2015-09-29, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankie77
Om man röker i pipa, röker man i regel rent gräs då eller blandar man ut det med något annat?

Jag skulle röka det med tobak om du inte redan har tolerans.
Brinner bättre med tobak enligt mig och det är trevligt att sitta och puffa ett tag, får man tag på dunder så blir det bara 0.1 gram och det är typ 2-3 stora bloss...
Citera
2015-09-29, 19:10
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Om man röker i pipa, röker man i regel rent gräs då eller blandar man ut det med något annat?
Personligen röker jag helst rent i pipa, men det är en smaksak. Röker du tobak till vardags så finner du kanske blandningen trevlig. I annat fall lär tobakssmaken störa dig.
Citera
2015-09-29, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Personligen röker jag helst rent i pipa, men det är en smaksak. Röker du tobak till vardags så finner du kanske blandningen trevlig. I annat fall lär tobakssmaken störa dig.

Tänker nog att jag kör rent, en vill ju inte ha i sig en massa nikotin och annat skit
Citera
2015-10-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3

Byggde en egen vaporizer istället. Dessvärre låg gräset som jag väntar på inte i lådan när jag kom från jobbet
Citera
2015-10-01, 22:21
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Byggde en egen vaporizer istället. Dessvärre låg gräset som jag väntar på inte i lådan när jag kom från jobbet
Hur då!? Släng gärna upp en bild med!
Citera
2015-10-02, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Hur då!? Släng gärna upp en bild med!

Egentligen ganska enkelt. Jag tog ett provrör med sidorör och en kork, borrade ett hål i korken och vips var den klar. Tänker mig att jag ska lägga gräset i botten av provröret och värma över ett värmeljus. På så sätt uppnår man en temperatur där ämnena i gräset förångas utan att brännas. Egentligen samma princip som en elektrisk men utan element inbyggt. Får se hur det funkar. Nackdelen är ju förstås att det är svårt att reglera temperaturen särskilt väl. Kan återkomma när jag testat.
Citera
2015-10-02, 14:56
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Egentligen ganska enkelt. Jag tog ett provrör med sidorör och en kork, borrade ett hål i korken och vips var den klar. Tänker mig att jag ska lägga gräset i botten av provröret och värma över ett värmeljus. På så sätt uppnår man en temperatur där ämnena i gräset förångas utan att brännas. Egentligen samma princip som en elektrisk men utan element inbyggt. Får se hur det funkar. Nackdelen är ju förstås att det är svårt att reglera temperaturen särskilt väl. Kan återkomma när jag testat.
Jaha ja, fick upp något helt annat i huvudet Testa denna metod själv med en liten nypa (bara för att) fast med ett glasrör man får när man köper vaniljstänger. Det funka ju dock, men så mycket lättare med pipa och då får man den goda smaken med
Citera
2015-10-02, 19:14
Medlem
Jag tänkte köpa en bong, har ni som är insatta något att rekommendera?
Någon prisvärd som inte tar allt för lång tid att få hem, för jag tänkte beställa från internet.
Citera
2015-10-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Jag tänkte köpa en bong, har ni som är insatta något att rekommendera?
Någon prisvärd som inte tar allt för lång tid att få hem, för jag tänkte beställa från internet.

Köp en glasbong. Ca 40cm räcker gott och väl för en full upplevelse och glas är absolut bäst på alla fronter förutom att den går sönder lätt om man tappar den.
Citera
2015-10-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Jaha ja, fick upp något helt annat i huvudet Testa denna metod själv med en liten nypa (bara för att) fast med ett glasrör man får när man köper vaniljstänger. Det funka ju dock, men så mycket lättare med pipa och då får man den goda smaken med

Du har såklart rätt. Anledningen till att jag krånglar med glasrör och tändare är doften. Bor i ett överdrivet idylliskt radhusområde och vill inte att grannarna ska känna när jag sitter och puffar
Citera
2015-10-03, 00:04
Medlem
Precis köpt eget hash för första gången (rökt det flera gånger men endast när någon annan meckat).
Hashet jag köpte är väldigt klibbigt och ganska mjukt. Lite häftmassa-feeling över det. Ganska svårt att smula i små bitar pga klibbet. Det är svart på utsidan och ganska ljusbrunt på insidan. Denna kran säljer alltid superbra grönt, så min fråga till er är om ni, utifrån det jag beskrivit, kan avgöra om det är bra röka eller inte. Har inte möjlighet att röka just nu därför jag frågar.
Citera
2015-10-03, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttler
Precis köpt eget hash för första gången (rökt det flera gånger men endast när någon annan meckat).
Hashet jag köpte är väldigt klibbigt och ganska mjukt. Lite häftmassa-feeling över det. Ganska svårt att smula i små bitar pga klibbet. Det är svart på utsidan och ganska ljusbrunt på insidan. Denna kran säljer alltid superbra grönt, så min fråga till er är om ni, utifrån det jag beskrivit, kan avgöra om det är bra röka eller inte. Har inte möjlighet att röka just nu därför jag frågar.

Låter som fint hashish
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in