Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
Har TV 10 helt slutat att sända boxning?
Lucas Matthysse kan få stora problem med Viktor Postol. Ukrainaren är en skicklig boxare och om han kan utnyttja sin längd och räckvidd då kan det bli det krångligt för Lucas. Sen är ju Lukas förmodligen den absolut största punchern i viktklassen och kan ändra matchbilden med ett enda slag. Kommer nog bli en underhållande match.
Broner vs Khabib. Broner måste bara vinna i natt. Ännu en förlust vore en katastrof för honom och hans karriär.
Japp verkar som Viasat Sport har tagit över, synd men vi hade några fina år ändå med TV10
Snyggt förhandstips där Reggie Hamond. Jag hade på känn att Postol skulle överraska, han imponerade stort på mig mot Aydin. Men inte trodde jag att Matthysse skulle quitta sådär. Nu vettefan om han klarar av att ta sig tillbaka till en titelchans, det var inte ett fint sätt att förlora på oavsett hur han förklarar det. Han har varit i många tuffa fighter och åkt ner i golvet i hans senaste fighter. Kanske har har han en satsning till i kroppen i 2016.
Bra skrivet challis, håller med dig om det mesta. Matthysse har förlorat i hans viktigaste fighter, fast det hade varit intressant att se hur Matthysse hade presterat mot Garcia om inte ögat hade svullnat upp så illa. Hårda punchers får oss sannerligen att glömma bort om de saknar vissa andra kvaliteter. Men jag är själv skyldig till att hypea Matthysse hårt, inte minst inför Garcia.
Jag tycker väl att Broner såg ganska sharp ut men det var en passande motståndare som du skrev. Det var en av de bättre prestationerna jag sett av Broner, tyckte han kom in i fin form och var lite lättare än vad han brukar. Han är som bäst när han slänger kombinationer och är mer offensiv. Viktigt för honom att han behåller formen nu. Men nej, tror också Broner kommer förlora igen så fort han möter någon som kan slänga volym.
Det ryktas lite om Deontay Wilder mot Bryant Jennings. Jättebra matchup, verkligen högintressant. Ett stort test för Wilder. Jag gillar Jennings och jag tror han har en bra chans om han håller sig borta från Wilders power punches i början av fighten och försöker få fighten till senare ronderna. Jennings kan ta ett bra slag som vi såg mot Klitschko. Tror Klitschko-fighten var en viktig erfarenhet för Jennings där han lärde sig en hel del.