Citat:
Ursprungligen postat av
Kohen
Vilken svensk tidning ska man läsa då?
Jag tror den underförstådda meningen i Vindpinads inlägg handlar om att endast RYSK Statsägd media är att lita på...
Citat:
Ursprungligen postat av
Juggenaut
Ja eller hur, visst är det så, du var ju på plats när det hände, eller kanske råkar det vara så att du läser samma medie outlets som rapporterar båda fallen

Hur nära har DU varit vid dessa bombningar då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Verkligen? Har DN talat om det för dig?
Nej, DN hatar mig. Så gör även Aftonbladet, SVD, GP, Långtbortistanbladet och Tillpixlat. Därav, säger de ingenting till mig, någonsin.
Informationen jag just förmedlade kommer oavkortat från Flashback Forum. Den enda återstående källan till tillförlitligt skvaller, som finns kvar på denna jord.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Vet du vad jag tror?
Tror gör man i Moskén. Här tar vi upp FAKTA.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Samtidigt tvingas USA att erkänna sin inblandning i skapandet av IS och övriga islamistgrupperingar.
Det vore trevligt dock. USA och övriga västvärlden inkl Sverige, har STOR skuld i vad som sker NU.
Citat:
Ursprungligen postat av
PhantasyStar
Problemet är att varken Ryssland eller USA tillkännagett att det är religionen i sig som är grundproblemet till alla krig i området. De behöver gå ihop och enas om detta och ställa ultimatum på allvar till hela den muslimska världen om det ska kunna bli en hållbar långsiktig fred.
För att kunna tillkännage att religion är problemet, så måste man först knulla katolska kyrkan med sin pojkväldtäktsideologi. Jag vet inte hur många som är redo att bomba Rom ännu, men jag har varken hört Ryssland eller USA förespråka det än så länge. De enda som faktiskt AKTIVT förespråkat en bombning av Rom än så länge, är IS.
IS är med andra ord
mer med på dina noter än vad Väst och "Ryss" är.
Skumt va?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Syrien står för 0,2% av Rysslands export. Detta blir knappast en ekonomisk vinstaffär för Ryssland, agerandet är politiskt-strategiskt.
Det är dock mer troligt att det är Ryska företag som får kontrakten för återuppbyggnad av Syrien än att det är USA-företag som får det.
Usa snodde Iraks olja, Ryssland kommer sno Syriens olja.
De är lika goda kålsupare båda två, och det skulle inte förvåna mig om Putin och Obama är HELT överens, bakom kulisserna.
Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
USA måste också sluta att stödja Saudiarabien
Det har bara gått 2 månader sedan nått pannben i Sveriges Riksdag kallade Saudi för medeltida, och HELA svenska folket gick i lågor och kallade uttalandet för allt från "förräderi" till "hjärnsläpp". Näringslivet ägnade sedan veckor åt att återställa relationerna med Saudi.
USA bör sluta stödja Saudi, men det bör också Sverige, och dess folk!!
Jävla pannben! Svenskarna stödjer Saudi i större utstäckning än Amerikanska medborgare gör.