Citat:
Då missförstår du den sociologiska och ekonomiska strukturen hos KI. Jag undrar även om du någonsin har satt din fot där, för KI är ett öppet campus.
KI befolkas av mer eller mindre socialt etablerade personer. Från läkarna till studenterna. Det är en plats som bygger på öppenhet, nyfikenhet och där man tror varandra om gott. Givetvis så har läkarna tystnadsplikt, så det är av omtanke om patienterna man inte snokar i andra läkares affärer. - Inte för att om du snokar i en annan läkares affärer så kommer han att avslöja dina & dra ned dig med i fallet.
Det är även en större mängd personer som går genom det området. Inte bara läkare & studenter, utan även patienter, anhöriga & folk på promenad - personer som kan se rejält sjaviga ut. (Tekniskt sett är det förbjudet att gena genom det området om du går från Vasastan till Hagaparken, men jag har aldrig blivit stoppad.)
Så det räcker alltså med att göra en snabb natträd mot containern. Du har dessutom större rörelsefrihet där.
KI befolkas av mer eller mindre socialt etablerade personer. Från läkarna till studenterna. Det är en plats som bygger på öppenhet, nyfikenhet och där man tror varandra om gott. Givetvis så har läkarna tystnadsplikt, så det är av omtanke om patienterna man inte snokar i andra läkares affärer. - Inte för att om du snokar i en annan läkares affärer så kommer han att avslöja dina & dra ned dig med i fallet.
Det är även en större mängd personer som går genom det området. Inte bara läkare & studenter, utan även patienter, anhöriga & folk på promenad - personer som kan se rejält sjaviga ut. (Tekniskt sett är det förbjudet att gena genom det området om du går från Vasastan till Hagaparken, men jag har aldrig blivit stoppad.)
Så det räcker alltså med att göra en snabb natträd mot containern. Du har dessutom större rörelsefrihet där.
Det finns fortfarande ingen rimlig anledning att anta att slitna missbrukare skulle besöka Karolinska institutet för att dumpa professionellt styckade kroppsdelar i en container, visst är KI ett öppet Campus och det bevisas väl inte minst av att hunddamen (som ska ha sett läkarna med barnet) brukade promenera i området vid anatomen osv.
Det känns faktiskt mer troligt att misstänka att någon "okänd" person med koppling till KI (i någon form) har dumpat delarna i containern än att någon rejält luggsliten missbrukare (utan koppling till KI) helt plötsligt fått för sig att dyka upp på en nattlig räd, personen visste troligtvis redan om på förhand att det stod en lämplig container på KI och att det var relativt lätt att dumpa utan upptäckt, jag vill också minnas att den då på KI misstänkte läkaren dumpade rester från husrenoveringen i en helt annan container i närheten av sin dåvarande arbetsplats, dessa rester kördes väl dit i bil och tydligen ska ska resterna från renoveringen ha legat i säckar, rätta mig gärna om jag minns fel, förundersökningen är ju enormt omfattande.
Vinofligan är förstås en gudagåva för er justitiemordsivrare, här har vi de perfekta syndabockarna, ligan har (enligt er) inte bara dumpat likdelar på Eugeniavägen men utan även vid Talludden (Karlberg) och kanske även på Karolinska institutet och ingen annan alternativ GM finns i er värld, hur är det möjligt ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-10-09 kl. 14:26.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-10-09 kl. 14:26.