2015-10-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Till er som följer tråden och som kanske är mer intresserade av vackra minnen än av konspirationsteorier....
Vet inte hur många ggr jag själv tittat på detta otroligt vackra bildspel av underbara Lisa, och tillsammans med musiken så är det så gripande och tragiskt...
Kanske denna vackra/men oerhört sorgliga komposition skulle spelas upp för MGM för att se om där blir någon typ av reaktion?
Vad vet jag? Ingenting... Bara en tanke...
Tack till dig som satte ihop detta arr med bilder/musik.... Så fint 💔!
https://m.youtube.com/watch?v=mC-czcP1klI

Vad tycker du om att bilden på LH alltid visas när fallet tas upp i media?
2015-10-06, 22:40
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
FUP:en visar inte vad som polisen inte har utrett. Det visar alltså bara en ( omöjligt att veta hur stor ) del av utredningsarbetet. Det borde väl åtminstone du veta.

Tycker du att det behöver finnas någon som helst substans för att inleda en brottsutredning mot en person – eller bör hela svenska folket utredas i varje enskilt mål?
2015-10-06, 22:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Men sluta nu att dra upp Vatchareeyafallet! Liksom även andra utredningar, bara för att.
För mig som halkat ned hit från erotikforumet, och säkert för många andra, inklusive nytillkomna läsare, är det särskilt tröttande när gamla fall bara används till påhopp på varandra.
Ni som hänger i detta forum regelbundet kan väl ta sånt gräl via PM?

Jag är mest intresserad just nu, av vad advokaten ska säga härnäst.
Kommer det att bli någon förhandling imorgon t.ex.?
2015-10-06, 22:47
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Vad tycker du om att bilden på LH alltid visas när fallet tas upp i media?

Jag har inga problem med det.
Jag har betydligt större problem över hur vissa här i tråden uttrycker sig om Lisa, och hur vissa beskriver dom hemskaste scenarier om hur hon dog/i vilket "skick" hon återfanns...
Kommentarer av dessa slag är sjukliga och detta oavsett huruvida det hemskaste av scenarion kommer att framgå när FUP släpps...
Vissa här verkar mer intresserade av "så smaskiga detaljer som möjligt" än att rättvisa skipas - då med "rätt gärningsman" som ska sona detta brott!!!!
Jag HOPPAS att rätt MGM sitter anhållen, men vill samtidigt uttrycka att jag faktiskt tvivlar på att han är skyldig...
Tror dessvärre att detta är mycket mer komplicerat än så 😢
2015-10-06, 22:48
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Men det var alltså Lasse på bilden?

Det sista har jag redan kommenterat minst två gånger. FUP:en visar inte vad som polisen inte har utrett. Det visar alltså bara en ( omöjligt att veta hur stor ) del av utredningsarbetet. Det borde väl åtminstone du veta.

Vad är det som ska utredas som inte är utrett?
2015-10-06, 22:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men sluta nu att dra upp Vatchareeyafallet! Liksom även andra utredningar, bara för att.
För mig som halkat ned hit från erotikforumet, och säkert för många andra, inklusive nytillkomna läsare, är det särskilt tröttande när gamla fall bara används till påhopp på varandra.
Ni som hänger i detta forum regelbundet kan väl ta sånt gräl via PM?

Jag är mest intresserad just nu, av vad advokaten ska säga härnäst.
Kommer det att bli någon förhandling imorgon t.ex.?
Det vet vi inte. Det har inte meddelats vad försvaret har svarat på åklagarens begäran.
2015-10-06, 22:51
Medlem
Inget snack om saken, yppandeförbudet, funkar inte!
Det läcker ut, från poliser o andra inblandade, har en vän som jobbar i Stockholm, som känner dessa personer,
så Leif GWP, kan mycket väl sitta inne med info! från dessa ,
Senast redigerad av LA-B 2015-10-06 kl. 23:51.
2015-10-06, 22:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Men det var alltså Lasse på bilden?
Ja, om det här är samma person:
https://minfil.org/o4T7j1b4b3/2009.jpg
Citat:
Det sista har jag redan kommenterat minst två gånger. FUP:en visar inte vad som polisen inte har utrett. Det visar alltså bara en ( omöjligt att veta hur stor ) del av utredningsarbetet. Det borde väl åtminstone du veta.
Självklart visar inte ett FUP varken allt innehåll i slasken eller "vad som polisen inte utrett" - det vore ju förenat med rena tokstolleriet.

Visste du inte att det är försvarets sak att begära kompletterande utredningar om man anser att polisens utredningsarbete varit så undermåligt att man försummat viktiga spår, alt. om det är något annat man närmare vill belysa? Åklagaren har dessutom en objektivitetsplikt att lyfta fram saker som talar för MTG:s oskuld. Ett exempel på detta är när L-GW fann att misstankarna mot AB/IB inte längre räckte för att de skulle hållas i fortsatt förvar och således släppte ut dem från häktet.
2015-10-06, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Precis så är det tror jag också, något har hänt senaste veckan, någon från utredningen som själv tvivlar på att rätt man sitter har viskat GWP i ørat, för tidigare var GWP mera försiktig i sina kommentarer, nu verkar han rent av förbannad.

Helt tvärtom tror jag. GWP skulle vara tyst om han verkligen visste något om mordet - han är professionell och mycket erfaren, självklart skulle han därför hålla tyst.
Senast redigerad av blackmolly123 2015-10-06 kl. 22:59.
2015-10-06, 23:07
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Precis så är det tror jag också, något har hänt senaste veckan, någon från utredningen som själv tvivlar på att rätt man sitter har viskat GWP i ørat, för tidigare var GWP mera försiktig i sina kommentarer, nu verkar han rent av förbannad.

Kan blikket til politiet ha blitt vendt mot noen annen som kan ha spanet på Lisa over tid, og deretter planlagt et overfall som en annen (MGM) skulle få skylden for? Og deretter plantet Lisa sine eiendeler på en slik måte at de peker mot MGM? Og kan denne personen ha hatt tilgang til MGM sitt blod (eks. etter en arbeidsulykke på gården) og påført dette på eiendelene og Lisa slik at vedkommende selv ikke skulle bli oppdaget? Men det blir jo for drøyt det og .... Men hva er det Leif GWP bygger på dersom han mener en annen enn MGM er skyldig, og hva tenker han om blodbevisene? Kan han forklare hvordan MGM sitt blod kan ha havnet på Lisa sine eiendeler og kropp?
2015-10-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Kan blikket til politiet ha blitt vendt mot noen annen som kan ha spanet på Lisa over tid, og deretter planlagt et overfall som en annen (MGM) skulle få skylden for? Og deretter plantet Lisa sine eiendeler på en slik måte at de peker mot MGM? Og kan denne personen ha hatt tilgang til MGM sitt blod (eks. etter en arbeidsulykke på gården) og påført dette på eiendelene og Lisa slik at vedkommende selv ikke skulle bli oppdaget? Men det blir jo for drøyt det og .... Men hva er det Leif GWP bygger på dersom han mener en annen enn MGM er skyldig, og hva tenker han om blodbevisene? Kan han forklare hvordan MGM sitt blod kan ha havnet på Lisa sine eiendeler og kropp?

Finns inget om att NBs blod ska finnas på LH kropp!
Utan på tillhörigheter, detta har ju nämts ett flertal ggr i tråden!
Senast redigerad av LA-B 2015-10-06 kl. 23:14.
2015-10-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Finns inget om att NBs blod ska finnas på LH kropp!
Utan på tillhöriheter, detta har ju nämts ett flertal ggr i tråden!

Antyddes det inte för ett tag sen att hans blod fanns på kläderna hon hade på sig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in