2015-10-05, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Att det skall vara så sjukt svårt att förstå hur det där med bevisbörda fungerar. Du "argumenterar" som ett barn.

Förklara för mig vad som är godtagbart som bevis? Vill du ha Gud dansande framför dig för att du ska tro?
Citera
2015-10-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Dina eventuella inbillningar bleknar i jämförelse med din ignorans och kompletta dårskap.

Dina hjärnceller mår inte särskilt bra. Vad pratar du om? du är helt ute och cyklar din ruttna råtta. dra nåt gammalt över dig.
Citera
2015-10-05, 17:22
Medlem
[quote=Honey.B.Blue|54925062]
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Jaså hr du svårt med nutidsreligion?

VAd gjorde gud dig att behöva födas i denna den tid...
Ämne? Gud, ett ämne?
Du ska ner under vattnet idiot, innan du klarar av att mer än uttala ordet gud och så ska du logga ut och klara dig ut genom dörren/väggen också, idiot.

Betrakta väggen och beskriva din gud där i din egen skalle.

Jag har ignorerat dig förr men påminner dig återigen varför jag ignorerar dig fortfarande. Jag får ont av dina texter. Osammanhängande, intetsägande texter. Det finns de som skriver och har uppenbart fel men man fattar i alla fall vad de syftar på men med dig är det annorlunda. Lär dig skriva sammanhängande och korrekt så bemöter jag även dig.
Citera
2015-10-05, 18:09
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Dina hjärnceller mår inte särskilt bra. Vad pratar du om? du är helt ute och cyklar din ruttna råtta. dra nåt gammalt över dig.
Ruttna ting befinner sig under under vatten-nivå, hur många ruttna vrakhjärnor menar du isf att gud sitter och njuter av däruppifrån och rä beredd att skicka vidare sitt egnaste gudsrike? Sitter du också och gråter över alla som inte kan logga off och ta sig sin årliga lilla flygtur? åååh stackare... att inte få ha sin ipad medan man dansar med molnen, fy farao vad icke-ruttet att få landa på valfritt saudiskt hustak, usch usch uuuusch, höjden av orättvisa.
Citera
2015-10-05, 18:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Du menar att det finns flera alternativ än dessa:

1. Arten uppstod själv (självorganiserad komplexitet) utan extern påverkan.
2. Arten uppstod inte själv utan extern påverkan.

Naturligvis: Det agnostistiska där man avstår från försök på att falsifiera det tills vidare ofalsifierbara.
Citera
2015-10-05, 19:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Skitsnack hela texten. Ge mig ett enda exempel på så kallade god of the gaps som vetenskapen har fyllt eller förklarat. Ett enda god of the gaps räcker.

"God of gaps" (eller dom så gott som identiska "arguments from ignorance" eller "inverterat bevisbörda"/~bevisbörda-jonglering) är inte en vetenskaplig term , men en (filosofisk) rationalistisk term.

Försök igen.
Citera
2015-10-05, 19:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Med självorganisation menar jag mutationer och urval.

Men där misstog du dig alltså i din terminologi. Inte för att det är så viktigt, eftersom kritiken av den biologiska evolutionsteori är så gott som irrelevant för ett 'guds'- BEVIS som tar sin egen bevisbörda.
Citera
2015-10-05, 19:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
.
Evolutionsteorin är däremot öppen för diskussion.
Jobbar du mycket med att du är ett djur?

Vad har denna ... din rutinfråga ... med ett 'guds'-bevis att göra?
Citera
2015-10-05, 19:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Vi kan inte som människa förstå världen vi lever i.
Tro mig, jag har försökt.

Speak for yourself.
Citera
2015-10-05, 19:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
haha är du seriös? Jag förklarade för dig ju. Okej sista försöket gör jag här sedan lämnar jag dig åt ditt öde. Gå och ställ dig framför spegeln och kolla på ditt ansikte, fundera sedan och ställ dig frågan hur blev ja till? Studera ditt eget ansikte och fundera: Gud? ovetande icke tänkande processer, eller nåt annat alternativ som du kommer på men glöm inte att studera varje detalj i ditt ansikte. Ingen svår undersökning! Spegel har du hemma förmodar jag, ditt ansikte har du alltid med dig, och slutligen använd förståndet.

Även om du paketerar det i en primitiv allegori, så kommer du ändå inte med annat än ännu en upprepning av ID och/eller "finetuning".

Kliva ner från såpboxen och kom med solida underlag för dessa hitta-på koncepter.
Citera
2015-10-05, 19:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det finns inget god of the gaps. Det är ett uttryck som icketroende har hittat på.

God-of-gaps är en konsekvent term i användandet av kausalitet (även om jag själv föredrar "arguments from ignorance").

Lär dig elementär logik.
Citera
2015-10-05, 19:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Förklara för mig vad som är godtagbart som bevis?

Något som har en mycket stor sannolikhet som varande verklighets-beskrivande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in