2015-10-03, 02:21
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Ja sant, hade glömt grävmaskinen då det var så absurt. Tänkte på hennes bedrägeri-fail av möbler etc.

Okej nej det håller inte alls - det finns inget man kan peka på som har blivit bättre. Hur hon kan ha en hejjarklack är helt bortom mitt förstånd.

Som sagt återfall är ju väldigt sannolikt eftersom att hon haft så många återfall tidigare, så vad är skillnaden den här gången? Att ha en pojkvän som inte vill att hon ska knarka för att hon blir omöjlig att ha att göra med har ju sällan stoppat henne tidigare i livet från att ta återfall. Dessutom vad är det som säger att Andreas inte knarkar? Bara för att Berny sagt att Andreas är anti droger så betyder det inte att det är sant, vi hörde det från Berny, inte Andreas.

När hon och Amelia kom på den smarta idén att dom skulle skaffa barn så knarkade ju båda två! Och minst lika rosenskimrande var ju tillvaron på den tiden också.

Bernys tillvaro är inte rosenskimrande när hon inte pundar eller om hon inte är tillsammans med någon som roar henne tillräckligt att låta bli knark. Berny har ju alltid sagt att barn är heligt och att hon inte kan skaffa det pga sina psykiska sjukdomar men när man går på herion te.x så kan man inte förstå hur det inte är bra eller varför det inte ligger i en hunds intresse att husse och matte är hemlösa heroinister. På samma sätt kan väl Berny förmodligen inte förstå varför det inte ligger i ungens intresse att hon försöker producera den när tillvaron hon har att erbjuda inte är stabil, deras ekonomi är ju åt helvete till att börja med.
Sånt som blivande föräldrar borde tänka på är ju te.x att reda ut sin ekonomi om det behövs, vilket varken hon eller Andreas verkat ha listat ut ännu eftersom det krävs att man vuxit upp och lärt sig att ta ansvar. Inte ens Andreas som har egna barn lär väl inte ens fatta hur mycket det kostar att ha en unge, vad vet han ens om blöjbyten? Vet ens någon av dem hur man ska ta hand om ett spädbarn? Ska dom beställa barnvagnen till Bernys namn men till ett företag på samma adress?

Att dom ens funderar på att skaffa barn är ju så absurt. Dom är inte ett dugg förberedda och beter sig inte ett skvatt som blivande föräldrar bör. Och vad får dem att tro att dom kommer att få behålla ungen särskilt länge? Hur har dom liksom tänkt få plats att vara en helg familj med hund i en liten LSS 1:a?

Och framförallt varför ska de bilda familj? Vad får Berny att tro att dom kommer klara av det här bara för att Andreas har barn? Andreas tar ju inte ens hand om sina barn!

När Berny berättade att hon börjat dejta en kille som har barn, är "anti droger" och jobbar som snickare så gör hon ju det bara för att det är saker med honom som låter anständigt. Sen att han är en deadbeat dad är hon för självupptagen för att ens inse på egen hand.

Jag tycker gott att Berny kan göra comeback till tråden och förklara vad dom tror gör dem till bra föräldrar och vad dom ska med en unge till?

Anledningen till att Berny inte kan stanna för länge på ett och samma ställe är för att hon med tiden successivt bränner alla broar, det är för att hon har antisocial personlighetsstörning och dom bränner ibland broarna medans dom står på dom! Det här har att göra med det jag nämnde tidigare att psykopater går omkring och är uttråkade om de inte rör upp drama lite då och då. Det är ju därför Berny har perioder av tystnad för att kunna börja om och se hur länge hon lyckas lura omgivningen och är förmodligen därför hon lyckas med att ha en fanbase. Blir intressant att se när hon bestämmer sig för att börja om med att blogga, förmodligen när Andreas inte roar henne längre.
Citera
2015-10-04, 11:41
Medlem
Littlepaw13s avatar
Tänk er: countrymusik
Den stora kärleken
Det oändliga livet

Och den här bilden
http://sv.tinypic.com/r/2md4d2f/8
Citera
2015-10-04, 16:41
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Och den här bilden
http://sv.tinypic.com/r/2md4d2f/8

Man skäms åt henne. Hon är faktiskt 32 år gammal.

Det är nu på tisdag rättegången börjar?
Citera
2015-10-04, 18:38
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Man skäms åt henne. Hon är faktiskt 32 år gammal.

Det är nu på tisdag rättegången börjar?

Jo hon är faktiskt 32 bast och "normala" 32-åringar brukar i regel inte ens ha tid att sitta och redigera gulliga bilder på sig själva och sina sambos på det sätt Berny gör. "Går igenom eldhav för dig" och "i'd take a bullet for you" bättre kärleksförklaringar får man ju leta efter.... Men Berny har väl aldrig varit äldre än typ 12 i skallen så man kan inte förvänta sig så mycket. Man kan liksom inte förvänta sig att hon ska bete sig som sin faktiska ålder, men lär väl vara mycket därför det blir så pinsamt för henne... När hon inte ens fattar själv hur omogen och ansvarslös hon är för sin ålder.

Jag är nyfiken på vad dom kommer fram till i utredningen. Hoppas dom stryker några diagnoser som inte är aktuella längre och ersätter med mer realistisk "diagnos". Det kanske borde finnas specialboenden för psykopater och antisocialt personlighetsstörda personer. För Berny hör inte riktigt hemma på LSS egentligen men som det är nu lär det väl inte finnas så mycket bättre alternativ om dom inte bara kunde kasta ner henne i en fängelsehåla...

Ger dom Berny en övervakare så lär hon väl bara hitta nya kryphål från att undgå ansvarsfullt beteende. Hon är ju inte ett dugg intresserad av att vara ansvarsfull så förstår inte varför vissa tror att man kan lita på att hon tar ansvar... för Berny är inte ens hemlös och kan skylla sitt beteende på det just nu, så jag undrar vad hon ska skylla detta på eller hur hon ska rättfärdiga det här? När det gäller att få göra saker som är kul då är hon så frisk, stabil och lycklig men så fort det gäller ansvar eller att stå till svars för sina handlingar så är hon så psykiskt sjuk eller hemlös att man inte kan kräva av henne att hon ska klara av att ta ansvar och vara laglydig.
Jag bara undrar vad som är hennes ursäkt den här gången? Jag tror tyvärr inte att rätten köper att hon är förvirrad och har problem med minnet. Hon brukar ju annars inte klaga på problem med minnet vad jag vet så det lär ju vara väldigt selektivt när hon helt plötsligt har problem med minnet alternativt drogrelaterat.

Om man bara kartlägger hur hon brukar bete sig i olika perioder av hennes liv så märker man till slut ett mönster så jag upplever inte henne som särskilt oförutsägbar längre. Jag blir inte förvånad över något hon hittar på längre helt ärligt, det är nästan förväntat från mitt håll.
Senast redigerad av Denosynlige 2015-10-04 kl. 18:41. Anledning: glömde styckes indelning
Citera
2015-10-04, 20:01
Medlem
Är jag den enda som inte för ett ögonblick tror på att Berny är "psykopat" eller har antisocial personlighetsstörning? Jösses...
Citera
2015-10-04, 20:09
Avslutad
Tror inte ens Berny älskar Andreas eller är särskilt kär. Hon överdriver sina känslor som vanligt. Jag tror ärligt talat att Berny aldrig har älskat någon. Hon ser en chans att spela normalt liv och ordbajsa (för hon ordbajsar verkligen när hon har en ny partner) på Fb.

Skulle förvåna mig mycket om Berny är kapabel till att genuint älska något. Djur behandlar hon som smuts och förbrukningsvaror, vad hon än själv säger och en partner är endast något som hon kan visa upp utåt, en yta för henne att operera på. Berny är tom på insidan, och jag tror att hon insett detta och det är ett skäl till varför hon överdriver och flamsar runt så mycket när hon har en partner. Berny är i mångt och mycket bara ett skal med ingenting innanför.

Med Niklas var det så speciellt, endast för att han dog. Hade han levt hade de varit bittra fiender nu. Berny överdrev ytterligare en död, exakt samma som med Kaospojken.

För Andreas och hans barns skull ska han springa så långt ifrån Berny som möjligt. Och aldrig se sig om.
Citera
2015-10-04, 21:05
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horatios
Är jag den enda som inte för ett ögonblick tror på att Berny är "psykopat" eller har antisocial personlighetsstörning? Jösses...

Nej, jag tror inte det heller, däremot så har en person i tråden och Berny själv snöat in på det för tillfället.
Citera
2015-10-05, 00:02
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Nej, jag tror inte det heller, däremot så har en person i tråden och Berny själv snöat in på det för tillfället.

Läs genesisP inlägg. Berny är tom inuti, flackt känsloliv. Psykopater älskar inte någon. Om Berny vill fejka kärlek så måste hon hålla på såhär annars skulle ingen tro henne att hon älskar sin partner. Det låter ju som antisocial personlighets störning hållet. Om ni tycker att det låter som något annat så vill jag gärna höra era teorier
Berny har länge varit insnöad på psykopati, sociopati och antisocial personlighetsstörning, hennes nästa bok ska tydligen heta "En psykopats dotter". Om Berny själv känner igen sig i det, vilka är ni då att säga annat? Jag förstår henne varför hon känner igen sig och upplever inte det som något konstigt!

Däremot förstår inte jag då varför hon inte bara kan släppa diagnoser som ADHD och Asperger om hon kan erkänna för sig själv att hon är på detta viset. Eller jo, det beror på rättigheten till LSS. Problemet är att hon är inte berättigad samma typ av hjälp om hon är en psykopat. Det är där skon klämmer förstår ni.

Det är därför det är intressant att veta vad utredningen förtäljde.

Annars hade hon kämpat lika mycket för att få ha den "diagnosen" och använda den som skyll för alla hennes urkukningar. Ni har inte tänkt på att hon blir feldiagnostiserad hela tiden för att hon är just en psykopat? Det finns psykopater i alla sammhällsklasser och dom är inte särskilt ovanliga egentligen så varför det skulle vara så osannolikt att det stämmer in på Berny förstår jag inte. Psykopater är vanligare än vad man tror, alla psykopater är inte ens kriminella, men den här psykopaten Berny råkar vara kriminell.

Psykopater blir aldrig bättre, bara bättre på att dölja att dom är psykopater
Berny blir aldrig bättre, bara bättre på att dölja att hon är en psykopat, ingen tror henne ens när hon erkänner det. Jag kopplade inte fören jag satte mig in i vad det faktiskt innebär.

Varför tror ni att familjen Pålsson inte känner igen sig i Bernys upplevelser? För att hon är en psykopat, dom håller på sådär. Dom är patalogiska lögnare, här kommer Odus Dei in. Bara för att hennes farsa skrev en bok så betyder inte det att hon har blivit tvångsmatad med bajs när hon var barn!

När hon ljuger så pass mycket som hon gör och vi dessutom är medvetna om alla dessa lögner så förstår jag inte varför vi utgår från att hon talar sanning så ofta som vi gör ändå?

Hon är väldigt narcisstisk hur som helst!
Senast redigerad av Denosynlige 2015-10-05 kl. 01:01. Anledning: Tillägg
Citera
2015-10-05, 01:19
Medlem
Denosynliges avatar
Om Berny är en psykopat hur svårt tror ni det blir då att fejka en diagnos bara man läser på lite? Hur många gånger har inte folk hävdat att hon fejkar diagnoser? Och det gör hon ju, förmodligen för att hon är en psykopat och har listat ut att hon kan vara sjukskriven och utnyttja systemet och bo gratis i LSS tillsammans med sin snickar sambo som tjänar 20 000 i månaden och som inte betalar underhåll till sina barn, det vet hon om men det rör henne inte i ryggen han är en bra pappa ändå. Påstår man att Berny ljuger om att Andreas är en bra pappa så har vi ju inte "hela bilden".

Hur svårt tror ni det är för en psykopat att fejka asperger bara man läser på lite?

Nu råkar det vara så att just asperger ger henne en biljett till LSS och därför har hon asperger! Svårare än så är det inte. Samma sak med hennes ADHD, hon har den diagnosen för att det gynnar henne helt enkelt, hon får ju piller! Så snälla....

Psykopater lever en parasiterande livsstil, hur lever Berny tycker ni?

Jag förstår helt ärligt inte varför ni inte ser det jag ser. Försöker förklara för er så gott jag kan varför jag tror såhär men det är som att vissa av er tycker att jag är knäpp. Kan ni iaf försöka sätta er in i vad det verkligen innebär med psykopati, sociopati osv och försöka applicera det på Berny innan ni avfärdar mina teorier? Annars får ni gärna förklara varför era teorier är mer sannolika.
Senast redigerad av Denosynlige 2015-10-05 kl. 01:25. Anledning: rättning
Citera
2015-10-05, 12:11
Medlem
Antitrinitarians avatar
Är det någon som har Berny som vän på Facebook? Har det skrivits något speciellt på sistone? Tänker ifall hon kommenterat den kommande rättegången eller så. Funderar också lite på hur det kommer gå. Berny gör ju alltid vad hon vill, som det omogna barn hon är. Tror ni hon kommer dyka upp på rättegången? Vad händer om hon inte gör det?
Citera
2015-10-05, 13:32
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Är det någon som har Berny som vän på Facebook? Har det skrivits något speciellt på sistone? Tänker ifall hon kommenterat den kommande rättegången eller så. Funderar också lite på hur det kommer gå. Berny gör ju alltid vad hon vill, som det omogna barn hon är. Tror ni hon kommer dyka upp på rättegången? Vad händer om hon inte gör det?

Då kommer la någon och hämtar henne antar jag? Vad hindrar henne fråna att närvara, demoner?
Citera
2015-10-05, 16:52
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Då kommer la någon och hämtar henne antar jag? Vad hindrar henne fråna att närvara, demoner?

Mitt stalltips är random urkukning och därefter incheckning på psyk efter att demonerna, blodiga bebisar och skrikande snöflingor återkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in