Citat:
Ursprungligen postat av
U-166
Jag sitter och över på gamla HP. Det är endast de kvantitativa delarna jag övar. Jag gjorde provet från ht12 och fick till min förvåning 1,7. Nu har jag gjort den från HT14 och fick 1,1. Jag vet att normeringen från det provet var annorlunda men jag upplevde också frågorna som mycket svårare på detta prov.
Är intentionen hos provskaparna KVA-delarna ska bli svårare? Jag vet att fråga debatterads några sidor bak i tråden men där kom man inte fram till något.
Nej, faktiskt var intentionen ett tag att KVA skulle bli lättare. Men på grund av normeringen och sättet den fungerar på så ska det vara lika lätt/svårt att få samma resultat från år till år. Om du inte har otur och det är massa hypersmarta kids ett år som skriver provet, det är inte särskilt sannolikt dock.
Den stora avvikelsen på ditt resultat beror troligtvis på att du kunde några frågor medvetet eller undermedvetet som du gått igenom tidigare. Om det inte var så att du havererade på det provet där du skrev 1.1 och förtjänar 1.7 egentligen.