i att säga: det ska vara lagligt för män köpa sex av kvinnor, för det är det mest humana sättet hjälpa dessa kvinnor, för är ju ungefär innebörden i det du skriver.

Sexköpslagen fungerar i västvärlden, hade den funnits över hela västvärlden och använts flitigt av polis, hade vi avsevärt hindrar sextraffickingen till dessa områden och de kriminella som sysslar med detta hade nog funderat något varv till innan de kidnappar nästa tjej.
I länder med en fortsatt så erbarmlig sits för fattiga och speciellt kvinnor som utgör 70% av de mest fattiga i världen är det självklart där man måste börja jobba.

Men varför man ska göra det lagligt för svenskar att shopa sex, med motivieringen att kvinnor blir mer våldsutsatta annars, är för mig totalt

Lite: men klart vi ska göra misshandel full lagligt, är det olagligt så blir ju alla dessa stackars misshandlare helt galna och begår mord istället.

Och du har fortfarande inte svarat på min vision.

Om man nu vill promota denna "manliga" syn på sex, att det är något man kan köpa, dvs köpa sig förbi den andra partens sexuella lust, den är inte av vikt för att det ska kallas att man har sex, bara ens egen.
Varför ska då inte alla kvinnor börja ta betalt? Även de gifta, flickvännerna, ONS?
Är ni som gör det till en vara, och om det nu plötsligt ska vara en vara, varför ska inte alla kvinnor
kommersialisera sin sexualitet visavi män och börja ta betalt?
Vore ju idiotiskt göra något gratis när det man erbjuder har ett pris på en marknad, varför ska vissa vara gratis?

Är det en värld du som man har lust leva i? En värld där män i stort inte värderas som sexuella varelser i sig utan enbart som plånböcker?

Vilka är egentligen förloraren i detta spel?
Citera
2015-10-10, 13:23
Medlem
Citat:
Hur ska du ha det?
Skulle män prostituera sig eller är det inte för alla?

Du har inte noterat att feminismen har jobbat som ett gnu på att ge kvinnor rättigheter och egen ekonomi?
är fortfarande en fråga på feminismens bord världen över.
Prostitution har länge varit fattiga kvinnors sista och enda utväg och jag kan lova dig att prostitution florerade i Sverige och västvärlden runt sekelskiftet i avsevärt högre grad än vad den gör idag.
Så? Vilka har hjälpt denna grupp kvinnor mest tycker du? Torskarna? Du?

Sen tycker jag du själv ska förklara logiken i att säga: det ska vara lagligt för män köpa sex av kvinnor, för det är det mest humana sättet hjälpa dessa kvinnor, för är ju ungefär innebörden i det du skriver.

Sexköpslagen fungerar i västvärlden, hade den funnits över hela västvärlden och använts flitigt av polis, hade vi avsevärt hindrar sextraffickingen till dessa områden och de kriminella som sysslar med detta hade nog funderat något varv till innan de kidnappar nästa tjej.
I länder med en fortsatt så erbarmlig sits för fattiga och speciellt kvinnor som utgör 70% av de mest fattiga i världen är det självklart där man måste börja jobba.

Men varför man ska göra det lagligt för svenskar att shopa sex, med motivieringen att kvinnor blir mer våldsutsatta annars, är för mig totalt

Lite: men klart vi ska göra misshandel full lagligt, är det olagligt så blir ju alla dessa stackars misshandlare helt galna och begår mord istället.

Och du har fortfarande inte svarat på min vision.

Om man nu vill promota denna "manliga" syn på sex, att det är något man kan köpa, dvs köpa sig förbi den andra partens sexuella lust, den är inte av vikt för att det ska kallas att man har sex, bara ens egen.
Varför ska då inte alla kvinnor börja ta betalt? Även de gifta, flickvännerna, ONS?
Är ni som gör det till en vara, och om det nu plötsligt ska vara en vara, varför ska inte alla kvinnor
kommersialisera sin sexualitet visavi män och börja ta betalt?
Vore ju idiotiskt göra något gratis när det man erbjuder har ett pris på en marknad, varför ska vissa vara gratis?

Är det en värld du som man har lust leva i? En värld där män i stort inte värderas som sexuella varelser i sig utan enbart som plånböcker?

Vilka är egentligen förloraren i detta spel?
Sexarbete passar inte alla....med alla menar jag både män o kvinnor.
De allra flesta i nöd arbetar inte med sex det är trots allt få i nödens stund som anser sig kunna klara av det.
Sen finns det en stor kategori som väljer den vägen då inkomsterna är så pass höga och kraven små.
Det har liksom ingen betydelse om det är män eller kvinnor.

intesserar mig inte hur det såg ut på medeltiden, jag försöker leva i nuet.
Nu har kvinnor i Sverige det lika bra som männen och det är bra, varför grotta ner sig i medeltiden...jag levde inta då.
Jag tycket det skall vara lagligt för kvinnor att köpa sex av män och
jag skulle gärna se att dessa män som säljer sig till blekfeta fittor skall kunna göra det i legaliserade former.

Manlig syn på sex... låt oss kalla det AI s syn på sex då tråden handlar om att de vill legalisera inte om vad män vill.

Om sexköplagen tillämpas över hela väst världen skulle det sett ut som i Sverige, liksom ruta 1 fast med än mer mörkare verksamhet.
Det liksom blir inte bättre, så länge det finns en marknad kommer handeln finnas, med andra ord så länge det finns människor som inte får tillräckligt med sex och det finns ett behov av pengar så kommer den marknaden att mötas för handel, män, kvinnor, hen.
Frågan är då hur skall vi få människr att sluta vara kåta och behovet av pengar, för som jag ser det finns bara den vägen.
Kommunism och kastrering...eller?

Och vill du spela spel, tja visst fantisera kan vi, men det leder ingen vart.

Men ok om vi leker med tanken att ons och frun tar betalt då mannen är kåt och vill ha sex.
Resultaten av det kommer vara att män börjar betala till dem som kan levera tjänsten på ett extraordirärt sätt..med andra ord ett fåtal duktiga proffs som då kommer bli rik på den handeln.
Varför skulle en man betala för missonären i 10 min med sin gamla blekfeta fru när det finns andra.
Detsamma för kvinnorna´om de var tvungna att betala... varför betala för gamla Ernst som bara kan hålla sig i 10 sec när man kan hyra en ung hingst.

Förlorarna är de som inte kan leverera en tillfredställande tjänst, vinnarna är de som kan det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in