2015-10-06, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Har du belägg för ditt påstående? "det var ju trots allt i en gödselbrunn hon blev dränkt"

(ber om ursäkt om frågan redan ställts)

Det är en teori jag har eftersom en f.d. åklagare i programmet Brottsplats Sverige, så som jag uppfattar det, håller på att försäga sig genom att säga "dru... (drunknat). Drunkning kan sägas vara en mer specifik form av kvävning (som sägs vara dödsorsaken), man undersökte gödselbrunnarna först dagen efter Lisa försvann och undersökte dem igen på fredagen, det finns uppgifter om en bil som ska ha luktat vedervärdigt, en herre från trakten ska ha sagt att hon funnits "under en gödselhög", MGM:s kläder tycks ha varit nedskitade (kanske bokstavligt?) på söndagskvällen, sättet hon dog på ska ha varit "udda", den omtalade "snaran" skulle kunna ha använts för att fiska upp kroppen osv.

Men självklart kan jag inte veta säkert. Ingen här har tillräckligt med fakta för att egentligen dra några slutsatser alls.
2015-10-06, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Det är en teori jag har eftersom en f.d. åklagare i programmet Brottsplats Sverige, så som jag uppfattar det, håller på att försäga sig genom att säga "dru... (drunknat). Drunkning kan sägas vara en mer specifik form av kvävning (som sägs vara dödsorsaken), man undersökte gödselbrunnarna först dagen efter Lisa försvann och undersökte dem igen på fredagen, det finns uppgifter om en bil som ska ha luktat vedervärdigt, en herre från trakten ska ha sagt att hon funnits "under en gödselhög", MGM:s kläder tycks ha varit nedskitade (kanske bokstavligt?) på söndagskvällen, sättet hon dog på ska ha varit "udda", den omtalade "snaran" skulle kunna ha använts för att fiska upp kroppen osv.

Men självklart kan jag inte veta säkert. Ingen här har tillräckligt med fakta för att egentligen dra några slutsatser alls.

Inte för att vara sån, men sättet du skrev fick det att framstå att så var fallet. Behövs inga fler trådsanningar i denna tråden
Tack för förtydligande att det var dina egna slutsatser, och alltså ingen sanning (än i alla fall).
2015-10-06, 18:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
-The sky is the limit
-Dont limit yourself
Lite lagomt trötta situationsanpassade och dynamiskt trista slogans tror jag nog är denne mans melodi, eller ultravåld förstås. Ett riktigt råttbo, ja det tror jag nog. Dock svårt att se hur han kommunicerar detta rent råttpedagogiskt som gnagare i tunnelgången. Men Cheesus, javisst! Vad tror du om det?
Ja, men det började någon helt annanstans: Högt däruppe på taket fick drömmen fäste i hans hjärna; den växte; han kände vagt igen den: Den fanns till och med under Englandsåren, även om den då hunnit bli lite naggad i kanten, men bilder och klippdockor kom att ersätta det han egentligen ville ha: sin dotter och en stor och outsläcklig passion. Hela hans jag brann under en mask av tillkämpat lugn; hans fingrar krökte sig i vånda över den tid som flytt; själens mörker sänkte sig allt oftare över honom, glöden i hans ögon falnade – men fortfarande kunde han drömma:
https://www.youtube.com/watch?v=a37bBm8pXSk
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
På sätt och vis kan man säga att det kan finnas djuriska element i det, även om djuren inte är sadister. De djuriska elementen kanske fått en liten klädedräkt av lite extra lager smink eller dylikt. Ett totalt irrationellt beteende från MGM läst genom BOs ögon torde vara indikerat för den som vill ha kontrollen.
Han tog kontroll över sin tillvaro genom att göra det som förväntades av honom, men något hade dött på vägen och kvar blev en piskande kompromisslöshet; ett behov av ensamhet då han försökte fånga en dröm som blivit allt mer diffus.

Han agerade som i trance; det fanns ingenting som kunde hejda honom: Inte dagen, inte tiden, inte vinden – inte drömmen; det var för sent: Drömmen förbyttes till sin motsats; en känslodialektik som utmynnade i att MGM under ett kortvarigt men intensivt förlopp fick möjlighet att höra sina egna hjärtslag - men det var det enda han kunde höra och det enda som fanns kvar av hans dröm; sedan togs han helt i besittning av sin dröms antites:
https://www.youtube.com/watch?v=9yFqG7sDxuQ&index=2&list=FLn40AX4GhTFvOUcG AhZwevw

Han kör i rasande fart till Martorp och gör sig av med allt på vägen; han vet knappt vad han gör, det enda som gäller för honom är att komma ut ur sin dröm; sin mardröm. När han åter är på väg hem glider han sakta tillbaka till verkligheten: Han tittar på klockan och ser att han hinner.
2015-10-06, 18:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Det kan ju vara så att GW är kaxig för att han vet lite mer än han kan säga offentligt utan att läckan får problem.

Precis så är det tror jag också, något har hänt senaste veckan, någon från utredningen som själv tvivlar på att rätt man sitter har viskat GWP i ørat, för tidigare var GWP mera försiktig i sina kommentarer, nu verkar han rent av förbannad.
2015-10-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rml

Kanske detta är den röda tråden som talades om från undersökningen efter några dagar. Gödsel. Många gödseldammar finns i området, några av dessa som innehöll gödsel undersöktes både tidigt och senare, bil inlämnad för rekonditionering som luktade illa, kan MGM haft tillgång till denna. Polisledningen var övertygad om att LH fanns i området. Kläder hade tvättats söndag kväll varför. Trion intogs på förhör helt sonika pang på, hade man funnit ändan på den röda tråden
2015-10-06, 18:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aLphaCurL
Grovt skyddande av brottsling

- Har du de senaste dagarna tvättat din mans kläder?
- Eh... ja... ? ...
- Då är du härmed häktad för grovt skyddande av brottsling!

Att NB:s fru IB under veckan som eftersök pågått tvättat kläder verkar väl högst normalt när båda bröderna jobbar med hårt kroppsarbete långt utöver normal heltid.
Att Wennerholm väljer att lyfta fram detta - "bland annat" - ger vid handen att hans övriga orsaker till misstanke mot kvinnan nog är lättviktigare än heliumballonger.

Frågan är om övriga misstankar mot den litauiska familjen också är flyktiga likt aromatiska lösningsmedel. Luktar en del brunskjorta - men saknar substans.

Det som läcks (sanktionerat) från utredningen gör gällande att mordet varit oblodigt - någon form av kvävning eller jämförbart - vilket betyder att "tvättandet" kvinnan gjort sig skyldig till inte kan ha med blodiga kläder att göra, utan att det snarare har med betydligt subtilare antagen bevisning att göra (tex hudceller).
Det vet vi inte riktigt:
2015-10-06, 18:34
Medlem
HAHA!

Ni sitter fortfarande och bedyrar GM´s oskyldighet till detta. Skoj!

Trots att teknisk bevisning finnes som DIREKT knyter honom till brottet och SJÄLVA GÄRNINGEN.
Vilket då betyder att vi har en fällande dom till 100%.

Lägg därtill all annan bevisning. Vittnen, förhör, omständigheter som inte kan förklaras, DNA på Lisa´s tillhörigheter, Han måsta tvätta kläderna när han kom hem själv den här Söndagkvällen, annan teknisk bevisning. Osv osv osv.

Men konspirationsteorierna haglar fortfarande. Lite gulligt.
2015-10-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Kanske detta är den röda tråden som talades om från undersökningen efter några dagar. Gödsel. Många gödseldammar finns i området, några av dessa som innehöll gödsel undersöktes både tidigt och senare, bil inlämnad för rekonditionering som luktade illa, kan MGM haft tillgång till denna. Polisledningen var övertygad om att LH fanns i området. Kläder hade tvättats söndag kväll varför. Trion intogs på förhör helt sonika pang på, hade man funnit ändan på den röda tråden

Mycket möjligt! Och kroppen lär ju ha varit en hemsk syn (en kropp dränkt i flytgödsel som sen legat fem dagar i värmen lär inte se inbjudande ut), och polisen menar att de kan binda MGM till sättet på vilket hon dog, en lite märklig formulering som skulle kunna stämma om man funnit gödsel från samma ställe i hans bil eller på andra tillhörigheter. Man talar alltså inte om mordvapen, och skulle han till exempel strypt henne med händerna så skulle de knappast kunna binda honom till "sättet hon dog på".

Ska bli intressant att se om det ligger nåt i vår teori när FUP:en offentliggörs!

Edit: Kanske GW har hört en del om omständigheterna trots allt och passar på att vara lite vitsig: "Kan det möjligtvis vara så, att de här poliserna som utreder och som jag träffat, och det är inga ljushuvuden direkt, att de har fått hela skiten om bakfoten?"
Senast redigerad av rml 2015-10-06 kl. 19:01. Anledning: Snilleblixt
2015-10-06, 18:48
Bannlyst
Ser verkligen fram emot att få veta SANNINGEN!
Har tvivlat men jag hoppas det är rätt GM så de inte gjort ett stort misstag..

Är nått nytt datum satt för åtal, eller vad händer??
Nu borde ju allt vara klart känns det som.
Senast redigerad av Linzluzen 2015-10-06 kl. 18:50.
2015-10-06, 18:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Oj ojoj Leif GW Persson har inte höga tankar om Lisa Holm utredningen !
Och jag håller ju med Persson ...är det berättigat ?
Time will tell, I guess...

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/812618-leif-gw-persson-lisa-holm-polisen-utredning-ljushuvuden

Citat:
Ursprungligen postat av LGW
– Jag börjar bli mer och mer fundersam. Kan det möjligtvis vara så, att de här poliserna som utreder och som jag träffat, och det är inga ljushuvuden direkt, att de har fått hela skiten om bakfoten?"
Det ser man väl att de är ljushåriga; säkert renhåriga också. - En har t.o.m. en skottsäker väst på sig; man vet aldrig vem som ligger i bakhåll:
http://imengine.hall.infomaker.io/imengine/image.php?uuid=6060aa36-d96b-4bcb-8f4b-f1804b2f7092&type=preview&source=false&function=ha rdcrop&width=980&height=653&q=80

Men var är tokpärmen? - Har den bakats in i det kommande FUP:et?
2015-10-06, 18:59
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men det började någon helt annanstans: Högt däruppe på taket fick drömmen fäste i hans hjärna; den växte; han kände vagt igen den: Den fanns till och med under Englandsåren, även om den då hunnit bli lite naggad i kanten, men bilder och klippdockor kom att ersätta det han egentligen ville ha: sin dotter och en stor och outsläcklig passion. Hela hans jag brann under en mask av tillkämpat lugn; hans fingrar krökte sig i vånda över den tid som flytt; själens mörker sänkte sig allt oftare över honom, glöden i hans ögon falnade – men fortfarande kunde han drömma:
https://www.youtube.com/watch?v=a37bBm8pXSk
Han tog kontroll över sin tillvaro genom att göra det som förväntades av honom, men något hade dött på vägen och kvar blev en piskande kompromisslöshet; ett behov av ensamhet då han försökte fånga en dröm som blivit allt mer diffus.

Han agerade som i trance; det fanns ingenting som kunde hejda honom: Inte dagen, inte tiden, inte vinden – inte drömmen; det var för sent: Drömmen förbyttes till sin motsats; en känslodialektik som utmynnade i att MGM under ett kortvarigt men intensivt förlopp fick möjlighet att höra sina egna hjärtslag - men det var det enda han kunde höra och det enda som fanns kvar av hans dröm; sedan togs han helt i besittning av sin dröms antites:
https://www.youtube.com/watch?v=9yFqG7sDxuQ&index=2&list=FLn40AX4GhTFvOUcG AhZwevw

Han kör i rasande fart till Martorp och gör sig av med allt på vägen; han vet knappt vad han gör, det enda som gäller för honom är att komma ut ur sin dröm; sin mardröm. När han åter är på väg hem glider han sakta tillbaka till verkligheten: Han tittar på klockan och ser att han hinner.

Vad ska den där äckliga dramaqueen känslo-porr vara bra för ???
Du vet ju inte ens om mannen har begått det här brottet.
2015-10-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
HAHA!

Ni sitter fortfarande och bedyrar GM´s oskyldighet till detta. Skoj!

Trots att teknisk bevisning finnes som DIREKT knyter honom till brottet och SJÄLVA GÄRNINGEN.
Vilket då betyder att vi har en fällande dom till 100%.

Lägg därtill all annan bevisning. Vittnen, förhör, omständigheter som inte kan förklaras, DNA på Lisa´s tillhörigheter, Han måsta tvätta kläderna när han kom hem själv den här Söndagkvällen, annan teknisk bevisning. Osv osv osv.

Men konspirationsteorierna haglar fortfarande. Lite gulligt.

Källa på det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in