Citat:
Ursprungligen postat av
Pappa66
Hur kommer det sej att martin_katt och Gynekologstol är så otroligt kritiska till oss som går på AA/NA möten när dom själva måste hälla i sej alkohol och piller för att må bra? Kan det månne vara så att dom inte vill eller kan leva utan alkohol och droger? Det blir ju svårt att gå på AA/NA möten om man inte vill bli nykter. Just saying ...
Det som jag är mest kritisk till är steg 12. I och med att ni närmast tvångsmässigt försöker föra budskapet vidare och att ni tar samhället till hjälp för att nå detta mål så anser jag att ni är ett lika legitimt mål för kritik som vilket parti eller vilken myndighet som helst.
Sättet som olika medlemmar praktiserar steg 12 kan variera, det kan röra sig om allt från att tona mer risker och ljuga på FB till att ragga medlemmar på diverse avgiftningskliniker till att infiltrera socialförvaltningen och på det sättat trycka ner minnesota i halsen på klienterna. Målet är dock alltid detsamma.
Utöver detta så är jag även väldigt kritisk till den dogmatism som finns inom rörelsen. Jag har på grund av risk för outning inte velat bidra med några citat, men jag tycker att det som martin_katt skriver om stämmer ganska väl överens med min uppfattning om vad som sägs på möten.