Citat:
Ursprungligen postat av
Roy666
Ditt problem är samma.
Även om jag lite slarvigt skämta om det, men faktum är att jag är överygad om att om det skulle vara en omvänd tillgång/efterfrågan på sex så skulle män käka blå piller och slickat blekfeta kärringar för pengar.
Varför skulle män råna, tigga eller göra skit jobb i nödens stund om det fanns ett lagligt alternativ som gav 2-3000 i tim.
Så olika är vi inte som människor, alla söker den enklaste vägen till största möjliga inkomst.
Sex handeln är inte för alla men för de som känner att de kan klara av det.
Hur ska du ha det?
Skulle män prostituera sig eller är det inte för alla?
Citat:
Och så länge det sker frivilligt utan tvång så vem är vi att döma.
Vi är överens om att trafficking och tvång skall straffas.
Min defination på frivilligt är att man väljer det trots att andra möjligheter finns för att få mat på bordet, tigga är en av dem, och för de flesta sexarbetare finns det faktiskt det.
Lagen må se ut som det gör i Sverige, det är bara tragiskt att alla som kämpar för att behålla och stärka lagen inte lägger ner större energi i debatten på hur man skall hjälpa alla dessa som ni anser är tvingade att sälja sex.... allt handlar om att få fast de blekfeta torskarna och per automatik skall då de stackars kvinnorna få mat på bordet.
Skulle debatten vara med inriktning på hur man skall hjälpa (få ut resurser) individerna skulle ni haft min respekt och förståelse i alla fall, jag skulle inte hålla med er i lagen utforming i alla fall men......som det ser ut i dag...inte så mycket.
En samling ologiskt tänkande hycklare är ni.
All respekt till AI som går ut med något som jag tror är en noga genomtänkt global lösning, något som generellt sett världen över skulle göra situationen bättre för utsatta kvinnor.
Men det är därför den typen av organisationer finns, för att globalt försöka påverka beslutsfattarna i en human riktning.
Du har inte noterat att feminismen har jobbat som ett gnu på att ge kvinnor rättigheter och egen ekonomi?
är fortfarande en fråga på feminismens bord världen över.
Prostitution har länge varit fattiga kvinnors sista och enda utväg och jag kan lova dig att prostitution florerade i Sverige och västvärlden runt sekelskiftet i avsevärt högre grad än vad den gör idag.
Så? Vilka har hjälpt denna grupp kvinnor mest tycker du? Torskarna? Du?
Sen tycker jag du själv ska förklara logiken i att säga: det ska vara lagligt för män köpa sex av kvinnor, för det är det mest humana sättet hjälpa dessa kvinnor, för är ju ungefär innebörden i det du skriver.
Sexköpslagen fungerar i västvärlden, hade den funnits över hela västvärlden och använts flitigt av polis, hade vi avsevärt hindrar sextraffickingen till dessa områden och de kriminella som sysslar med detta hade nog funderat något varv till innan de kidnappar nästa tjej.
I länder med en fortsatt så erbarmlig sits för fattiga och speciellt kvinnor som utgör 70% av de mest fattiga i världen är det självklart där man måste börja jobba.
Men varför man ska göra det lagligt för svenskar att shopa sex, med motivieringen att kvinnor blir mer våldsutsatta annars, är för mig totalt
Lite: men klart vi ska göra misshandel full lagligt, är det olagligt så blir ju alla dessa stackars misshandlare helt galna och begår mord istället.
Och du har fortfarande inte svarat på min vision.
Om man nu vill promota denna "manliga" syn på sex, att det är något man kan köpa, dvs köpa sig förbi den andra partens sexuella lust, den är inte av vikt för att det ska kallas att man har sex, bara ens egen.
Varför ska då inte alla kvinnor börja ta betalt? Även de gifta, flickvännerna, ONS?
Är ni som gör det till en vara, och om det nu plötsligt ska vara en vara, varför ska inte alla kvinnor
kommersialisera sin sexualitet visavi män och börja ta betalt?
Vore ju idiotiskt göra något gratis när det man erbjuder har ett pris på en marknad, varför ska vissa vara gratis?
Är det en värld du som man har lust leva i? En värld där män i stort inte värderas som sexuella varelser i sig utan enbart som plånböcker?
Vilka är egentligen förloraren i detta spel?