2015-10-01, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
(det fetstilta)

Ett sådant scenario har jag med i mitt inlägg som jag länkade till. Det är inga problem alls för staten att slingra sig runt detta.

Bankerna och staten kommer naturligtvis ha makten att kunna vräka folk om de inte kan betala lånen.

Du kan ha rätt i att staten inte kommer att kunna betala ut en ersättning om ekonomin är kärv. Men! Staten kan ge ett erbjudande om amorteringsuppehåll eller kanske till och med symboliska skuldavskrivningar om du hyser in ett par muslimska män i din bostad. Alternativet är vräkning.

Hur många väljer vräkning? Inte många är min gissning.

Hur som helst så vinner staten och svenne blir lurad.

Bo kvar med inhysta flyktingar: Staten vinner.

Du vägrar och vräks. Din bostad töms. Flyktingar flyttar in: Staten vinner.

Alla stackare som går på sos eller akassa kommer givetvis bli tvungna att ta in skäggbarn för att få behålla pengarna
Nu jävlar ska ni få era dumma jävla svenskar!
Citera
2015-10-01, 18:45
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det lär bli kul för de många yngre låtsaskommunisterna som yrat mest om hur alla är rasister som vill begränsa invandringen som fortsatt bor hemma dagen de vill flytta hemifrån. Nej tyvärr det gick inte det då det du protesterade för visst lett till att det inte finns några bostäder lediga längre. Blir någon ledig så står det 20000 ensamkommande före dig i kön.

Jag ser faktiskt framför mig att vi kommer inom kort ha liknande lösningar som i USA med trailerparks.

Trailparks finns mest i södern. Då det på sin höjd kan bli nollgradigt på vintern. Klimatet i Sverige skulle nog inte tillåta trailerparks på samma sätt. Dessutom kommer ingen flykting frivilligt bo i en husvagn. De har betalat enorma summor för att ta sig hit med lovord om tvåvåningshus, en ny bil och försörjning utan motprestation.

Skulle det byggas trailerparks i Sverige så skulle det endast bo studenter och Whitetrash där.
Citera
2015-10-01, 18:50
Medlem
Caseuals avatar
Och dom som röstat fram detta ser väl inget konsekvent i detta, dom hjälper ju en illa krigsskadad flyktning Dom behöver ju bostad mycket mer än någon annan, eller?
Citera
2015-10-01, 18:53
Medlem
Lillbubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElMosavi
Det är nog inte mycket kvar till 2018, förhoppningsvis hinner man stoppa katastrofen innan det går utanför kontroll. Jag vill dock att alla dessa dumma svenska medborgare som röstat för denna politiken ska lida. Jag har alltså ingen som helst emot en bostadskris idag. Det skulle t.om leda till att många flyktingar inte kommer hit på grund av bostadsbristen.

Det är redan tyvärr försent. Jag ser ingen annan lösning nu än ett återvändnings program om jag ska vara ärlig. Den som inte bidrar och bara lyfter bidrag skall skickas hem oavsett om deras hemland är i kaos.
Citera
2015-10-01, 18:58
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Alla stackare som går på sos eller akassa kommer givetvis bli tvungna att ta in skäggbarn för att få behålla pengarna
Nu jävlar ska ni få era dumma jävla svenskar!

Det är mycket troligt, ja.

Jag skulle till och med våga säga att det är tämligen sannolikt.

Jag har även målat upp ett möjligt scenario för de som bor i mindre hyreslägenheter här.

De allra flesta kommer att bli berörda på ett eller annat vis.

Som jag också skrivit tidigare: Även om inte du behöver hysa in flyktingar i hemmet kanske din granne kommer att göra det. Kommer verkligen du att förbli helt opåverkad av detta? Din familj? Din hund?

Tänk efter noga.
Citera
2015-10-01, 19:01
Bannlyst
Whoa! Vilken smart professor? Kommer han få behålla titeln? Eller är han pensionär så att säga på den säkra sidan.
Citera
2015-10-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
Whoa! Vilken smart professor? Kommer han få behålla titeln? Eller är han pensionär så att säga på den säkra sidan.

Detta är hans sista artikel i svensk etablerad media. Han har nu bränt alla sina broar på ett kort.
Citera
2015-10-01, 19:19
Medlem
valleros avatar
Ja, detta faktum att det inte finns bostäder blir ett huvudbry för 7-klövern. Fast ändå inte. De sitter tryggt i sina vita enklaver på söder med livstids lön, och vräker över kostnaden av deras lön samt för alla de välklädda lycksökarna de värnar så mycket om på skattebetalarna. Nu tror jag inte på tvångsinhysning eller expropriation av summarstugor - politikerna har helt enkelt inte den makten - men de hade gärna gjort det.
Det som är säkert är att allt kommer att rämna...
Citera
2015-10-01, 19:26
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElMosavi
Helt riktigt.

Det finns 60 miljoner flyktingar ute i världen som behöver någonstans att bo, svenskar är extremt rasistiskt folk som väljer ut eliten bland invandrare, sådana som kan driva landets ekonomi och lämnar mer än 97% kvar i flykt. Det är helt katastrofalt att se miljontals dö varje dag på grund av den rasistiska politiken som S och M har fört i 10 år.

Jo vi hade kunnat bygga ordentligt lyxiga flyktingstäder i närområdena med dem pengarna vi spenderat de senaste 20 åren.
Citera
2015-10-01, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Jo vi hade kunnat bygga ordentligt lyxiga flyktingstäder i närområdena med dem pengarna vi spenderat de senaste 20 åren.
Ingen betalar bidrag därborta
Citera
2015-10-01, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben
Det är redan tyvärr försent. Jag ser ingen annan lösning nu än ett återvändnings program om jag ska vara ärlig. Den som inte bidrar och bara lyfter bidrag skall skickas hem oavsett om deras hemland är i kaos.
Precis, det borde faktiskt räcka med denna regeln för att lösa hela problemet - den som inte bidrar är inte välkommen.
Citera
2015-10-01, 20:08
Medlem
Fredrik Reinfelt trodde at flyktningene ville bosette seg i gläsbygdene og i de store svenske skogene han hadde sett fra et flygplan.

I Norge har vi én innvandrergruppe som bosetter seg i gläsbygdene og utkantkommuner; det er nederlenderne. De er hjertlig velkomne. Lærer seg språket raskt, kommer lett i kontakt med den opprinnelige befolkningen og setter igang gründervirksomhet dit de kommer.

Innvandrere fra Afrika og Asia bosetter seg i sine respektive parallellsamfunn i Oslo. Der isolerer de seg fra alle andre enn sine egne. Mange er analfabeter, de lærer ikke språket. Mange av dem holder sine barn, som de har født i Norge, hjemme til de skal begynne på skolen, slik får de ut mest mulig kontantstønadene. Når barna begynner på skolen, kan disse "norske" barna som er født i Norge ikke snakke norsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in