Citat:
Ursprungligen postat av
endumbonde
Lösningarna finns men accepteras inte. Istället för att alla flyktingar ska resa genom Europa och riskera livet, så ska man satsa pengar på flyktinglägren. Så att där finns mat. Det är när matpaketen tar slut som flyktingvågen startat.
Se till att få slut på kriget. Det är vansinnigt att världen tittar på. Omyndighetsförklara hela landet, avsätt regimerna, ersätt med internationell regering och se till att avväpna landet så ska du se att inbördeskriget ebbar ut..
Stänga gränserna och ta hand om de som redan kommit, utvisa de som bara snyltar och försöker luras, utvisa även de kriminella och döm krigsbrottslingarna som söker skydd i Sverige. Återsänd flyktingarna till flyktinglägren. Grymt, men de ska å andra sidan inte behöva vänta i 10 år innan de skjutgalna terroristerna tröttnar på att mörda folk.
Ålderstesta skäggbarnen. Se till att det verkligen är ensamkommande BARN som får allt det stöd de får idag. Resten kan sitta i flyktinganläggningar precis som alla andra flyktingar.
Sluta att fixa lägenheter till ensamkommande barn över 18 år om det ska kosta 60.000 kr eller mer i månaden.
Mängder med förslag finns, men ingen lyssnar. *kärlek*
Den som föder den onda vargen är den som låter Sverige sjunka ner i träsket. Det är inte kärlek. Kom ihåg att om Sverige går förlorat finns INGEN kvar som kan hjälpa någonting.
De som matar den
Goda vargen är alla individer som aktivt väljer att fokusera på ljuset, positiv energi, glädje, ro, avslappning, harmoni, kärlek - skapar mer av det inom sig, sprider det och släpper allt annat om det inte är saker man kan göra något positivt och konstruktivt åt i nuet.
Långsiktiga lösningar - grundpelarna för en fredlig värld. Hur ser den världen ut för dig? Hur känns den, hur tänker du kring den. Vad för faktorer behöver uppfyllas? Vilka är dessa mängder av förslag som du helst skulle vilja lägga din energi på att främja? Saken är att lösningarna behöver accepteras och implementeras och levas i och genom sig Själv först innan man kan förvänta sig att det ska ske i den yttre världen. VI är våra ledare över våra egna liv. Själv röstar jag från mitt perspektiv inte alls utan agerar nu (äntligen) för vad jag vill känna, skapa, uppleva och ha i mitt liv och vad jag vill bidra till i världen istället.
Den mest grundläggande faktorn för en värld där det råder fred i, är utöver att skapa fred, harmoni och glädje inom sig själv att se till att människor har vad de behöver på plats. Lokalt odlad mat på så många håll som möjligt, helst på global nivå. Som jag skrev innan kan man skapa matproducerande ekosystem som bevarar fukt till och med i ökenlandskap genom permakulturdesign. Men ett arbete för en fredlig värld börjar just inom en själv.
Ta en titt på länkarna vetja.
Läs vad du skrev igen och känn efter hur stor vikt du lägger vid att måla upp lösningar, visionerna av vad du vill se, sprida, känna och själv bidra till att skapa i ditt liv samt din omvärld i just det inlägget...
(FB) Vad finns det för lösningar på flyktingkrisen? Tråd med efterfrågningar på lösningar, alltså fokus på
lösningar. Jag skrev ett par lite utförligare inlägg där.
Lägg märke till ordvalen och känslorna man har när man uttrycker sig mot vad det än är man vill få slut på, till skillnad hur man känner sig och uttrycker sig när det är
för vad man faktiskt vill skapa. För det säger ganska mycket om vart ens egna fokus ligger.
När den bilden och känslan av vad man vill ha och har blivit klarare inom sig, och ens ord, kroppspråk, tankar, eller förhållningssätt/medvetenhet om sina tankar, visioner, känslor och handlingar motsvarar vad det är för något man VILL ha, dvs. fred, och en värld i harmoni där folk kan vara trygga och må bra i sina hemländer - oavsett hur världen tycks se ut från sitt nuvarande perspektiv, då börjar förändringen åt det föredragna hållet. Det gäller både i sitt vardagsliv om det är förändringar man vill ha där mot det mer föredragna, hälsosamma, glädjefyllda, avslappnade, harmoniska, kreativa, vad det än är för liv och känslor man vill uppleva - och när det gäller den större bilden så att säga och det blir en markant skillnad i handlingskraft, energi, kreativ förmåga och resultat om man väljer att fokusera sin energi på all potential i det positiva, ljusa och vackra även om det för vissa tycks vara nästan samma sak.
"Feed the right wolf" Eller som bekant, så släcker man eld med vatten.
http://1.bp.blogspot.com/-aGoRebhAVL4/U4WEOs_Q_zI/AAAAAAAAEbk/MqnfWmHQ6I4/s1600/ascension2.jpg
>Kärlek<