2015-10-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ni som länkat till denna artikel, kom ihåg att det är endast den som uttalat att tvätten av NB:s kläder skedde på söndagen.
Litar ni så mycket på sla:s Skövderedaktion?

F ö är nog inte NB korkad. Det är en annan diskussion, jag vet, men det hör till ändå.

Oavsett om GW har noll koll eller om han har en läcka, skäms han nog inte för att vara kaxig.
Det har varit alltför mycket gnäll på den gode professorn kan jag tycka. Och det är alltid åklagarens hejaklack som gör väsen av sig där.

Betänk att GW haft rätt hittills i sina farhågor. Det första han sa var, att åklagaren är fel ute med att misstänka mer än en person. Den analysen satt iaf klockrent.

Hur vet du det? Åklagaren har ju bara sagt att bevisningen mot de andra två inte räcker, inte att de är oskyldiga.
2015-10-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Trovärdiga källor gör gällande att GM direkt kan knytas TILL SJÄLVA GÄRNINGEN genom teknisk bevisning.
Alltså inte bara till LH´s kropp.

Har man dessa två har man också en fällande dom till 100%

Vad är det för källor som du har? Nyss läste jag om hur exemplariskt det är enligt någon juridikprofessor att uppgifterna från utredningen inte har läckt.
2015-10-06, 21:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Källan är ju som bekant en eller flera anonyma utredare men så pass trovärdiga att man varit ute i media flera gånger angående detta. Inte minst Brottsplats Sverige.

Så du kan sova helt lugnt och bädda ner dig med dina konspirationsteorier.

Det här caset har varit 90% klart sedan 2 veckor efter mordet och 100% klart nu.

Mit fetande.

Hur vet du det ?
2015-10-06, 21:03
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det var nytt för mig. Jag trodde att försvaret får reda på förundersökningen medan den pågår. Det måste vara svårt att försvara någon om man inte vet vad som finns typ av fynd och annan bevisning förrän ett par dagar innan åtalet.

Oroa dig inte, advokaten får sin skäliga tid.
2015-10-06, 21:07
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Själv har jag bara hört åklagaren som säger att han "tycker" att bevisningen är stark "men att det är upp till rätten att bedöma". Jag ser därför fram emot att få ta del av din källa.

Det är alltid rätten som gör en prövning av bevisen. Vad du, åklagaren och GW tycker om bevisen är juridiskt sett helt ointressant. Det borde du som självutnämnd "privatspanare" veta.
2015-10-06, 21:07
Medlem
Citat:
Det här caset har varit 90% klart sedan 2 veckor efter mordet och 100% klart nu.

Var snäll och förklara exakt hur du har räknat fram procentsatserna 90 och 100. Jag tror att alla här i tråden gärna vill veta det.
2015-10-06, 21:09
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Hur vet du det? Åklagaren har ju bara sagt att bevisningen mot de andra två inte räcker, inte att de är oskyldiga.

Och då ska man betrakta dem som oskyldiga. Det har han faktiskt också sagt.
2015-10-06, 21:09
Medlem
Citat:
Trovärdiga källor gör gällande att GM direkt kan knytas TILL SJÄLVA GÄRNINGEN genom teknisk bevisning.
Alltså inte bara till LH´s kropp.

Har man dessa två har man också en fällande dom till 100%

Men du har väl ansett att det har varit "case closed" från början?
2015-10-06, 21:11
Medlem
Kexet65s avatar
Till er som följer tråden och som kanske är mer intresserade av vackra minnen än av konspirationsteorier....
Vet inte hur många ggr jag själv tittat på detta otroligt vackra bildspel av underbara Lisa, och tillsammans med musiken så är det så gripande och tragiskt...
Kanske denna vackra/men oerhört sorgliga komposition skulle spelas upp för MGM för att se om där blir någon typ av reaktion?
Vad vet jag? Ingenting... Bara en tanke...
Tack till dig som satte ihop detta arr med bilder/musik.... Så fint 💔!
https://m.youtube.com/watch?v=mC-czcP1klI
2015-10-06, 22:18
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mit fetande.

Hur vet du det ?

Varför tjatar du? Även om man kan fråga sig hur Ulf-utredaren kan veta det så är det ändå en mycket mer rimlig hypotes i nuläget än att på fullt allvar gå omkring och tro som du gör att du (som inte har några fakta i stort sett) begriper frågan om NB:s oskuld/skuld bättre än utredarna (som har alla fakta som finns i utredningen). Det är ju när man tänker efter ett intellektuellt högmod utan dess like. Att tvivla på hans skuld må väl vara hänt så länge man inte sett bevisen. Men att tro att han sannolikt är oskyldig trots flera källor med DNA-bevis och ett stundande åtal är... tja jag vet inte vad jag ska säga.

Du har bestämt dig för att han troligen är oskyldig på ett precis lika obefintligt och oseriöst underlag som du bestämde dig för att Kristoffer var oskyldig i Vatchareeyautredningen: Nån märklig, kvasipsykologisk analys av en människa som du absolut inte känner och inte har den minsta jävla aning om vem han egentligen kan vara bakom sin lugna fasad (Ja faktum är att vi inte ens vet om han är så jävla lugn jämt heller)

Men jag antar att man kan se fram emot en underhållande berättelse med bisarra bortförklaringar av bevisningen mot herr Bilevicius när åtalet och FUP:en kommer om några veckor...
2015-10-06, 22:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Är det Lars Hypotesen Johansson? Ser inte mycket hår där va? Men man börjar förstå var Skövdepolisens "magkänsla" kom ifrån.
Hur man än vänder och vrider på alla hypoteser så tenderar de att stupa på det yppandeförbud som så många retat upp sig på. - Det är ju alldeles riktigt, det LJ understrukit, nämligen att man så länge ingen erkänt brottet måste behålla vissa saker inom utredningsteamet. - "Magkänslan" verkar f.ö. nu ha fortplantat sig från polisen till pressen - men det är åklagaren plus några få inom polisen som sitter med alla kända fakta på hand. Inte förrän den handen synats går det att dra några direkta slutsatser av hur utredningsarbetet har bedrivits, och detta gäller även för det digra tekniska protokollet.
Senast redigerad av letsdoit 2015-10-06 kl. 22:23.
2015-10-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hur man än vänder och vrider på alla hypoteser så tenderar de att stupa på det yppandeförbud som så många retat upp sig på. - Det är ju alldeles riktigt, det LJ understrukit, nämligen att man så länge ingen erkänt brottet måste man behålla vissa saker inom utredningsteamet. - "Magkänslan" verkar f.ö. nu ha fortplantat sig från polisen till pressen - men det är åklagaren plus några få inom polisen som sitter med alla kända fakta på hand. Inte förrän den handen synats går det att dra några direkta slutsatser av hur utredningsarbetet har bedrivits, och detta gäller även för det digra tekniska protokollet.

Men det var alltså Lasse på bilden?

Det sista har jag redan kommenterat minst två gånger. FUP:en visar inte vad som polisen inte har utrett. Det visar alltså bara en ( omöjligt att veta hur stor ) del av utredningsarbetet. Det borde väl åtminstone du veta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in