Citat:
Ursprungligen postat av
filous
Vet inte om det är läsförståelsen som krånglar men vad innebär svarsalternativet på DTK "i (1) och (2) var för sig" och hur skiljer det sig mot "i (1) tillsammans med (2)"?
NOG menar du förmodligen.
"i (1) och (2) var för sig" innebär att du kan lösa uppgiften med enbart (1), eller enbart (2). Var för sig, helt enkelt. "i (1) tillsammans med (2)" innebär att du inte kan lösa uppgiften med enbart (1) eller enbart (2), men med (1) tillsammans med (2).