Citat:
Ursprungligen postat av
thewellovedone
Hur gör man för att få PK-folket att förstå att Sveriges resurser är inte obegränsade?
Hur gör man för att få PK-folket att förstå att det svenska överflödet är gravt överskattat?
Det är precis som om PK-folket inte är intellektuellt kontaktbara eller vad man ska kalla det.
Jag tror inte de kommer vakna förrän de drabbar dem själva, personligen, antingen att de blir utsatta för våldsbrott eller att deras ekonomi försämras. Så länge regeringen norpar av biståndet (ÄNNU MER ÄN DE REDAN PLANERADE 8,5 MILJARDER NÄSTA ÅR!!!) så kanske det inte märks i folks plånböcker. Och sen att andra flyktingar svälter, det verkar man fullständigt skita i
Jag har också fått den kusliga känslan att de inte är kontaktbara, och om någon ändå lyckas tränga in med ett fakta som krockar med deras övertygelse så liksom agerar de instinktivt med avsky mot den eller det som väckte dem. Jag tycker det här liknar något religiöst. Kanske har svensken äntligen hittat sin religion? Oavsett vad det är som pågår, så tycker jag att det är obehagligt.