2015-10-05, 18:25
Medlem
Nån som vet hur det går med hennes bok? Hon skrev följande 1 juni 2014:

Citat:
"En psykopats dotter börjar äntligen bli till en färdig bok. Det är en härlig känsla att efter cirka fem år med denna bok börja se ett färdig resultat. Har nu 176 sidor på slutversionen."

Boken är fortfarande inte färdig, än mindre utgiven. Vad är det som har tagit Berny över 6 år för att bli klar med sin bok? Det är ju knappast mycket research och annat som har tagit mycket tid.
Senast redigerad av Koiho 2015-10-05 kl. 18:28.
Citera
2015-10-05, 19:03
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Boken är fortfarande inte färdig, än mindre utgiven. Vad är det som har tagit Berny över 6 år för att bli klar med sin bok? Det är ju knappast mycket research och annat som har tagit mycket tid.

Frågan är väl om någon faktiskt vill ge ut ännu en bok av Berny Pålsson som handlar om Berny Pålsson. Jag tror faktiskt inte Berny heller är intresserad av att ge ut en bok på t. ex. Vulkan utan vill nog gärna ha ett bokkontrakt som garanterar klirr i kassan.
Citera
2015-10-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Frågan är väl om någon faktiskt vill ge ut ännu en bok av Berny Pålsson som handlar om Berny Pålsson. Jag tror faktiskt inte Berny heller är intresserad av att ge ut en bok på t. ex. Vulkan utan vill nog gärna ha ett bokkontrakt som garanterar klirr i kassan.

Fast jag har fått intrycket att det är själva skrivandet och att få det att bli en färdig bok som har varit det som har tagit tid. Inte att försöka få boken utgiven. Att det alltså har tagit flera år att ens skriva boken, och slutföra det.

De flesta kan dessutom hantera ett nej. Skulle ett eller flera förlag säga nej till att ge ut boken, så kan man antingen försöka med några fler förlag eller skrota boken och skriva nya böcker, för att försöka ge ut de andra böckerna istället.

Sedan är Berny knappast i ett läge där hon har råd att vara kräsen - eller bör vara det. Med tanke på hur svårt det kan vara att få en bok utgiven, så bör hon vara glad om något förlag vill ge ut hennes kommande bok överhuvudtaget.
Citera
2015-10-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Berny har länge varit insnöad på psykopati, sociopati och antisocial personlighetsstörning, hennes nästa bok ska tydligen heta "En psykopats dotter". Om Berny själv känner igen sig i det, vilka är ni då att säga annat?

Just därför tror jag inte på det. Psykopater reflekterar inte över sin eventuella psykopati. De har inget intresse av en diagnos. De är ofta nöjda med sitt flacka känsloliv och brist på empati.

Själv tycker jag borderline eller möjligen narcissistisk personlighetsstörning, som dessutom förvärrats av missbruk verkar vara mitt i prick. Behöver inte vara krångligare än så.
Citera
2015-10-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Om Berny är en psykopat hur svårt tror ni det blir då att fejka en diagnos bara man läser på lite? Hur många gånger har inte folk hävdat att hon fejkar diagnoser? Och det gör hon ju [...]
Hur svårt tror ni det är för en psykopat att fejka asperger bara man läser på lite?

Nu råkar det vara så att just asperger ger henne en biljett till LSS och därför har hon asperger! Svårare än så är det inte. [...]

En person behöver inte vara psykopat för att kunna läsa på och fejka en diagnos. Jag tror att antisocial personlighetsstörning är ännu ett försök för Berny att ursäkta sina otaliga misstag och allmänt miserabla leverne. Det är uppenbart att hon lider av/har lidit av mental ohälsa men jag tror att hennes primära problem/diagnos är missbruk av alkohol och narkotika. Men det är bara var jag tror.
Och fejkar diagnoser gör hon ju, eller hur?

Och apropå LSS; Asperger, annan diagnos inom autismsspektra eller NPF är inte det enda sättet att få hjälp och stöd enligt LSS.
Citera
2015-10-06, 06:52
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Nån som vet hur det går med hennes bok? Hon skrev följande 1 juni 2014:

176 sidor.... Det är en en ganska tunn bok om jag får säga mitt. Särskilt med tanke på att det tagit typ 6 år att få till 176 sidor. Nu är inte jag författare men hade jag lagt ner 6 år på en bok så hade jag nog satsat på att få betydligt fler sidor än 176 skrivna... Men ska inte sitta här och låtsas som att jag vet något om författande när jag inte direkt gör det. Men jag menar en bok på 176 sidor har jag ju läst ut inom loppet av 2 dygn, det går ju jättefort. Om inte boken är så bra som man hade hoppats så kanske det tar typ en månad att läsa ut. En bra bok läser jag ut fort och jag läser oftast böcker på flera hundar sidor när jag läser så....
Citera
2015-10-06, 06:57
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horatios
En person behöver inte vara psykopat för att kunna läsa på och fejka en diagnos. Jag tror att antisocial personlighetsstörning är ännu ett försök för Berny att ursäkta sina otaliga misstag och allmänt miserabla leverne. Det är uppenbart att hon lider av/har lidit av mental ohälsa men jag tror att hennes primära problem/diagnos är missbruk av alkohol och narkotika. Men det är bara var jag tror.
Och fejkar diagnoser gör hon ju, eller hur?

Och apropå LSS; Asperger, annan diagnos inom autismsspektra eller NPF är inte det enda sättet att få hjälp och stöd enligt LSS.

Nej det är klart, det var bara ett exempel.

Men jag förstår dina resonemang och tycker inte att det nödvändigtvis misstämmer det heller direkt.

Det jag mest vill ha sagt är väl att det spåret jag är inne på hade ju förklarat en hel del.
Citera
2015-10-06, 09:21
Medlem
sinfons avatar
Jag ligger typ döende i halsfluss, så om någon som är på rättegången idag vill rapportera lite efteråt hade ni gjort min dag. Free Berny! Inte.
Citera
2015-10-06, 09:33
Medlem
Malmö tingsrättsfestival spelschema:

Tisdag 6 oktober
kl. 09:00-10:30 angående stöld Sal 10
kl. 09:00-12:00 angående brott mot ordningslagen Sal 08
kl. 09:00-16:30 angående bedrägeri Sal 06
kl. 09:00-16:40 angående grovt bedrägeri, medhjälp till grovt bedrägeri m m Sal 04

kl. 09:00-16:40 angående grovt skattebrott, grovt bokföringsbrott m m Sal 12
kl. 10:30-12:00 angående medhjälp till organiserande av människosmuggling Sal 10
kl. 13:30-14:30 angående brukande av falsk urkund Sal 08
kl. 13:30-15:30 angående människosmuggling Sal 11
kl. 13:30-16:30 angående grov narkotikasmuggling Sal 10
kl. 16:30-17:00 angående bevisupptagning Sal 10

Bernys mål måste ju vara nån av de två jag fetat - det kanske finns en förklaring men visst är det roligt att "grov narkotikasmuggling" och "människosmuggling" räknar dom med att blåsa över på bara en 2-3h medan Bernys bedrägerier beräknas ta hela jävla dagen i anspråk. Som sagt så kan det finnas andra förklaringar, men jag vill gärna tro att de räknar med att hennes bråkighet under förhören kommer att fortsätta under rättegången.
Citera
2015-10-06, 11:05
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
Som sagt så kan det finnas andra förklaringar, men jag vill gärna tro att de räknar med att hennes bråkighet under förhören kommer att fortsätta under rättegången.

Är man beredd på det så är man väl beredd på det, dom kanske till och med räknade med det.
Om dom vet att en person är samarbetsvillig och tillmötesgående så hade dom väl räknat med att det inte hade tagit en hel dag.
Tyvärr är det ju inte en samarbetsvillig och tillmötesgående människa dom har att göra med. Dom har att göra med en person som lär ha varit väldigt jobbig inom psykvården, vilket lär vara känt för dem vid det här laget, och som inte har några som helst problem med att börja skrika och gorma och ställa till med en scen så fort hon inte får som hon vill, och ja, är det en sån person som Berny dom har att göra med så äre ju inte så konstigt att allt detta kommer ta hela dagen.

Om dom låter henne fortsätta såhär utan att vidta åtgärder så kommer det till slut inte finnas andra alternativ kvar än att stuva undan henne i finkan.
Man får väl hoppas för Bernys egen skull att hon fattar att hon inte kan fortsätta såhär, och vid det här laget tycker jag det är ganska uppenbart att hon åkt på åfterfall för annars skulle hon väl inte varit åtalad för grov narkotikasmuggling, varför skulle hon smuggla utan att använda det själv? Och det hänger ihop med åtalet för människosmuggling.
Det skulle verkligen förklara de plötsliga familjebildar och bröllops planerna, det förklarar varför hon kukar ur och gör såhär fasten dom knappt har några utgifter. Alla pengar går väl redan till knark. Och när det är slut pengar då måste man bedra sitt försäkringsbolag så att man kan få nästa fix, då äre ju bråttom ska ni veta!

En seriös fertilitetsklinik hade aldrig hjälpt en pundare att bli gravid så det där snacket om att dom går till fertilitetsklinik för att öka sina chanser lär bara vara bullshit.
Skulle Berny ändå lyckas bli gravid så lär de väl antingen tvångsabortera ungen om hon pundar aktivt, annars lär de tvångsomhänderta henne och ta barnet ifrån henne när den föds.
Jag hoppas att Berny är väl medveten om vad som händer med spädbarn som föds beroende av te.x heroin och att jag slipper länka till något klipp för att hon ska vakna upp och fatta att hon inte kan bli morsa.

Den typen av psykopater som Berny säger sig känna igen sig i hamnar ändå ganska mångra % av dem i finkan för eller senare till följd av deras antisociala beteende. Men om Berny pundar aktivt så lär hon väl hamna på nå avgiftning/behandling av nå slag, till att börja med. Vad som sen skulle hända efter det blir svårt att säga. Ska bli intressant att höra domen sen.
Citera
2015-10-06, 11:06
Medlem
habilgerbils avatar
http://m.imgur.com/W1KI9BL.jpg

Rapporten kommer bli ett antiklimax men jag och tre andra tappra var där och kommer skriva mer senare. Som ni kanske förstår ställdes skiten in efter en dryg timmes gnäll.
Citera
2015-10-06, 11:29
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
http://m.imgur.com/W1KI9BL.jpg

Rapporten kommer bli ett antiklimax men jag och tre andra tappra var där och kommer skriva mer senare. Som ni kanske förstår ställdes skiten in efter en dryg timmes gnäll.

Ställdes in? Vafan. Betyder det att man får en ny chans att gå? Gnäll om vad? Härreguu, så många frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in