2015-10-04, 00:01
Medlem
Jag drev ju med saken.
Men i grunden hade hon inte varit kränkt om ingen hade lärt henne.
På samma sätt blev han kränk.
Och på samma sätt blir jag kränkt när leveranstiden för en ny porsche är 4 månader. Eller att pistolmunstycket på macken kissar en skvätt på lacken fast jag inte lärt mig att vrida på munstycket vid urtagning. Går ju kort sagt bli kränkt över allt. Men feminist feministerna anser ju att när det gäller sex, har dom tolkningsföreträde på alla sätt och vis för att dom är tjejjor , oavsett förutsättningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Mm det kanske hände väldigt lite den dagen så hon valde skriva om sin personlig erfarenhet.
Det är inte journalistk eller våldtäkt men det var kul ändå hon berättade om det, är min analys

Ursäktda, jag förstår inte din fråga killen är ju anonym? Men han läser det säkert , och andra ansikts sprutare känner sig kanske oxå "träffad" (haha) det är juh bra

Varför riskerar hon sitt rykte menar jag, eller förstår hon inte. Det kan vara naivt uppmärksamhets horeri.
Senast redigerad av UltraMind 2015-10-04 kl. 00:03.
Citera
2015-10-04, 00:06
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knifefacefuck
Jag är den första att kritisera trams som när sexuella inviter/flört = våldtäkt, eller "ångrat sig"= retroaktiv våldtäkt. Men nu utförde han ju faktiskt en sexuell akt som han hade fått verbalt nej till. Något slags övergrepp är det i alla fall.

Ja det är någon form av övergrepp men det är en löjlig formulering att hävda att hon "kände sig våldtagen". Nej, hon kände sig inte "våldtagen" hon vet inte hur det känns att bli våldtagen och hon kan aldrig föreställa sig hur det känns att bli våldtagen.
Att hon tar ordet i mun är grovt förolämpande mot alla våldtagna och därför har jag svårt att ta henne på allvar.
Citera
2015-10-04, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nej, jag skämtar inte.
Däremot kanske jag inte nödvändigtvis menar sexuellt övergrepp i juridisk mening.

Att en (blivande) journalist skriver om sina upplevelser är väl knappast märkligt?

Skillnad på juridisk mening och moralisk, eller? Utveckla gärna.
Citera
2015-10-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Om hon sitter och pratar om hur viktigt det är att man ska respektera henne över ett glas vin för att i ena stunden be om att bli slagen och få en lavett samt att man ska kalla henne för en smutsig hora, ja, då är det något fel där uppe. Då har man troligtvis något djupt inrotat psykisk problem som man bör ta tag i. Brukar kallas psykisk instabil och sådana försöker oftast lindra sina problem genom bekräftelse för att känna sig bättre till mods.

On topic;

Sen tycker jag det är otroligt naivt att man skriver en ynken debattartikel på Nyheter24 över att någon sprutade en i ansiktet. Snacka om att ha bekräftelsebehov, ifall jag var en tjej eller bög för den delen så skulle jag bara torkat mig och gått vidare. Inte så mycket att grina över.

Du förstår inte på fullt allvar vad skillnaden är i dessa två situationer?
Citera
2015-10-04, 00:30
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Skillnad på juridisk mening och moralisk, eller? Utveckla gärna.

Jag är inte jurist, därför vet jag inte exakt hur lagen definierar sexuella övergrepp.
Han gjorde något mot hennes vilja i en sexuell situation, jag skulle kalla det för sexuellt övergrepp.

Antagligen ligger handlingen rent teoretiskt inom lagens definition av sexuellt övergrepp, men det är inget jag kan säga att jag med bestämdhet vet.
Citera
2015-10-04, 00:44
Medlem
Zaedrewss avatar
En laga prövning vore ju intressant. För det första ni hade sex och var med om det bägge? Svar ja. Du hade bestämt sagt till att du inte ville att han skulle spruta dig i ansiktet? Svar ja. Sedan blir det väl då ord mot ord. Killen jo det kan ha kommit i hennes ansikte men det var absolut inte min mening jag siktade på brösten. Kvinnan han tog sikte och ordentligt gjorde så jag fick allt i mitt ansikte. Utan erkännande (eller videobevis) där från killen att han med bestämdhet tog sikte och gjorde detta trots kvinnans bestämda nej så kan det liksom inte bli annat än bortkastade skattepengar och en friande dom. Skulle han erkänna så blir det väl som sagts som mest en villkorlig dom för sexuellt ofredande.
Citera
2015-10-04, 00:52
Bannlyst
Det var respektlöst av killen om han nu vinkla kuken för att spruta henne i ansiktet men inte fan är det övergrepp eller våldtäkt. Hon hånar och förolämpar indirekt riktiga övergreppsoffer.
Citera
2015-10-04, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag är inte jurist, därför vet jag inte exakt hur lagen definierar sexuella övergrepp.
Han gjorde något mot hennes vilja i en sexuell situation, jag skulle kalla det för sexuellt övergrepp.

Antagligen ligger handlingen rent teoretiskt inom lagens definition av sexuellt övergrepp, men det är inget jag kan säga att jag med bestämdhet vet.

Svårt dilemma. Om man råkar kasta sand i någons öga så bör det tillsättas en utredning om sexuella övergrepp. Alla är kränkta och har rätt till sin kränkthet.
Citera
2015-10-04, 02:18
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Brottet skulle ju möjligtvis kunna sträckas till sexuellt ofredande men då samtycke för sex hade skett innan till skillnad från ifall någon visar kuken spontant så blir ju även det ''brottet'' godtyckligt. Respektlöst? Ja. Kriminellt? Knappast.

Snart anmäler väl någon för våldtäkt när motparten släpper en musprutt eller om någon fiser eller säger slyna lite spontant..

Problemet med idioter som Lizette är att dom förminskar ord som våldtäkt och handlingen som den innefattar liksom anti-rasister urvattnat order rasist som helt tappat värde och tyngd och numera kan implementeras på allt från P-böter till årstider....

Den kränkte individen har fått på tok för stor röst och inflytande i det moderna samhället för att det ska vara nyttigt... Obefogat gnäll ska inte få gehör det är bara kontraproduktivt...

Nej det är du som är dum i huvudet. En musprutt är ofrivilligt/något som råkar ske. Att spruta någon I ansiktet är högst medvetet. Jämförbart är väl att hon stoppar in ett finger i röven under akten och sen torkar av sig i ditt ansikte. Mysigt va?
Ännu sjukare blir det när han göt detta i ett tydligt förnedringssyfte utan att veta om hans partner gillar de eller ej.
Att förnedra varandra är ok om båda är med på de. I alla andra fall är man as

Förstår mig inte alls på er som säger att hon får skylla sig själv.
Jag och min flickvän har ibland "vaniljsex ", ibland dominerar jag henne och ibland vise versa. De e något vi uppskattar i sängen och vi gör de baserat på vad vi gillat sexuellt. De har inget att göra med vårt förhållande i övrigt. Där är vi jämställda och likvärdiga. De handlar om grundläggande respekt för sin omgivning, skäms fan över mänskligheten när jag läser era kommentarer. .
Senast redigerad av arnold2k5 2015-10-04 kl. 02:31.
Citera
2015-10-04, 02:28
Medlem
Killen är ju uppenbarligen porrskadad men seriöst, du hoppar i säng med en okänd man som du träffat via nätet på andra dejten så va fan tror du ska hända?!?!? Det här var en bra erfarenhet för dig som bör få dig att tänka till lite innan du ligger runt nästa gång. Vad har du för syn på dig själv och sex i allmänhet egentligen? Lite värdighet och självrespekt vore på sin plats.
Citera
2015-10-04, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Nej det är du som är dum i huvudet. En musprutt är ofrivilligt/något som råkar ske. Att spruta någon I ansiktet är högst medvetet. Jämförbart är väl att hon stoppar in ett finger i röven under akten och sen torkar av sig i ditt ansikte. Mysigt va?
Ännu sjukare blir det när han göt detta i ett tydligt förnedringssyfte utan att veta om hans partner gillar de eller ej.
Att förnedra varandra är ok om båda är med på de. I alla andra fall är man as

Helt rätt förutom att hon hade sagt till honom redan innan första sprutningen att hon inte alls ville ha sperma i ansiktet.

Det förklarade som ett misstag men efter andra sprutet så erkände han att han gillar att spruta tjejer i ansiktet och att det är en fix idé dessutom.
Citera
2015-10-04, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Det var respektlöst av killen om han nu vinkla kuken för att spruta henne i ansiktet men inte fan är det övergrepp eller våldtäkt. Hon hånar och förolämpar indirekt riktiga övergreppsoffer.

Hon har aldrig sagt att han har våldtagit henne. Och inte ett ord skrev hon om något övergrepp heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in