Citat:
Ursprungligen postat av
enondgris
Som sagt så kan det finnas andra förklaringar, men jag vill gärna tro att de räknar med att hennes bråkighet under förhören kommer att fortsätta under rättegången.
Är man beredd på det så är man väl beredd på det, dom kanske till och med räknade med det.
Om dom vet att en person är samarbetsvillig och tillmötesgående så hade dom väl räknat med att det inte hade tagit en hel dag.
Tyvärr är det ju inte en samarbetsvillig och tillmötesgående människa dom har att göra med. Dom har att göra med en person som lär ha varit väldigt jobbig inom psykvården, vilket lär vara känt för dem vid det här laget, och som inte har några som helst problem med att börja skrika och gorma och ställa till med en scen så fort hon inte får som hon vill, och ja, är det en sån person som Berny dom har att göra med så äre ju inte så konstigt att allt detta kommer ta hela dagen.
Om dom låter henne fortsätta såhär utan att vidta åtgärder så kommer det till slut inte finnas andra alternativ kvar än att stuva undan henne i finkan.
Man får väl hoppas för Bernys egen skull att hon fattar att hon inte kan fortsätta såhär, och vid det här laget tycker jag det är ganska uppenbart att hon åkt på åfterfall för annars skulle hon väl inte varit åtalad för grov narkotikasmuggling, varför skulle hon smuggla utan att använda det själv? Och det hänger ihop med åtalet för människosmuggling.
Det skulle verkligen förklara de plötsliga familjebildar och bröllops planerna, det förklarar varför hon kukar ur och gör såhär fasten dom knappt har några utgifter. Alla pengar går väl redan till knark. Och när det är slut pengar då måste man bedra sitt försäkringsbolag så att man kan få nästa fix, då äre ju bråttom ska ni veta!
En seriös fertilitetsklinik hade aldrig hjälpt en pundare att bli gravid så det där snacket om att dom går till fertilitetsklinik för att öka sina chanser lär bara vara bullshit.
Skulle Berny ändå lyckas bli gravid så lär de väl antingen tvångsabortera ungen om hon pundar aktivt, annars lär de tvångsomhänderta henne och ta barnet ifrån henne när den föds.
Jag hoppas att Berny är väl medveten om vad som händer med spädbarn som föds beroende av te.x heroin och att jag slipper länka till något klipp för att hon ska vakna upp och fatta att hon inte kan bli morsa.
Den typen av psykopater som Berny säger sig känna igen sig i hamnar ändå ganska mångra % av dem i finkan för eller senare till följd av deras antisociala beteende. Men om Berny pundar aktivt så lär hon väl hamna på nå avgiftning/behandling av nå slag, till att börja med. Vad som sen skulle hända efter det blir svårt att säga. Ska bli intressant att höra domen sen.