2015-10-03, 11:57
Bannlyst
Vad är det för byxor som gäller på vintern? jag kan tänka mig manchesterbyxor och flanellbyxor i första hand, men även fodrade chinos, även om det är inte mycket till klassiskt.
Citera
2015-10-03, 14:59
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElMosavi
Vad är det för byxor som gäller på vintern? jag kan tänka mig manchesterbyxor och flanellbyxor i första hand, men även fodrade chinos, även om det är inte mycket till klassiskt.

Mollskinnsbyxor är trevliga på vintern och även diverse ullbyxor.
Citera
2015-10-03, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
Mollskinnsbyxor är trevliga på vintern och även diverse ullbyxor.
Hur tror du att mörkblåa byxor skulle fungera till svart kavaj?
Citera
2015-10-03, 16:47
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Inget vidare. Svart är väldigt svårmatchat.
Citera
2015-10-03, 20:45
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
http://www.peterchristian.co.uk/mens/trousers/county-corduroy-trousers

https://www.josephturner.co.uk/mens/trousers/classic_corduroys
Tack
Citera
2015-10-03, 22:27
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Tack

Varsågod.
Citera
2015-10-04, 19:22
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:

Svart är kasst med andra färger och blått är den inte vän med så jag skulle undvika det
Citera
2015-10-07, 03:41
Medlem
golangs avatar
Jag har funderat på spännslejfarnas placering. Mig veterligen så "ska" de vara placerade centrerat över linningssömmen på detta vis. Jag har dock sett många exempel där så ej är fallet och de istället är placerade på själva linningen, exempelvis på byxor från The Merchant Fox och A.W. Bauer. Är det endast en fråga om tycke och smak eller finns det något vettigt argument för deras placering?
Citera
2015-10-08, 13:03
Medlem
Någon som har erfarenhet av byxor från josephturner, hur dom är i storlek och kvalité?
Citera
2015-10-08, 15:18
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golang
Jag har funderat på spännslejfarnas placering. Mig veterligen så "ska" de vara placerade centrerat över linningssömmen på detta vis. Jag har dock sett många exempel där så ej är fallet och de istället är placerade på själva linningen, exempelvis på byxor från The Merchant Fox och A.W. Bauer. Är det endast en fråga om tycke och smak eller finns det något vettigt argument för deras placering?

Beror på snitt. Man vill ha slejfarna nära naturliga midjan då det är där de gör mest nytta, en låg byxa får då slejfarna högre upp. Men avgjort viktigare är att det är lättare att konfektionera en byxa med slejfar på linningen än på linningssömmen. Överlag så ser det billigt ut när de bara är stickade på.
Citera
2015-10-11, 23:01
Medlem
Mounotos avatar
Någon som prövat chinos från NN07? Enligt CareofCarl är de stora i storlekarna vilket förvirrar mig lite då 30 i midjan borde vara 30 i midjan?
Citera
2015-10-12, 00:45
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Någon som prövat chinos från NN07? Enligt CareofCarl är de stora i storlekarna vilket förvirrar mig lite då 30 i midjan borde vara 30 i midjan?

NN07 har väl väldigt moderiktig (taaajta) passform på sina byxor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in