Vi kommer att få ge upp våra bostäder och hem. Så är det bara. Titta på siffrorna. De skräckinjagande volymerna med människor som väller in i landet. 1 000 per dag eller mer. Och det har bara börjat. Jag säger det igen: Det har bara börjat. Det riktigt, riktigt stora antalet muslimska män i vapenför ålder har ännu inte anlänt till Sverige. Vi pratar kanske 300 000- 400 000 muslimska flyktingar per år nu. Plus anhöriginvandring på sikt. Glöm inte anhöriginvandringen.
På 90-talet fanns det fortfarande plats ute i förorterna. Där är det nu proppfullt. Det är proppfullt överallt. Små brukssamhällen? Proppfullt. Konferenslokaler? Proppfullt. Gamla Herrgårdar? Proppfullt.
De kommer att ta våra bostäder. Seriöst. Jag blir beklämd när jag ser svenskar säga "det kommer aldrig att hända". Klart som fan att det kommer att hända. Det är inte frågan om
om utan om
när. Inom ett år, senast två är min prognos. Vi ser redan svaga tecken på att frågan lyfts lite försiktigt på sina håll.
Orsaken till att vi ännu inte ser något påtagligt om öppnandet av svenska hem är för att politiker och media ännu inte kommit fram till hur de ska lansera detta. Det måste ske lite mjukt så att Svenne inte blir alltför omskakad i början. Det kommer alltså
inte starta med att polis eller militär kommer att köra ut flyktingar till svenska villor och med våld tvinga in muslimerna i folks hem.
Nej, nej, nej.
Det kommer att ske på ett mycket mer subtilt och och sofistikerat sätt. Svenne kommer att bli grundlurad som vanligt.
Hur kommer det att gå till då? Hur kommer Svenne att bli lurad denna gång?
Någonting i den här stilen är min gissning:
1. Först kommer vi få kraftigt höjda skatter och avgifter, framförallt på boende. Det har redan börjat, men det kommer att bli värre och mer i en mycket nära framtid. Lägg till en ekonomisk lågkonjunktur i Sverige så har du ett perfekt material att jobba med.
2. När folk med höga hus- och bostadsrättslån (och de är många) börjar gå på knäna kommer det börja komma erbjudanden om skattelättnader och kanske till och med rena bidrag, ja kanske till och med skuldavskrivningar, ifall man tar emot ett antal muslimska flyktingar i bostaden. En del kommer inte att ha något val, alternativet är att gå ifrån huset. En del kommer att nappa. Fler följer efter. Murbräckan är på plats.
Vi som har mindre i skulder och har amorterat kommer att fortsätta jagas ännu intensivare med höjda skatter och avgifter. Avundsjukan kommer att börja odlas. De som äger sina hem utan skulder kommer att börja utmålas som djupt osolidariska och själviska.
3. Gammelmedia kommer samtidigt att följa upp med intensiva kampanjer. Det kommer att vara idel solskenshistorier om de som öppnat sina hem: "Flyktingarna gjorde mitt liv rikare", "Flyktingfamiljerna fick byn på fötter igen", "Fredrik, 45, öppnade sitt hem för flyktingarna, nu uppmanar han andra att göra detsamma", "Hanna, 32, öppnade sitt hem- mötte kärleken".
När vi går in i nästa fas och en del svenskar fortfarande stretar emot så kommer gammelmedias sk "skampanjer" att sjösättas: "Här är grannarna som inte ställer upp- Aftonbladet har hela listan" "De som inte tar emot flyktingar är förlorarna i den nya ekonomin", "Den nya egoismen- en skam för Sverige".
osv osv...
4. Vi kommer också att se en kraftigt ökande tendens att flyktingarna helt enkelt tar för sig av bostäder på eget initiativ, utan att staten protesterar. Vi har mjukats upp lite av zigenartiggarna, och nu kommer det att öka mångdubbelt.
Här är ett exempel:
(FB) Romer ockuperar hus - polisen tittar på
Detta kommer alltså att explodera och snarare bli norm än undantag är min gissning. Säg farväl till sommarstugan Svenne.
5. Som ett allra sista steg kommer staten slutligen att använda rent tvång. Nu pratar vi många år framåt. Vid det laget är svensken så desillusionerad, utblandad och kuvad att inga protester hörs. Vi är nu slavar åt den nya adeln. Vi går till jobbet och sliter varje dag för att kunna serva de som sitter hemma i vår (före detta) bostad och äter och dricker och skrattar och skrattar och skrattar åt hur svaga och ynkliga vi är. För allt annat är ju rasism, eller hur?
Disclaimer: Givetvis gäller inget av det jag skrivit här ovanför våra politiker, beslutsfattare och deras medlöpare. Men det vet vi ju redan?