2015-10-01, 17:19
Medlem
Han förtjänar inte att behandlas humant i fängelset. Han är en ond högerextrem
massmördare. Han är ingen martyr
Citera
2015-10-01, 17:20
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Skojar du med mig? För det första så lär han inte sitta mer än ~15 år. Sedan har han ju efter sina bravader fått massvis med beundrare och kvinnor som aldrig förr. Dessutom lär han ju i framtiden ses som en frihetskämpe vid ett ev. revolution, orsakad av ett fallerat Europa.
Jo, det lär han göra. Norge har möjligheten att förlänga straffet med ett par år i taget för de fångar som anses vara farliga.
Citera
2015-10-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Jo, det lär han göra. Norge har möjligheten att förlänga straffet med ett par år i taget för de fångar som anses vara farliga.
Och så lär de fortsätta göra tills han bärs ut med fötterna före.
Citera
2015-10-01, 22:00
Medlem
hungerstrejk , intressant att se hur länge den myran klarar det
Citera
2015-10-01, 23:54
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Breivik hänvisar till "02/09/15-eskaleringen", lite oklart vad som menas. Han svamlade någonting om att man på fängelset försvårat hans möjligheter till studier, så att han varit tvungen att hoppa av universitetsutbildningen han antagits till. Vilken förlust för omvärlden.

Det enda han tycker sig haft på fängelset är sina studier. Nu har han fått mindre yta att vara på, mindre kontakt med fängelsets personal. Då har han avslutat sina studier. Han har inget kvar nu. Och orkar inte, han tänker hungerstrejka tills han dör. Som hot mot fängelsets strängare restriktioner.
Citera
2015-10-02, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det enda han tycker sig haft på fängelset är sina studier. Nu har han fått mindre yta att vara på, mindre kontakt med fängelsets personal. Då har han avslutat sina studier. Han har inget kvar nu. Och orkar inte, han tänker hungerstrejka tills han dör. Som hot mot fängelsets strängare restriktioner.
Ja låt honom svälta sig till döds .. det lär inte hända .Han är en ynkrygg utan sina vapen
Citera
2015-10-02, 00:14
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Inte för att jag bryr mig ett dugg om Breiviks välmående, men är inte alla dessa restriktioner överdrivna? Kan någon förklara hur dom motiverar att han isoleras så som han gör? Jag har förstått det som att dom säger att det är för hans egen säkerhet? Men det måste väl ändå gå att lösa, några få väl utvalda medfångar och ett par vakter som punktmarkerar Breivik?
Citera
2015-10-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Inte för att jag bryr mig ett dugg om Breiviks välmående, men är inte alla dessa restriktioner överdrivna? Kan någon förklara hur dom motiverar att han isoleras så som han gör? Jag har förstått det som att dom säger att det är för hans egen säkerhet? Men det måste väl ändå gå att lösa, några få väl utvalda medfångar och ett par vakter som punktmarkerar Breivik?
vem,vill betala för det -det kostar mer ..de flesta fångar har aldrig tillgång till flera celler .
Citera
2015-10-02, 00:53
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Skojar du med mig? För det första så lär han inte sitta mer än ~15 år. Sedan har han ju efter sina bravader fått massvis med beundrare och kvinnor som aldrig förr. Dessutom lär han ju i framtiden ses som en frihetskämpe vid ett ev. revolution, orsakad av ett fallerat Europa.
Citat:
Man kan ju se honom som en frihetskämpe också! Jag tror att de flesta idag förstår honom med tanke på vårt fallerade samhälle.
Plötsligt kom jag att tänka på ett replikskifte från bok jag läste (fritt ur minnet):
Någon prins: Saknar folket mig?

Äldre medhjälpare: Jadå. De dricker din skål i smyg och syr ditt standard för den dag du återvänder.

Någon prins: Vad bra! Snart kommer jag tillbaka, kära folk.
Underförstått: Prinsen har nollkoll och medhjälparen spelar på honom som ett piano.
Citera
2015-10-02, 03:04
Medlem
Oavsett vad så blir Breivik nu uppenbarligen torterad av den norska ockupationsregimen, som straff för att han tog till vapen mot systemet, dess elit, och deras arvtagare. Något man borde kunna ha heder nog att erkänna vare sig man njuter av det eller inte. Det verkar också som att många går runt och tror på myter beträffande hans levnadsstandard. I många av sensationsreportagen kring rättegången så lyfte man fram fina norska öppna avdelningar, trots att han sitter långvarigt isolerad på en högsäkerhetsavdelning, som är något helt annat. Långvarig isolering är tortyr, och leder tillsist ofrånkomligen till psykisk skadeverkan. D.v.s. gör han inte det värdiga och avslutar förnedringen, så kommer han tillsist bli sjukare och sjukare, och hela hans fortsatta mentala nedbrytning kommer att kablas ut i systemmedierna, som maktdemonstration och tortyrskådespel till de känslomässigt styrda medborgarna.
Senast redigerad av Vitgardist 2015-10-02 kl. 03:09.
Citera
2015-10-02, 03:26
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitgardist
Oavsett vad så blir Breivik nu uppenbarligen torterad av den norska ockupationsregimen

Säger inte att du har fel, men om du vet vad du pratar om så borde du rimligtvis också ha svaren på mina frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Citera
2015-10-02, 06:46
Medlem
MrWins avatar
Psykisk tortyr är tydligen tillåtet i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in