2009-10-22, 22:44
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellybusterr
Är inte så kunnig men jag trodde det här skulle vara en ganska jämn fight. Just nu får man 1.44 på Pacman och 2.62 på Cotto på Ladbrokes. Vad tror ni som är mer insatta? Tänker inte spela nåt till 1.44, men trodde inte han var så stor favorit.

för mig är den en jämn fight, jag har svårt att välja en vinnare.. om jag måste välja så väljer jag cotto.. men för mig är det femtifemti.
Citera
2009-10-22, 22:51
Medlem
fugus avatar
Känns som att man vet för lite hur Pacquiao klarar sig mot en riktig welterviktare som inte är dränerad.
Jag tror att Manny kommer göra Cotto frustrerad med sin handspeed, men samtidigt tror jag Cotto bör vara för stor, tuff och stark för Pacquiao. Tror oddsen är som de är för att många "casual fans" diggar pacquiao och bettar på honom.
Citera
2009-10-23, 05:55
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Känns som att man vet för lite hur Pacquiao klarar sig mot en riktig welterviktare som inte är dränerad.
Jag tror att Manny kommer göra Cotto frustrerad med sin handspeed, men samtidigt tror jag Cotto bör vara för stor, tuff och stark för Pacquiao. Tror oddsen är som de är för att många "casual fans" diggar pacquiao och bettar på honom.

Kan tyvärr bli så denna gången också, Cotto får det tufft med pajasvikten 145 lbs. Cotto sparrar tydligen i en stor ring vilket pekar mot att han kommer använda sig av en defensiv taktik. Det tror jag är helt fel. Han borde gå in och visa muskler här, visa vem som är mannen i welter.
Citera
2009-10-25, 19:43
Medlem
Sygnotives avatar
Kan Kevin Johnson skaka Vitali 12 december månntro?
Citera
2009-10-26, 22:11
Medlem
schabo-labos avatar
Arreola vs Tua vore kul. Eller vad säger ni? Han är på g igen efter förlusten mot mister Clit.

http://www.ringtv.com/blog/1253/arreola_set_to_fight_dec_5/
Citera
2009-10-27, 12:41
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Arreola vs Tua vore kul. Eller vad säger ni? Han är på g igen efter förlusten mot mister Clit.

http://www.ringtv.com/blog/1253/arreola_set_to_fight_dec_5/

det skulle vara en tungviktare att se framemot
Citera
2009-10-27, 19:41
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sygnotive
Kan Kevin Johnson skaka Vitali 12 december månntro?

Jag tror han kommer göra bättre ifrån sig än Christina Arreola iallafall. Johnson är mer atletisk och bättre tränad, inte med samma nyp i nävarna men han kommer förhoppningsvis komma in med en bättre plan. Allt i Johnsons boxning bygger på jaben och den är mkt bra. Får han den att funka så kan han nog störa Vitali lite. Men såklart så är Klit storfavorit.
Johnson har alltid varit stor i truten, nu får man se om han kan backa upp det. Han har en enorm motivation inför den här fighten, vilket ju inte är säkert att Vlad har, han kanske undrskattar Johnson lite. Sådant är ju alltid livsfarligt i boxning.
Johnsons motivation kommer från att han är ensamstående far till en 10-årig flicka vars mor dog medan Johnson satt i fängelse, han ger nu allt för att fixa en bra framtid till tösen. Sån motivation kan få en att uträtta storverk.

Som sagt, Vlad är favorit, men jag skriver inte av Johnson helt, är lite nyfiken på att se vad han kan ställa till med.
Citera
2009-10-27, 19:54
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Jag tror han kommer göra bättre ifrån sig än Christina Arreola iallafall. Johnson är mer atletisk och bättre tränad, inte med samma nyp i nävarna men han kommer förhoppningsvis komma in med en bättre plan. Allt i Johnsons boxning bygger på jaben och den är mkt bra. Får han den att funka så kan han nog störa Vitali lite. Men såklart så är Klit storfavorit.
Johnson har alltid varit stor i truten, nu får man se om han kan backa upp det. Han har en enorm motivation inför den här fighten, vilket ju inte är säkert att Vlad har, han kanske undrskattar Johnson lite. Sådant är ju alltid livsfarligt i boxning.
Johnsons motivation kommer från att han är ensamstående far till en 10-årig flicka vars mor dog medan Johnson satt i fängelse, han ger nu allt för att fixa en bra framtid till tösen. Sån motivation kan få en att uträtta storverk.

Som sagt, Vlad är favorit, men jag skriver inte av Johnson helt, är lite nyfiken på att se vad han kan ställa till med.
Kom att tänka på Buster Douglas vinst mot Mike Tyson. Inte samma situation iofs, men samma princip.
Citera
2009-10-27, 20:05
Medlem
tom-joness avatar
Vad skön han är Carl Froch: "I´ll fight Kessler in Denmark or Germany, wherever it makes most financial sense, no problem. However, if I get blatantly robbed I guarantee I`ll beat up the referee and the judges, get arrested and be banned from boxing!"

Om publiken i Taylor-fighten: "During my ringwalk some arsehole shouted "English wanker" into my earhole. I felt like smacking the fat swine"

Tittade på Dirrell-fighten igen, och visst vinner Froch den . Han gjorde fighten och pressade Dirrell hela vägen. Dirrell fick lära sig läxan att om man vill ta någons titel så kan man inte boxa för fegt.
De flesta av de duktiga boxningsjournalister som jag läser regelbundet hade också Froch som segrare. Boxarnas reaktion efter fighten säger ju det mesta, Dirrell var mest nöjd över att han lyckades gå 12 ronder. Froch tyckte han var en fegis och ville gå 12 ronder till. Även fete Gary Shaw, Dirrells promotor, visar rätt tydligt att domarna fick det rätt. Inte ett ord om att han blivit rånad utan istället sa han att det var bra att gå 12 ronder och att han gjorde bra ifrån sig för att vara första gången i en stor fight. "I felt we won the fight by a round." Låter inte som att han var speciellt upprörd.
Men men, alla dömer ju på olika sätt så jag kan förstå de som tyckte Dirrell vann, det var en jämn fight. Men Dirrell ser ju livrädd ut hela tiden, han får träna på att boxa kyligare.

Såg även Abraham-Taylor igen och där fick jag en lite annorlunda uppfattning. Hade nu AA i ledning med 1 poäng vid knocken.

Appropå Chris Arreola så vill ju även Dominick Guinn möta honom. Vore kul om Guinn fick ordning på den mentala biten, han har väldigt mkt boxning i sig men har aldrig blommat ut.
Citera
2009-10-27, 20:08
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Kom att tänka på Buster Douglas vinst mot Mike Tyson. Inte samma situation iofs, men samma princip.
Så sant, så sant...
Fast Douglas hade aldrig kunnat vinna mot en motiverad vältränad Tyson. Lite samma läge här, Johnsons chans ligger nog i att Vlad underskattar honom.
Citera
2009-10-27, 20:11
Medlem
fugus avatar
Tom-jones, vilka skribenter läser du regelbundet? Tar gärna emot tips.
Citera
2009-10-28, 06:49
Medlem
Sygnotives avatar
Sorry att rätta, men det är fortfarande Vitali mot Kevin J.

Vlad är mot Chambers i början av 2010.

Tror dock att det kan vara jävligt tungt för en fighter som har jabben som största styrka att möta en Klit. Vitali har längre räckvidd samt kanske världens bästa (eller nästbästa) jabb...
Senast redigerad av Sygnotive 2009-10-28 kl. 06:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in