Citat:
Nu handlar inte min kritik om att dina postulat är falsfierade. Min kritik handlar om att dina postulats sanningsvärde inte går att ha kunskap om eftersom dina postulat inte är falsifierbara, saknar förklaringsvärde och befinner sig helt utanför vår erfarenhets-sfär. Därmed är detta endast spekulation som hör hemma på tros-planhalvan och inte gudsbevis. Och denna kritik kvarstår även efter dina förtydliganen av dina postulat.
Eftersom jag inte känner till någon epistemologisk metod att skapa kunskap om det som icke är falsifierbart och bortom vår erfarenhets-sfär, anser jag att man endast kan spekulera om det icke falsifierbara. Enda sättet du kan övertyga mig om att din hypotes inte är spekulation är följande:
1. Definiera en förklaringsmodell där guds-begreppet och dina postulat är falsifierbart …
… eller …
2. … påvisa en epistemologisk modell där man kan skapa kunskap om det icke falsifierbara, och sen demonstrera hur man kan använda detta att skapa kunskap om gud, dina postulat och din hypotes.
Om inte 1 eller 2 kan låta sig göras, är gudshypotesen, dina postulat och din hypotes spekulation och någonting som endast hör hemma tros-planhalvan. Om du inte har någonting nytt att tillföra diskussionen än dina icke falsifierbara postulat och att du personligen subjektivt intuitivt finner dem trovärdiga (och andra alternativa icke falsifierbara postulat som icke trovärdiga) har jag inget mer att tillägga, och får då önska dig lycka till med din tro.
. så ska jag berätta