2015-10-01, 13:51
Medlem
Renspluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Jag har inte läst de norska reglerna, men om man tänker efter lite så är det uppenbart att man inte kan låta honom svälta ihjäl på egen hand.

Det är otänkbart.

...eller menar du att man infört mjuka avrättningar i Norge?

Jag kan inte gå i god för nedanstående källa då jag har dålig koll på norska tidningar, men nog verkar det som att personalen inte kan göra så mycket i det här fallet?

http://www.bt.dk/udland/anders-breiv...kke-stoppe-ham
Citat:
Hvis han beslutter sig for at fuldføre sin trussel, så er der ikke meget fængselspersonalet kan gøre. Ifølge norsk lovgivning må Anders Breivik gerne nægte at afbryde en sultestrejke. Det eneste, som man kan gøre, er at give 'tilfredsstillende information', samt at sundhedspersonalet i fængslet skal gøre det klart over for Breivik, at han er indforstået med, hvilke konsekvenser en sultestrejke vil have for hans helbred.
Citera
2015-10-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rensplugg
Jag kan inte gå i god för nedanstående källa då jag har dålig koll på norska tidningar, men nog verkar det som att personalen inte kan göra så mycket i det här fallet?

http://www.bt.dk/udland/anders-breiv...kke-stoppe-ham
Gissar att hungerstrejken avslutas innan det blir kritiskt.
Breivik vill bara ha uppmärksamhet.
Citera
2015-10-01, 14:05
Medlem
Pluppiplupps avatar
Tycka vad man vill om Breivik och hans handlingar. Det som är lite komiskt dock är att när islamist kräk hungerstrejkar på Kuba, så blir det snyft snyft i media. Nu är det som skit det samma, han kan fara åt helvete.

Vad hände med alla människors lika värde och den rätta värdegrunden?
Citera
2015-10-01, 15:03
Medlem
Massvis av mödrar och pappor har förlorat sina barn på det mest brutala sätt. Systrar, bröder, faster, moster och skolkamrater kommer aldrig mer få träffa sin döda vän. Men STACKARS Breivik. För han har inget Playstation 4.
Citera
2015-10-01, 15:03
Medlem
Man kommer inte låta honom dö utan han kommer tvångsmatas om det går tillräckligt långt, vi behöver inte vara oroliga.
Citera
2015-10-01, 15:05
Medlem
Caseuals avatar
Handlar säkert om att han inte får byta ut sitt Playstation 2 till ett Playstation 3.

Man får väl hoppas att det inte är tomma hot och svälter sig till döds.
Citera
2015-10-01, 15:35
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Breivik hänvisar till "02/09/15-eskaleringen", lite oklart vad som menas. Han svamlade någonting om att man på fängelset försvårat hans möjligheter till studier, så att han varit tvungen att hoppa av universitetsutbildningen han antagits till. Vilken förlust för omvärlden.

Som jag förstår det så menar han att han inte klarar av att studera när han sitter inlåst i ett "litet" rum på fängelset.

Han kanske skulle tänkt på det innan han begick massmord. Tönt.
Citera
2015-10-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp
Tycka vad man vill om Breivik och hans handlingar. Det som är lite komiskt dock är att när islamist kräk hungerstrejkar på Kuba, så blir det snyft snyft i media. Nu är det som skit det samma, han kan fara åt helvete.

Vad hände med alla människors lika värde och den rätta värdegrunden?

Kan ha något att göra med att "islamistkräken" på Kuba är oskyldiga, i alla fall i juridiskt hänseende, och protesterar mot rättsövergrepp. Breivik däremot är en dömd massmördare och terrorist som protesterar mot vad han anser är inhumana förhållanden i fängelset. Jag kan ge mig den på att de förhållanden som fångar på Guantanamo lever under är sjuhelvetes mycket värre än de Breivik måste utstå.
Citera
2015-10-01, 16:46
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Har inget med Medier och journalistik att göra; till Terrorism för eventuellt sammanfogande med (FB) Vad vet vi om Anders Breivik? (Sammanfogad tråd/mod)

Medier och journalistik --> Terrorism
/Moderator
Citera
2015-10-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Varför drog han inte bara ett skott i huvudet efter sitt attentat? Fattar inte. Ingen vettig människa gör ett attentat för att sedan avtjäna det i finkan och bli hatat resten av livet, låter inte som något vidare liv.

Skojar du med mig? För det första så lär han inte sitta mer än ~15 år. Sedan har han ju efter sina bravader fått massvis med beundrare och kvinnor som aldrig förr. Dessutom lär han ju i framtiden ses som en frihetskämpe vid ett ev. revolution, orsakad av ett fallerat Europa.
Citera
2015-10-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamil
Kan ha något att göra med att "islamistkräken" på Kuba är oskyldiga, i alla fall i juridiskt hänseende, och protesterar mot rättsövergrepp. Breivik däremot är en dömd massmördare och terrorist som protesterar mot vad han anser är inhumana förhållanden i fängelset. Jag kan ge mig den på att de förhållanden som fångar på Guantanamo lever under är sjuhelvetes mycket värre än de Breivik måste utstå.

Man kan ju se honom som en frihetskämpe också! Jag tror att de flesta idag förstår honom med tanke på vårt fallerade samhälle.
Citera
2015-10-01, 16:55
Moderator
^Eazs avatar
Trådar hopslagna.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem