2015-10-04, 12:57
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Ja,den som kan läsa kan naturligtvis snart förstå hur ni moderatorer försvarar varandra trots att Admin påpekat att misstaget ej ska upprepas.
Du är i grunden oärlig. Du skriver att IR5 visat att T-80U "modererat efter sin snedvridna världsbild med /mod" och kopplar det till att "admin påpekat att det ej ska upprepas".

Det är en lögn.

För tre år sedan skrev T-80U ett inlägg som användare. I slutet av sin text markerade h*n tydligt att h*n övergick till sin roll som moderator och avslutade inlägget med ett formellt moderatormeddelande. Misstaget (det som ej ska upprepas) var att detta inte delades upp i två skilda inlägg.

Uppdelningen ska göras så att rollerna är tydliga annars kan det som nu skett ske, ett inlägg ältas och ältas och missförstås antingen av illvilja eller brist på intellektuell kapacitet år efter år. Jag tvivlar inte på att ni kan fortsätta ett antal år till (i uppenbar brist på annat).

I övrigt har jag inte mer att säga än jag sade sist gång detta tre år gamla inlägg kom upp:
(FB) Moderatorn T-80Us agerande..
Citera
2015-10-04, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du är i grunden oärlig. Du skriver att IR5 visat att T-80U "modererat efter sin snedvridna världsbild med /mod" och kopplar det till att "admin påpekat att det ej ska upprepas".

Det är en lögn.

För tre år sedan skrev T-80U ett inlägg som användare. I slutet av sin text markerade h*n tydligt att h*n övergick till sin roll som moderator och avslutade inlägget med ett formellt moderatormeddelande. Misstaget (det som ej ska upprepas) var att detta inte delades upp i två skilda inlägg.

Uppdelningen ska göras så att rollerna är tydliga annars kan det som nu skett ske, ett inlägg ältas och ältas och missförstås antingen av illvilja eller brist på intellektuell kapacitet år efter år. Jag tvivlar inte på att ni kan fortsätta ett antal år till (i uppenbar brist på annat).

I övrigt har jag inte mer att säga än jag sade sist gång detta tre år gamla inlägg kom upp:
(FB) Moderatorn T-80Us agerande..

I tråden diskuterades det om Irak eller USA vann kriget 2003. T-80U går in och använder sin moderatorroll och gör så här:

(FB) Kan Iran sänka amerikanskt hangarfartyg?

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Tråden avhandlar huruvida Iran klarar av att sænka ett amerikanskt hangarfartyg, inte kriget dær Irak førlorade mot USA 2003.

Tillbaka till æmnet.

/Mod
Senast redigerad av joghd 2015-10-04 kl. 13:57.
Citera
2015-10-04, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej.

Men för all del. Den som vill kan läsa igenom trådarna och bilda sig en egen uppfattning.

Jag kan med 100 % säkerhet informera om att den senaste tråden som IR5 startade har utsatts för grov revisionism och massor med bevis har raderats.
Citera
2015-10-04, 14:39
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
I tråden diskuterades det om Irak eller USA vann kriget 2003. T-80U går in och använder sin moderatorroll och gör så här:

(FB) Kan Iran sänka amerikanskt hangarfartyg?

Ja? Det är väl precis så en moderator ska göra, dvs få tillbaka tråden till ämnet. Ämnet för tråden är ju inte Irak-kriget.

Hur menar du att det var fel?

Om du menar att han skrev att USA vann kriget i moderatorsmeddelandet kan jag hålla med om att det var onödigt, men det är ju inget som hindrar att detta diskuteras i relevanta trådar (vilket det för övrigt också görs). Det ska i alla fall inte diskuteras i en tråd om Irans förmåga att sänka ett hangarfartyg.
Senast redigerad av najas 2015-10-04 kl. 14:43.
Citera
2015-10-04, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ja? Det är väl precis så en moderator ska göra, dvs få tillbaka tråden till ämnet. Ämnet för tråden är ju inte Irak-kriget.

Om du menar att han skrev att USA vann kriget i moderatorsmeddelandet kan jag hålla med om att det var onödigt, men det är ju inget som hindrar att detta diskuteras i relevanta trådar (vilket det för övrigt också görs). Det ska i alla fall inte diskuteras i en tråd om Irans förmåga att sänka ett hangarfartyg.

Han är offtopic och ger sin åsikt i moderatorroll och ingen annan får diskutera det. Att du ens försvarar det.
Citera
2015-10-04, 15:25
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
Han är offtopic och ger sin åsikt i moderatorroll och ingen annan får diskutera det. Att du ens försvarar det.

Försvarar? Jag skrev ju att grejen om vem som vann var onödigt. Att specificera vilket krig det gällde skulle ju kunna ha gjorts utan att skriva vem han ansåg vann. Men att det modsmeddelandet skulle vara bevis på rasism tycker jag är en smula långsökt. Menar du att det visar på rasism mot Irakier?
Citera
2015-10-04, 15:27
Medlem
Inaniss avatar
Citat:

Så, han har med andra ord rätt att lägga in OT i meddelandet eftersom han skriver att det ska diskuteras i andra trådar? Han skriver inte Irakkriget diskuteras i andra trådar. Han skriver sin åsikt- som ingen har någon möjlighet att bemöta (OT) i tråden.
Det är ju för mig självklart att han gör fel som utnyttjar sitt moderatorsmeddelande så (håller ju med honom i sak men principen är viktig, moderatorsmeddelande ska inte innehålla åsikter).
Citera
2015-10-04, 15:47
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanis
Så, han har med andra ord rätt att lägga in OT i meddelandet eftersom han skriver att det ska diskuteras i andra trådar? Han skriver inte Irakkriget diskuteras i andra trådar. Han skriver sin åsikt- som ingen har någon möjlighet att bemöta (OT) i tråden.
Det är ju för mig självklart att han gör fel som utnyttjar sitt moderatorsmeddelande så (håller ju med honom i sak men principen är viktig, moderatorsmeddelande ska inte innehålla åsikter).

Nä, jag håller helt med. Det var onödigt och inte bra moderering. Just det där med att skriva "roliga" eller argumentativa inlägg i modereringsmeddelande (inklusive papperskorgningar) är ett rätt taffligt och fegt sätt att moderera på. Tyvärr har jag själv gjort det flera gånger, ffa i papperskorgningar, men jag försöker tänka på det och låta bli.

Så visst, det är helt klart en relevant grej att diskutera, dock inte i denna tråden som handlar om att moderatorer är rasistiska. Så om det inte hävdas att han var rasistisk när han skrev att USA vann Irak-kriget så hör det inte hemma här.

Starta gärna en egen tråd om det dock.
Citera
2015-10-04, 15:53
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Nä, jag håller helt med. Det var onödigt och inte bra moderering. Just det där med att skriva "roliga" eller argumentativa inlägg i modereringsmeddelande (inklusive papperskorgningar) är ett rätt taffligt och fegt sätt att moderera på. Tyvärr har jag själv gjort det flera gånger, ffa i papperskorgningar, men jag försöker tänka på det och låta bli.

Så visst, det är helt klart en relevant grej att diskutera, dock inte i denna tråden som handlar om att moderatorer är rasistiska. Så om det inte hävdas att han var rasistisk när han skrev att USA vann Irak-kriget så hör det inte hemma här.

Starta gärna en egen tråd om det dock.

Längst upp på samma kan du läsa att inlägg som handlar om kriget i Irak står kvar.
Manövern slaktade IR5s inlägg.
Citera
2015-10-04, 16:36
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Längst upp på samma kan du läsa att inlägg som handlar om kriget i Irak står kvar.
Manövern slaktade IR5s inlägg.
En diskussion som styrs upp genom ett modmeddelande behöver inte innebära att alla inlägg innan raderas.

(sagt utan att ha tittat i tråden, utan det rör principfrågan)
Citera
2015-10-04, 17:08
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
En diskussion som styrs upp genom ett modmeddelande behöver inte innebära att alla inlägg innan raderas.

Då menar du att regelverket kan rättfärdiga vinklingen?
Citera
2015-10-04, 17:31
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain

Nej, inte alla men gärna senaste inläggen som bedömdes OT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in