2015-10-01, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldvittnet
Att invånare i Sverige i framtiden kommer bo trängre pga. invandringen det säger också Stellan rakt ut:

Jag undrar jag när Stefan Löfven kommer tala om den sanningen för det svenska folket?

Never..........men Mehemet Kaplan vill ju sponsra visst byggande med hela 20 000 per lägenhet. Det blir säkert ett enormt byggande då.
Citera
2015-10-01, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sokool
De kommer inte sluta komma förrän varenda sommarstuga och herrgård är fylld
Människor är egoistiska och när de börjar lida hårt kommer de ändra sig, så enkelt är det.
Citera
2015-10-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Allt går enligt plan.

När bostadskraschen kommer blir bolånetorskarna tvungna att välja:

Gå ifrån huset eller låt staten hyra ett par rum för att hysa ensamkommande muslimska män.

Gissa vad de flesta kommer att välja?

Det är så svenskarnas bostäder kommer att ryka. Ingen kommer, som det ibland antyds, att tvingas ta emot flyktingar i sina hem. Nej. Nej nej.

Varför skulle staten tvinga svensken att öppna hemmet när svensken kommer att göra det frivilligt? Fan, många svenskar kommer att be om att få ta emot flyktingar i hemmet mot ersättning. Sedan, efter ett par år, när flyktingen gjort sig hemmastad i ditt hus, så kommer staten att börja dra ner på ersättningen. Flyktingen har dock fått besittningsrätt eftersom han bott där så länge.

Så går det till när svensken blir lurad. Igen.

För de som vill läsa mer om detta scenario har jag skrivit ett längre inlägg här.

När en räntehöjning kommer......så kommer nog många bostäder att "frigöras"

Om det är för dyrt att bygga nu med nollränta......hur fan ska det inte bli efter en räntehöjning? Jag befarar att detta leder till att vi kan komma att få "trailer parks" i Sverige........

Politiker verkar inte kunna tänka långsiktigt
Citera
2015-10-01, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
När en räntehöjning kommer......så kommer nog många bostäder att "frigöras"

Om det är för dyrt att bygga nu med nollränta......hur fan ska det inte bli efter en räntehöjning? Jag befarar att detta leder till att vi kan komma att få "trailer parks" i Sverige........

Politiker verkar inte kunna tänka långsiktigt

Jag tror inte många vågar tänka på hur det går med byggandet av bostäder om räntan skulle gå upp och framförallt inte dra konsekvenserna av en ränteuppgång.

Tyvärr så faller resonemanget om att flyktingar skulle få rum hos folk som inte har råd att betala sin boendekostnad på att i sådana fall så har staten för länge sedan en ekonomi som är i spillror och kan inte betala vad flyktingarna kostar längre.

Jag vet ärligt inte om man ens kommer att försöka vräka folk. Så illa blir det när räntan går upp, det kommer att drabba så väldigt många mycket hårt.
Citera
2015-10-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Jag tror inte många vågar tänka på hur det går med byggandet av bostäder om räntan skulle gå upp och framförallt inte dra konsekvenserna av en ränteuppgång.

Tyvärr så faller resonemanget om att flyktingar skulle få rum hos folk som inte har råd att betala sin boendekostnad på att i sådana fall så har staten för länge sedan en ekonomi som är i spillror och kan inte betala vad flyktingarna kostar längre.

Jag vet ärligt inte om man ens kommer att försöka vräka folk. Så illa blir det när räntan går upp, det kommer att drabba så väldigt många mycket hårt.

Problemet är ju att inte ens bankfolk och nationalekonomer vågar tala om detta.......i a f inte att prisrallyt trissas upp av ökad efterfrågan p g a invandringen.

Sen ska vi inte glömma att några gjort sig rejäla reavinster på villor och bostadsrätter i strostadsområdena, de vill inte ha en sådan debatt.
Citera
2015-10-01, 18:22
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Underbart.

Eftersom att de flesta svenskar röstat fram detta (och fortsätter att rösta på det) så ser jag nu framemot att HÅNSKRATTA åt alla stackars dårar som tvingas bo kvar hos sin mamma och pappa tills dom fyllt 30 och har råd att bygga sitt eget hus.

Fortsätt att öppna era hjärtan, dumma jävla svenskar.

Snart ryker sommarstugorna och vad roligt det ska bli

Jag hånskrattar också åt eländet, skörda vad du sått dumma Svensson.
Citera
2015-10-01, 18:23
Medlem
De flesta lär nog tycka det är okej, Svensson har ju gått med på de mesta hittills, så varför inte gå med på lite till?
Citera
2015-10-01, 18:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo det lär bli kul för de många yngre låtsaskommunisterna som yrat mest om hur alla är rasister som vill begränsa invandringen som fortsatt bor hemma dagen de vill flytta hemifrån. Nej tyvärr det gick inte det då det du protesterade för visst lett till att det inte finns några bostäder lediga längre. Blir någon ledig så står det 20000 ensamkommande före dig i kön.

Jag ser faktiskt framför mig att vi kommer inom kort ha liknande lösningar som i USA med trailerparks.
Citera
2015-10-01, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Underbart.

Eftersom att de flesta svenskar röstat fram detta (och fortsätter att rösta på det) så ser jag nu framemot att HÅNSKRATTA åt alla stackars dårar som tvingas bo kvar hos sin mamma och pappa tills dom fyllt 30 och har råd att bygga sitt eget hus.

Fortsätt att öppna era hjärtan, dumma jävla svenskar.

Håller helt med! Ska bli fantastiskt kul att se faktiskt. Själv sitter jag säkert i ert lågt belånat hus på landet med möjlighet till självhushållning. Kommer nästan att bli som att se på en porrfilm när allt går åt helvete.
Visst är många för dumma för sitt eget bästa men ibland måste man ta konsekvenserna av sin dumhet.
Citera
2015-10-01, 18:36
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldvittnet
I SvD varnar professor Stellan Lundström att en historisk bostadskris kommer bryta ut eftersom bostäderna i praktiken är slut pga av massinvandringen som sker nu. Se http://www.svd.se/professor-varnar-for-historisk-bostadskrasch/om/bopriserna

Att det är invandringen som spetsar till läget säger Stellan rakt ut:

Kommer inte detta ställa till stora motsättningar mellan nyanlända och svenskar när Sveriges befolkning (speciellt de som söker bostad men inte har råd att köpa en) inser att invandringen har MYCKET STORA konsekvenser på deras liv, många kommer nämligen inte få tag i en bostad!

Det som jag skulle vilja ha svar på är om ni svenska föräldrar, som röstat fram denna (invandring) situation, är ärliga mot era barn och ungdomar som bor hemma och som, inom något år, vill flytta hemifrån? Säger ni som det är? "Nej, kära lilla Lisa och Svante, tyvärr kommer du att behöva bo kvar hemma tills du i alla fall fyller 35, för mamma och pappa röstar nämligen på sjuklövern, för vi anser det viktigare att muslim-mohammed-med-iphonen får någonstans fint att bo och blir försörjd av oss svenskar"!

Är ni så ärliga mot era barn?
Citera
2015-10-01, 18:38
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde

(det fetstilta)

Ett sådant scenario har jag med i mitt inlägg som jag länkade till. Det är inga problem alls för staten att slingra sig runt detta.

Bankerna och staten kommer naturligtvis ha makten att kunna vräka folk om de inte kan betala lånen.

Du kan ha rätt i att staten inte kommer att kunna betala ut en ersättning om ekonomin är kärv. Men! Staten kan ge ett erbjudande om amorteringsuppehåll eller kanske till och med symboliska skuldavskrivningar om du hyser in ett par muslimska män i din bostad. Alternativet är vräkning.

Hur många väljer vräkning? Inte många är min gissning.

Hur som helst så vinner staten och svenne blir lurad.

Bo kvar med inhysta flyktingar: Staten vinner.

Du vägrar och vräks. Din bostad töms. Flyktingar flyttar in: Staten vinner.
Citera
2015-10-01, 18:41
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Det som jag skulle vilja ha svar på är om ni svenska föräldrar, som röstat fram denna (invandring) situation, är ärliga mot era barn och ungdomar som bor hemma och som, inom något år, vill flytta hemifrån? Säger ni som det är? "Nej, kära lilla Lisa och Svante, tyvärr kommer du att behöva bo kvar hemma tills du i alla fall fyller 35, för mamma och pappa röstar nämligen på sjuklövern, för vi anser det viktigare att muslim-mohammed-med-iphonen får någonstans fint att bo och blir försörjd av oss svenskar"!

Är ni så ärliga mot era barn?

Faktum är att många jag pratat med resonerar lite åt det hållet. Skillnaden är bara att de säger inte det men är medvetna om det.
Fråga en 40-talist hur de ser på sina barnbarns framtid så blir resultatet åt det hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in