Citat:
Ursprungligen postat av
Mystic-Man
Saudiernas "egna trupper" brukar betyda pakistanska legosoldater med Saudiska dyra leksaker.
Saudi har en lång tradition av att använda pakistanier som fotfolk i sina konflikter, så även i Jemen.
Deras egna "krigarkast" som traditionellt var soldater i Arabrikena krossade när de försökte göra uppror mot Al-Saud redan på 30-talet. Efter det upproret gjorde man om sin militär till nuvarande form, många tror att de egentligen inte vågar sätta vapen i händerna på alltför många landsmän.
Saudi och övriga MÖ länder är komplicerat.
IS kan komma att "dra sig tillbaka" och gömma sig bland civilbefolkningen.I FN borde man diskutera ihop med Syrien och Irak om att dela upp länderna,tyvärr.
Uppdelning som man gjorde med Jugoslavien.Jag tror inte att folk i de länderna klarar av att leva sida vid sida efter att kriget är över.Tyvärr säger jag men det är nog tyvärr lösningen.
Att IS och andra grupperingar, tyvärr får egna landområden.
Vi står väldigt nära ett WW3 .Om vi inte redan har det,ytmässigt, om man ser till övriga terrorkrig som är spridda mot Afrika.
Turkiet gör det hela komplicerat dessutom,när de bekämpar både IS och PKK.Ett PKK som ju bekämpar IS, som de flesta ser som det värsta hotet.
Men det är klart att vapenindustrin och dess handelsmän ser att kriget fortsätter i all oändlighet.
Om jag tänker konspiratoriskt så har vapenindustrin säkert grupper som eldar på ifall kriget börjar svalna.
Som sagt,ser jag en uppdelning av Syrien och Irak som enda framtida långsiktiga lösningen.
MÖ är ett bevis för att mångkultur inte fungerar!!!!