2015-10-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
sökte asyl menas väl inte att dom är beviljad asyl

Eftersom att alla har "tappat" sina pass och är papperslösa så är dom ju Syrier!
Alla vet ju att papperslösa kommer ifrån Syrien!
Citera
2015-10-02, 11:18
Medlem
MyskooMojss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbe11
Och vem flyr från Danmark kommer de den vägen så är det knappast danskar vi talar om. För mig är alla människor och jag tror att Sverige klarar många flyktingar(har ingen siffra på vad det kan innebära). Det stora problemet är att inte alla länder kan dela på ansvaret så skulle inte problemen bli så stora.

Det är ändå bara ett fåtal av dessa som inte sköter sig det gäller även oss svenskar. Att de har en annan kultur måste vi anpassa oss till. Jag menar inte att vi ska leva som de men vi måste försöka integrera oss tillsammans. Tycker inte att man kan kräva att de ska lämna deras sätt att leva på bara för att de är här. Det skulle jag själv inte göra älskar mina svenska traditioner och kommer följa dem var jag än befinner mig i värden.

Typisk PK åsikter, beskylla andra länder för att de inte vill ta in sådan pest och för en ansvarsfull invandringspolitik till skillnad från Sväärje och så vill du att vi svenskar ska anpassa oss till dessa barbarer som är extremt överrepresenterade i brottsstatistiken, har en medeltidskultur och inte delar våra värderingar ett dugg. Du kan inte tolerera intolerans
Citera
2015-10-02, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppSmurf
Någon som har en färsk beräkning på vad invandringen kostar per år? och hur mycket det kostar per enskild individ?

Enligt sökningar så hittade jag att kostnaden va 250 miljarder förra året.

Du kan räkna med att årskostnaden per flykting är ungefär 250.000 kr i genomsnitt. Ensamkommande "barn" är ungefär en miljon i genomsnitt.

Ungefärliga siffror.

Så kommer det 1000 asylsökande en dag som får vänta i ett år på besked om de får stanna, medan de bor i flyktinganläggning så blir det en kostnad på ungefär 250.000 x 1000 kr som årskostnad.
Senast redigerad av endumbonde 2015-10-02 kl. 11:29.
Citera
2015-10-02, 11:40
Medlem
Citat:
Själv är jag en stolt svensk och det är till stor del för att jag tycker att vi ska hjälp så många som möjligt av dessa flyktingar. Jag kan aldrig tänka mig att dessa personer som kommer är sämre än vi andra. I mina ögon är de otroligt företagsamma och modiga som lämnar och säljer allt de äger och har för att försöka ge sig själva ett bättre liv, trots att när de lämnar sitt land har de inte en aning om det verkligen kommer att bli så. De flesta av dem vill inget hellre än att återvända en dag.

Framöver kommer det visa sig att Sverige har tjänat på alla dessa människor som kom. Vi behöver kreativa människor i landet för att driva det vidare och utveckla det och det är vad jag tror sker nu. Men samtidigt så måste vi hjälpa de människor som är kvar i sina länder som trots allt är de som har det svårast utan pengar och möjlighet att ta sig därifrån. Många av dessa kanske inte heller vill lämna sitt land som de älskar för denna ovissa framtid.

Hoppas vi fortsätter ta emot.

du ser inga problem med att så många kommer? hur många tror du kommer att få jobb av dessa? utanförskap? inga konsekvenser alls med att många inte kommer i jobb närmsta tiden? en mer reglerad invandring och hjälp på plats en dålig ide? att regeringen "nallar" från biståndet som är negativt för de som inte får detta bistånd? så om sverige tar emot exempelvis 1 mille dom närmsta 5 åren, inga problem med det?
Citera
2015-10-02, 11:49
Medlem
Hubbe11s avatar
Det jag ser av invandrare är till största del positivt och jag ser dem I massor som alla andra. Visst jag kan också bli irriterad på vissa saker som tex när de bryter mot lagen. Men ser man till svenskar utan jobb och pengar så ser det bra illa ut i brottstatestiken också. Om registreringen såg till att inte minska jobben som idag utan gjorde något så det blir både lättare att anställa och starta eget så skulle det åtminstone gå åt rätt håll.
Citera
2015-10-02, 11:55
Medlem
Citat:
Det jag ser av invandrare är till största del positivt och jag ser dem I massor som alla andra. Visst jag kan också bli irriterad på vissa saker som tex när de bryter mot lagen. Men ser man till svenskar utan jobb och pengar så ser det bra illa ut i brottstatestiken också. Om registreringen såg till att inte minska jobben som idag utan gjorde något så det blir både lättare att anställa och starta eget så skulle det åtminstone gå åt rätt håll.

jag är positiv till invandring, invandring till sverige är bra, men det är mängden som kommer till sverige som jag tycker är oroande, alltså antalet, man kan försöka integrera de som kommer med olika åtgärder, men när det kommer så många så blir detta svårt, nu ser ju statistik i bidrag och kriminalvård negativt ut, blir svårt att integrera så många
Citera
2015-10-02, 12:04
Medlem
staticages avatar
Bara att putsa puffran tills inbördes kriget är här
Citera
2015-10-02, 12:15
Medlem
Hubbe11s avatar
självklart ser jag problemet med mängden som kommer men i många diskutioner blir det så snedvridet. Det jag är sett är att många tycker att vi ska stänga våra gränser och låta de slå ihjäl varan bäst de vill. Men alla har inte själva valt att kriga och slåss. Dessa som inte vill leva med det borde vi kunna hjälpa, åtminstone en del av.
självklart så kan vi inte ta in 5 miljoner som någon frågade om och var gränser går kan nog ingen svara på.

Men tillfälligt 1300 om dan borde gå men troligen inte året runt.
Citera
2015-10-02, 12:27
Medlem
sdvinner2014s avatar
Citat:
självklart ser jag problemet med mängden som kommer men i många diskutioner blir det så snedvridet. Det jag är sett är att många tycker att vi ska stänga våra gränser och låta de slå ihjäl varan bäst de vill. Men alla har inte själva valt att kriga och slåss. Dessa som inte vill leva med det borde vi kunna hjälpa, åtminstone en del av.
självklart så kan vi inte ta in 5 miljoner som någon frågade om och var gränser går kan nog ingen svara på.

Men tillfälligt 1300 om dan borde gå men troligen inte året runt.

Lider du av förståndshandikapp? Vet du inte hur nonkompatibla vi egentligen är?

Samhällsutvecklingen brakar ihop snart, är du nöjd med det? Vi ser ju det överallt i kranskommuner! Vi kommer att gå under som nation, tur är att man super ihjäl sig innan det riktiga infernot kommer till tals! Visst går det bra att som egen privatperson tycka att det går bra att ta in 1300 om dagen, bara om man själv bor homogent och slipper skiten! Det är så det är till 99%!

Avsätt Kalle Anka och Niggrationsverket!

SD I MAJORITET MYCKET SNART!!
Senast redigerad av sdvinner2014 2015-10-02 kl. 12:29.
Citera
2015-10-02, 12:29
Medlem
Fujoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDAM
In med fler bara 20.000 per dag, till slut kommer löven och andra att säga stopp, och då har vi en stadsminister som är rasist facist och vänstern inkl miljöpartiet får en hjärnblödning.
Du är väldigt optimistisk om du tror att Löfven någonsin kommer säga stopp. Han skulle hellre vräka svenska arbetare för att inhysa asylsökande i deras bostäder och omvandla skolor till flyktingförläggningar än att stänga gränsen.
Citera
2015-10-02, 14:12
Medlem
Vad sjutton kan vi göra?! Förtvivlad, frustrerad och jävligt förbannad ärligt talat. Mängderna! Hur sjutton ska vi ha råd?!?
Citera
2015-10-02, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
sökte asyl menas väl inte att dom är beviljad asyl

De stannar ju även om de får nej på ansökan så spelar det nån roll? Tydligen får man både sjukvård och skolgång gratis trots att man befinner sig här illegalt. Inte får läkaren eller läraren anmäla någon heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in