2015-10-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Är inte tråden om AI och deras ställningstagande och den svenska rörelsens oförmåga/ovilja att se bortanför sin egna lilla damm och solidariskt jobba för en bättre värld….. har jag missat något här?

Nej TS är skriver av Oantastlig hans intresse är bara att vi ska ta bort sexköpslagen i Sverige.
Och smäda svensk feminism i stort.
Han har ingen vinkling som du här försöker antyda överhuvudtaget.
Hans rubrik rör också : sexköp och inget annat.

Citat:
Vad de Svenska sexarbetarna har för rättigheter är en sak, en annan hur det ser ut i världen som AI vill förbättra, något som verkar vara svårt att greppa för vissa.

Nej överhuvudtaget inte svårt, du verkar inte ha läst allt det "svammel" jag skrivit i saken, är just en av mina poänger och jag skrev det före dig.

Citat:
De som vill köpa o sälja sex kommer alltid att finna vägar att göra det oavsett om det är lagligt eller ej, det är bara acceptera det faktum och försöka göra det bästa av det.
Jag är villig att ändra åsikt om någon kan påvisa att den Svenska modellens exportkampanj har minskat sexköpen i världen, man har trots allt hållit på i närmare 20 år.
Jag är övertygad om att den inte påverkat det minsta, inte ens i Sverige.

Wow! vilken fantastiskt ny variant av logik kring rättsväsende. så Sverige ska alltså skapa lagar som enbart har verkningskraft i Sverige, för att ex. Aghanistan ska ändra sina förhållanden hit eller dit?
annars är det ingen idé och bör därför inte implementeras?

Vi har förbud mot tvångsgifte i Sverige, men ??? vad fan! det är det ju ingen idé vi har för hey! tvångsgifte är ju lagligt på massa ställen på vårt klot, och görs lite här och var hela tiden, så den lagen kan vi ta bort. mycket bättre vi gör det lagligt i Sverige att tvinga 16-åriga flickor gifta sig med kusinen eller farbror Kurt 65. Det pågår ju liksom i alla fall.

Citat:
Det är ingen hemlighet att den Svenska sexköplagen är ett misslyckande utifrån dess grundtanke.
Vi har inte ändrat inställning till sexköp, Svenska män köper inte mindre sex, det har inte minskat med sexarbetare men framför allt har inte våldet mot kvinnor överlag i samhället minskat (attityden har inte förändrats) och trafficing är siffror som man kan tolka hur man vill……men vi kan konstatera att det inte går att bevisa att sexköplagen har haft någon inverkan varken positiv eller negativ, det är bara löst baserade tolkningar beroende på vem som tolkar och vad man vill få fram för siffror.(det går inte att mäta som dödsfall i trafiken som ex.)

Bara dina egna föreställningar som du eller någon annan inte har någon som helst källa eller bevis för.

Citat:
Snarare ser vi en ökan benägenhet att begå våldtäkt i landet (BEVISLIGEN) i förhållande till andra länder vilket jag anser vara en attitydförändring till det sämre, dock skyller jag inte på sexköplagen… jag konstaterar bara att den är verkningslös som moralistisk markering och skapar inte en bättre situation för kvinnorna som jobbar med sex, även om du gärna vill tro annat.

Verkligen? Var har du beviset för att svenska män har en ökad benägenhet att våldta?

Citat:
Att göra det lagligt att köpa sex skulle göra saken aningen bättre för kvinnor och det vet du, det behöver jag inte förklara.
Men att legalisera sexarbete skulle göra det ohyggligt mycket bättre.

Och pratar du Sverige nu eller pratar du Indien?
I Indien är det både lagligt köpa och sälja sex. Är det därför supertrevligt vara prostituerad i detta landet tror du jämfört med Sverige?

Och återigen nu för 3:e gången hur mycket bättre blir det för de sextraffickingoffer som kommer bli hitlsäpade av andra människor för att tjäna pengar på den nu så mycket enklare marknaden att agera på när sexköpslagen är bortagen?
Ska vi inte göra det ännu bättre? och ta bort lagarna mot sextrafficking/ koppleri/ bordellägare också? Öppna upp hela marknaden liksom blir ju Toppen!

Citat:
Att ha rätten att driva en verksamhet, ingå avtal och kräva att de följs, slippa oroa sig för att bli vräkt, kunna bestämma själv vars möten skall ske, att kunna organisera sig, kunna ställa krav på kunderna o.s.v. och att veta att man har lagen bakom ryggen…en trygghet som de i dag inte har i Sverige och många andra länder.

som prostituerad har du rätt sälja sex idag i Sverige. var står det att man inte har rätt till detta?
som prostituerad riskerar du bara bli vräkt om du använder bostaden till sexhandel, inte om du bara bor där. Och du får väl ställa vilka krav du vill på kunderna och ingå vilka avtal du vill? Vem hindrar detta menar du? I avtalet kan ju t.o.m ingå att gör du inte som jag säger så kommer jag anmäla dig för sexköp till polisen så håll dig i skinnet.
Hur hindras man att organisera sig?
Citera
2015-10-08, 16:51
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
hmm. Undrar vad Pripps skulle tycka om ett förbud mot att köpa kolsyrade drycker. Det skulle ju inte drabba Pripps som inte är köpare. (Vilken underbart hög nivå du inte håller.)

Huvudet på spiken.
Citera
2015-10-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
hmm. Undrar vad Pripps skulle tycka om ett förbud mot att köpa kolsyrade drycker. Det skulle ju inte drabba Pripps som inte är köpare. (Vilken underbart hög nivå du inte håller.)

Ja visst, just Pripps skulle säkert hamna i finkan för att det är olagligt att köpa läsk men inte alls att sälja eller producera läsk.
de skulle säkert också drabbas hårt av att ingen längre vill dricka kolsyrade drycker om det inte gick att köpa dem lagligt. Den mänskliga törsten eller hemmafibblandet med sodastream skulle ju direkt upphöra om man gjorde det förbjudet att köpa läsk.
och också naturligtvis komplett omöjligt för Pripps att ställa om produktionen och ex. göra fullt lagligt öl?

just!
Citera
2015-10-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja visst, just Pripps skulle säkert hamna i finkan för att det är olagligt att köpa läsk men inte alls att sälja eller producera läsk.
de skulle säkert också drabbas hårt av att ingen längre vill dricka kolsyrade drycker om det inte gick att köpa dem lagligt. Den mänskliga törsten eller hemmafibblandet med sodastream skulle ju direkt upphöra om man gjorde det förbjudet att köpa läsk.
och också naturligtvis komplett omöjligt för Pripps att ställa om produktionen och ex. göra fullt lagligt öl?

just!

Öl innehåller också kolsyra.
Citera
2015-10-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackarna
Öl innehåller också kolsyra.
Fniss. Allvarligt, merapi är uppenbart förståndshandikappad, det är inte schysst av er att debattera med henne.

Jag är övertygad om att den svenska mansfientliga feministiska rörelsen inte lyssnar på AI. Den nya adelns arrogans är total. Men det fria fallet är i hög fart för svensk femikism ..........

Så går det för verklighetsfrånvända totalitära rörelser som drar till sig psykiatriska diagnoser när den möter stora vida världen.

För mig är FI och IS samma skrot och korn. Kanske därför femimister vurmar så mycket för islam, det toalitära sammanbinder.
Senast redigerad av lillskrot 2015-10-08 kl. 22:45.
Citera
2015-10-09, 09:27
Medlem
Citat:
Nej TS är skriver av Oantastlig hans intresse är bara att vi ska ta bort sexköpslagen i Sverige.
Och smäda svensk feminism i stort.
Han har ingen vinkling som du här försöker antyda överhuvudtaget.
Hans rubrik rör också : sexköp och inget annat.

Nej överhuvudtaget inte svårt, du verkar inte ha läst allt det "svammel" jag skrivit i saken, är just en av mina poänger och jag skrev det före dig.

Wow! vilken fantastiskt ny variant av logik kring rättsväsende. så Sverige ska alltså skapa lagar som enbart har verkningskraft i Sverige, för att ex. Aghanistan ska ändra sina förhållanden hit eller dit?
annars är det ingen idé och bör därför inte implementeras?

Vi har förbud mot tvångsgifte i Sverige, men ??? vad fan! det är det ju ingen idé vi har för hey! tvångsgifte är ju lagligt på massa ställen på vårt klot, och görs lite här och var hela tiden, så den lagen kan vi ta bort. mycket bättre vi gör det lagligt i Sverige att tvinga 16-åriga flickor gifta sig med kusinen eller farbror Kurt 65. Det pågår ju liksom i alla fall.

Bara dina egna föreställningar som du eller någon annan inte har någon som helst källa eller bevis för.

Verkligen? Var har du beviset för att svenska män har en ökad benägenhet att våldta?

Och pratar du Sverige nu eller pratar du Indien?
I Indien är det både lagligt köpa och sälja sex. Är det därför supertrevligt vara prostituerad i detta landet tror du jämfört med Sverige?

Och återigen nu för 3:e gången hur mycket bättre blir det för de sextraffickingoffer som kommer bli hitlsäpade av andra människor för att tjäna pengar på den nu så mycket enklare marknaden att agera på när sexköpslagen är bortagen?
Ska vi inte göra det ännu bättre? och ta bort lagarna mot sextrafficking/ koppleri/ bordellägare också? Öppna upp hela marknaden liksom blir ju Toppen!

som prostituerad har du rätt sälja sex idag i Sverige. var står det att man inte har rätt till detta?
som prostituerad riskerar du bara bli vräkt om du använder bostaden till sexhandel, inte om du bara bor där. Och du får väl ställa vilka krav du vill på kunderna och ingå vilka avtal du vill? Vem hindrar detta menar du? I avtalet kan ju t.o.m ingå att gör du inte som jag säger så kommer jag anmäla dig för sexköp till polisen så håll dig i skinnet.
Hur hindras man att organisera sig?

Din tolkning av TS får stå för dig, jag läste bara texten….inte det som inte fanns där och tolka det. Men det förklarar till viss del dina svar i alla fall.

Det är inte olagligt med sexarbete i Indien men, (som AI vill)…det är inte legaliserat vilket medför att de saknar grundläggande rättigheter.
Likt Sverige kan de bli vräkta och trakasserade av myndigheter och i länder som dessa är den än mer vanligt förekommande än i Sverige.
http://www.economist.com/news/asia/21629472-proper-debate-needed-legalising-sex-work-make-it-legal

Om vi nu skall koppla detta till den Svenska modellen så talar denna statistik sitt tydliga språk, men statistik tolkas i vanlig ordning beroende på vem som läser den, och anledningarna till varför det är som det är lär inte saknas om man är på fel sida, och med tanke på hur du tolkade tråd starten så behöver vi inte fundera över din tolkning.
Men faktum är att man funderar över hur stor inverkan vår modell har haft, då den i begynnelsen var till för att skapa en attitydförändring, för mig…ett katastrofalt misslyckande.
Då du inte verkar tro att Svenska män har en ökad benägenhet att våldta så får jag väl anta att du anser ökningen beror på invandringen, men likväl faktum kvarstår, den Svenska modellens budskap har då inte nått ut till våra nya Svenska medborgare. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c6/Rape_rate_per_100%2C000_-_country_comparison_-_United_Nations_2012.png
http://www.ibtimes.co.uk/top-5-countries-highest-rates-rape-1434355

Beträffande trafficking finns det bara ett land att jämföra med för att kunna se skillnaden mellan ett legaliserat land och typ Sveriges modell, och det är NZ.
Vi vet alla vem som lyckats bäst.
Citera
2015-10-09, 12:36
Medlem
Citat:
Din tolkning av TS får stå för dig, jag läste bara texten….inte det som inte fanns där och tolka det. Men det förklarar till viss del dina svar i alla fall.

Det är inte olagligt med sexarbete i Indien men, (som AI vill)…det är inte legaliserat vilket medför att de saknar grundläggande rättigheter.
Likt Sverige kan de bli vräkta och trakasserade av myndigheter och i länder som dessa är den än mer vanligt förekommande än i Sverige.
http://www.economist.com/news/asia/21629472-proper-debate-needed-legalising-sex-work-make-it-legal
Jag har debatterat mot oantastlig i oändlighet.
KVINNOR saknar grundläggande rättigheter i Indien, är det inte lite bättre kanske börja "legalisera" kvinnor som människor först än att göra det lagligt för bordeller i ett land där myndigheterna själva trakasserar kvinnor? hmm?

Citat:
Om vi nu skall koppla detta till den Svenska modellen så talar denna statistik sitt tydliga språk, men statistik tolkas i vanlig ordning beroende på vem som läser den, och anledningarna till varför det är som det är lär inte saknas om man är på fel sida, och med tanke på hur du tolkade tråd starten så behöver vi inte fundera över din tolkning.
Men faktum är att man funderar över hur stor inverkan vår modell har haft, då den i begynnelsen var till för att skapa en attitydförändring, för mig…ett katastrofalt misslyckande.
Då du inte verkar tro att Svenska män har en ökad benägenhet att våldta så får jag väl anta att du anser ökningen beror på invandringen, men likväl faktum kvarstår, den Svenska modellens budskap har då inte nått ut till våra nya Svenska medborgare. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c6/Rape_rate_per_100%2C000_-_country_comparison_-_United_Nations_2012.png
http://www.ibtimes.co.uk/top-5-countries-highest-rates-rape-1434355

aha det gamla vanliga alltså, "din" sida läser all statistik korrekt, men "min" sida klarar inte av det.
OJ du vad har jag hört detta förr?

Svensk våldtäktslagstiftning har ändrats, vi har i Sverige ett avsevärt bredare sådan än vad andra länder har, vi har alltså rubriceringen "våldtäkt" för brott som i andra nationers rättsystem inte betraktas som brott alls eller går under annan rubricering.
Vi har också en tilltro i Sverige på rättssystemet vilket gör att anmälningsgraden i Sverige visavi ex. Indien är avsevärt högre, (även om den inte är tillräckligt hög) kvinnor i vårt land stigmatiseras heller inte för våldtäkt på samma sätt som i Indien.
Går därför inte att helt sonika ta vår statistik för våldtäkt och jämföra med Indiens/ Lesothos eller sydafrika. Liksom helt olika villkor för underlagen. Alla sådana där listor där Sverige ligger i topp och flyter i våldtäktsgrad blir ju därför bara knas, vilket folk med lite hum om statistik och nuffror borde fatta.

Citat:
Beträffande trafficking finns det bara ett land att jämföra med för att kunna se skillnaden mellan ett legaliserat land och typ Sveriges modell, och det är NZ.
Vi vet alla vem som lyckats bäst.
Du menar Tyskland införde inte en legalisering? och ligger inte i samma område som vi själva?
och har en likvärdig etnisk population?, utan vi måste ner halva jordklotet?
I see.
Kan detta möjligen ha att göra med att det finns trevliga studier för dig kring NZ som inte går att finna i lite mer närliggande områden?, alltså så tjatas det om NZ ständigt? Oantastlig brukar också köra med detta + Rhode Island.

Själv har jag rotat fram studier från Danmark/ Tyskland/ Norge samt Holland som alla inte har någon sexköpslag (Norge har nu skaffat), avsevärt mer liknar oss och suttit och jämfört i detalj.
Och nej jag finner inte att prostitutionen som sådan minskar pga avkriminalisering/ legalisering, tvärtom.
De mer farliga och otrevliga delarna minskar, ex. sextrafficking, gatuprostitution, de ökar.
Attityden till prostituerade bland befolkningen (stigmationen) blir bättre
eller att färre män skulle köpa sex, de ökar sitt köpande snarare.
Våldsutsattheten är också extrem trots att sexköp är lagligt.
Så skitbra du.
Klart vi ska legalisera allt detta, klart vi i Sverige ska ha trevliga horgator där män kan cirkulera runt i sina bilar och plocka sig ett knull. Vi kan lägga det kring T-centralen eller varför inte ett red light district i gamla stan? Vore inte det turistvänligt? Vi kan sätta blonda peruker på alla hororna från afrika, östeuropa och Asien så manliga turister tror de köper sig lite "äkta" syndig svensk fitta?

Sen tycker jag faktiskt att vi legaliserar så att prostituionsyrket verkligen blir ett yrke som alla andra och att långtidsarbetslösa eller oföra faktiskt tvingas in i jobbet, är ju ovärdigt, och ser inte bra ut i jämställdhetsstatistiken att alla gatuhoror är utländska och kvinnor.
Lite kvotering, du vet, vore på sin plats.

De kvinnor och män som fortfarande tycker det känns galet fel att ligga med någon som inte gör det pga lust för dig utan pga pengar kan vi skicka på kurs.
Citera
2015-10-09, 12:59
Medlem
Citat:

Jag argumenterar givetvis för att prostitution skall avkriminaliseras både i Sverige och globalt. Samma argument som gäller den Svenska marknaden gäller alla marknader och mänskliga fri- och rättigheter gäller som bekant alla.

Hur förklarar du att du tycker dig se att ex. trafficking minskat på grund av sexköpslagar när inte representanter för över hundra organisationer som arbetar emot trafficking gör det? Faktum är ju att ingen av de stora människorättsorganisationerna heller göra det.

Senast redigerad av Oantastlig 2015-10-09 kl. 13:04.
Citera
2015-10-09, 13:03
Medlem
Citat:
Sen tycker jag faktiskt att vi legaliserar så att prostituionsyrket verkligen blir ett yrke som alla andra och att långtidsarbetslösa eller oföra faktiskt tvingas in i jobbet, är ju ovärdigt, och ser inte bra ut i jämställdhetsstatistiken att alla gatuhoror är utländska och kvinnor.
Lite kvotering, du vet, vore på sin plats.
.

Precis som porrskådis eller strippa som människor också är yrken som människor tvingas söka om de är långtidsarbetslösa?
Citera
2015-10-09, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Precis som porrskådis eller strippa som människor också är yrken som människor tvingas söka om de är långtidsarbetslösa?

Kan vi väl införa om du vill det.
Vi kan införa ett "pink" district där feminister kan gå och få sitt lystmäte på utsatta äldre och yngre män som tvingas upp på scen i löjliga paljettutstyrslar och klä av sig och åma sig kring en påle till musik för att få in pengar till hyran och snuset?
Kan ju bli mycket populär förnedringskultur och säkert dra in massa stålar.

feministisk porr går säkert också fixa…plocka fram de mest homofobiska kvinnohatarna och sätt dem att knulla varandra i arslet…

Jävlar vad Queer världen och feminister skulle garva häckarna av sig. Kan bli speciella siter för denna typ av film i framtiden.
kan personligen plocka ut en handfull snubbar från FB som jag med glädje och ett flin direkt satt att göra detta om jag haft möjlighet.

För varför ska kvinnor vid makt vara mer empatiska än män har varit?

Citera
2015-10-09, 14:13
Medlem
Citat:
Kan vi väl införa om du vill det.
Vi kan införa ett "pink" district där feminister kan gå och få sitt lystmäte på utsatta äldre och yngre män som tvingas upp på scen i löjliga paljettutstyrslar och klä av sig och åma sig kring en påle till musik för att få in pengar till hyran och snuset?
Kan ju bli mycket populär förnedringskultur och säkert dra in massa stålar.

feministisk porr går säkert också fixa…plocka fram de mest homofobiska kvinnohatarna och sätt dem att knulla varandra i arslet…

Jävlar vad Queer världen och feminister skulle garva häckarna av sig. Kan bli speciella siter för denna typ av film i framtiden.
kan personligen plocka ut en handfull snubbar från FB som jag med glädje och ett flin direkt satt att göra detta om jag haft möjlighet.

För varför ska kvinnor vid makt vara mer empatiska än män har varit?

Skulle redan vart en marknad om det fanns pengar för gubbarna att tjäna på det.

Men tyvärr är inte intressen och betalningsviljan bland hen (ni är för snåla) så att arbetslösa blekfeta medelålders gubbar kan göra direktörslöner på att inoljade åla sig runt en stolpe knaprandes på blå piller för att sedan kunna tillfredsställa än blekfetare hen.

Men tanken är god, jag motsätter mig bara din tanke på att tvinga män att göra det….jag är emot allt tvång.

Finns bara pengarna där så kan du ge dig på att det inte lär finnas brist på blekfeta utövare.
Citera
2015-10-09, 14:54
Medlem
Citat:
Skulle redan vart en marknad om det fanns pengar för gubbarna att tjäna på det.

Men tyvärr är inte intressen och betalningsviljan bland hen (ni är för snåla) så att arbetslösa blekfeta medelålders gubbar kan göra direktörslöner på att inoljade åla sig runt en stolpe knaprandes på blå piller för att sedan kunna tillfredsställa än blekfetare hen.

Men tanken är god, jag motsätter mig bara din tanke på att tvinga män att göra det….jag är emot allt tvång.

Finns bara pengarna där så kan du ge dig på att det inte lär finnas brist på blekfeta utövare.

(uppkattas när folk har lite humor)

Intresset kan ändras, för är nog ingen som helt vet om "ointresset" för att se paljettförsedda män doppade i barnolja åla sig runt stolpar beror på:

1. Genuint ointresse från kvinnor
2. Samhällets förväntning kring kvinnors ointresse.
3. Kvinnors position, dvs kan de skita i förväntningarna eller inte?
4. Mäns position, dvs kan de hamna så långt ner på den sociala skalan gällande kön som vad kvinnor varit/ är idag i många kulturer? så det ger kvinnor en moralisk rätt att bete sig som svin visavi män?

Samma gäller väl för övrigt prostitution.

Jag är inte helt säker här.
Att kvinnor idag överlag inte tänder på att se män förnedras i porr, överlag inte kan tänka sig att köpa någon man för sex (vet inte hur det är med tjejer)
inte stigmatiserar manlig sexualitet via att kalla män för "äckliga" och "horor" om de har sex
kan möjligen ändras vid maktförskjutning.

Sen motsätter du dig ju inte alls tvång.
För ursäkta men vad kallar du ekonomiskt nödtvång om inte tvång?
Rumänska tjejer har börjat gå på gatorna i Malmö, tror du de gör det av egen fri vilja?
av sexuellt intresse? eller pga att de och förmodligen andra människor i deras närhet är i desperat behov av försörjning? Om de haft chans till annan försörjning som funkar tror du de hade föredragit detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in