Citat:
Nej TS är skriver av Oantastlig hans intresse är bara att vi ska ta bort sexköpslagen i Sverige.
Och smäda svensk feminism i stort.
Han har ingen vinkling som du här försöker antyda överhuvudtaget.
Hans rubrik rör också : sexköp och inget annat.
Citat:
Vad de Svenska sexarbetarna har för rättigheter är en sak, en annan hur det ser ut i världen som AI vill förbättra, något som verkar vara svårt att greppa för vissa.
Nej överhuvudtaget inte svårt, du verkar inte ha läst allt det "svammel" jag skrivit i saken, är just en av mina poänger och jag skrev det före dig.
Citat:
De som vill köpa o sälja sex kommer alltid att finna vägar att göra det oavsett om det är lagligt eller ej, det är bara acceptera det faktum och försöka göra det bästa av det.
Jag är villig att ändra åsikt om någon kan påvisa att den Svenska modellens exportkampanj har minskat sexköpen i världen, man har trots allt hållit på i närmare 20 år.
Jag är övertygad om att den inte påverkat det minsta, inte ens i Sverige.
Jag är villig att ändra åsikt om någon kan påvisa att den Svenska modellens exportkampanj har minskat sexköpen i världen, man har trots allt hållit på i närmare 20 år.
Jag är övertygad om att den inte påverkat det minsta, inte ens i Sverige.
Wow! vilken fantastiskt ny variant av logik kring rättsväsende. så Sverige ska alltså skapa lagar som enbart har verkningskraft i Sverige, för att ex. Aghanistan ska ändra sina förhållanden hit eller dit?
annars är det ingen idé och bör därför inte implementeras?
Vi har förbud mot tvångsgifte i Sverige, men ??? vad fan! det är det ju ingen idé vi har för hey! tvångsgifte är ju lagligt på massa ställen på vårt klot, och görs lite här och var hela tiden, så den lagen kan vi ta bort. mycket bättre vi gör det lagligt i Sverige att tvinga 16-åriga flickor gifta sig med kusinen eller farbror Kurt 65. Det pågår ju liksom i alla fall.
Citat:
Det är ingen hemlighet att den Svenska sexköplagen är ett misslyckande utifrån dess grundtanke.
Vi har inte ändrat inställning till sexköp, Svenska män köper inte mindre sex, det har inte minskat med sexarbetare men framför allt har inte våldet mot kvinnor överlag i samhället minskat (attityden har inte förändrats) och trafficing är siffror som man kan tolka hur man vill……men vi kan konstatera att det inte går att bevisa att sexköplagen har haft någon inverkan varken positiv eller negativ, det är bara löst baserade tolkningar beroende på vem som tolkar och vad man vill få fram för siffror.(det går inte att mäta som dödsfall i trafiken som ex.)
Vi har inte ändrat inställning till sexköp, Svenska män köper inte mindre sex, det har inte minskat med sexarbetare men framför allt har inte våldet mot kvinnor överlag i samhället minskat (attityden har inte förändrats) och trafficing är siffror som man kan tolka hur man vill……men vi kan konstatera att det inte går att bevisa att sexköplagen har haft någon inverkan varken positiv eller negativ, det är bara löst baserade tolkningar beroende på vem som tolkar och vad man vill få fram för siffror.(det går inte att mäta som dödsfall i trafiken som ex.)
Bara dina egna föreställningar som du eller någon annan inte har någon som helst källa eller bevis för.
Citat:
Snarare ser vi en ökan benägenhet att begå våldtäkt i landet (BEVISLIGEN) i förhållande till andra länder vilket jag anser vara en attitydförändring till det sämre, dock skyller jag inte på sexköplagen… jag konstaterar bara att den är verkningslös som moralistisk markering och skapar inte en bättre situation för kvinnorna som jobbar med sex, även om du gärna vill tro annat.
Verkligen? Var har du beviset för att svenska män har en ökad benägenhet att våldta?
Citat:
Att göra det lagligt att köpa sex skulle göra saken aningen bättre för kvinnor och det vet du, det behöver jag inte förklara.
Men att legalisera sexarbete skulle göra det ohyggligt mycket bättre.
Men att legalisera sexarbete skulle göra det ohyggligt mycket bättre.
Och pratar du Sverige nu eller pratar du Indien?
I Indien är det både lagligt köpa och sälja sex. Är det därför supertrevligt vara prostituerad i detta landet tror du jämfört med Sverige?
Och återigen nu för 3:e gången hur mycket bättre blir det för de sextraffickingoffer som kommer bli hitlsäpade av andra människor för att tjäna pengar på den nu så mycket enklare marknaden att agera på när sexköpslagen är bortagen?
Ska vi inte göra det ännu bättre? och ta bort lagarna mot sextrafficking/ koppleri/ bordellägare också? Öppna upp hela marknaden liksom blir ju Toppen!
Citat:
Att ha rätten att driva en verksamhet, ingå avtal och kräva att de följs, slippa oroa sig för att bli vräkt, kunna bestämma själv vars möten skall ske, att kunna organisera sig, kunna ställa krav på kunderna o.s.v. och att veta att man har lagen bakom ryggen…en trygghet som de i dag inte har i Sverige och många andra länder.
som prostituerad har du rätt sälja sex idag i Sverige. var står det att man inte har rätt till detta?
som prostituerad riskerar du bara bli vräkt om du använder bostaden till sexhandel, inte om du bara bor där. Och du får väl ställa vilka krav du vill på kunderna och ingå vilka avtal du vill? Vem hindrar detta menar du? I avtalet kan ju t.o.m ingå att gör du inte som jag säger så kommer jag anmäla dig för sexköp till polisen så håll dig i skinnet.
Hur hindras man att organisera sig?
(uppkattas när folk har lite humor)