2015-09-29, 23:21
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Skönt att höra en positiv röst, hoppas verkligen att du får rätt

Jag själv inte minst, och många andra här på tråden har lätt att se alltför negativt på bröderna Ymer vid varje förlust de är ju trots allt bara i början av sina karriärer

Det är lätt hänt att man låter spontana känslor ta över efter både vinster och förluster. De har framtiden för sig, den saken är klar. De kommer forsätta att blanda och ge, göra toppresultat och ruttna insatser, det är ju en del av utvecklingen. Det ska bli kul att följa deras resa och se hur långt bröderna når. Jag är helt klart positiv inställd.
Citera
2015-09-30, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Det är lätt hänt att man låter spontana känslor ta över efter både vinster och förluster. De har framtiden för sig, den saken är klar. De kommer forsätta att blanda och ge, göra toppresultat och ruttna insatser, det är ju en del av utvecklingen. Det ska bli kul att följa deras resa och se hur långt bröderna når. Jag är helt klart positiv inställd.

Du måste ju va en sådan där människa som går runt med ett leende hela dagarna.
Brukar jag göra ,men när det gäller sport har jag inte samma tålamod jämnt ha ha
Citera
2015-09-30, 13:59
Medlem
Mikael framme i kvart i Danderyd, verkar kunna bli juniormöte(högklassigt sådant) mot norrmannen Ruud som han slog i USO. Eriksson utslagen av Simonsson. Arvidsson slog förra veckans finalist Sikora. Även Mridha i kvart, så bättre vecka för svenskarna i stort.
Citera
2015-09-30, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Mikael framme i kvart i Danderyd, verkar kunna bli juniormöte(högklassigt sådant) mot norrmannen Ruud som han slog i USO. Eriksson utslagen av Simonsson. Arvidsson slog förra veckans finalist Sikora. Även Mridha i kvart, så bättre vecka för svenskarna i stort.

Norrbaggen är ju bara 16, 2 av dom mest lovande juniorerna i Mikael och Ruud får man nog säga.
Starkt va framme så långt i turneringar i så relativt ung ålder som man ändå måste säga dom har , för en tennisspelare iallafall.
Citera
2015-10-01, 14:21
Medlem
Precis som i USO torskade Mikael första set men vände och vann mot Ruud. Lite jämnare idag, dock. Arvidsson vann också och i den sista kvarten möts Mridha-Simonsson, så det blir tre svenskar i semi tillsammans med britten Salisbury. Alla seedade spelare är nu utslagna och jag vill påstå att Mikael är knapp favorit att vinna turneringen.
Citera
2015-10-01, 21:36
Medlem
Citat:
Precis som i USO torskade Mikael första set men vände och vann mot Ruud. Lite jämnare idag, dock. Arvidsson vann också och i den sista kvarten möts Mridha-Simonsson, så det blir tre svenskar i semi tillsammans med britten Salisbury. Alla seedade spelare är nu utslagna och jag vill påstå att Mikael är knapp favorit att vinna turneringen.

Tycker nästan Arvidsson är favorit mot Mikael ,han vann senaste mötet i raka tror jag,han har bra serve Isak ändå, det är väl Mikael:s svaghet än så länge.
Ruud har inte så kul statistik mot Mikael , 0-4 i inbördes, Ruud har vunnit första i alla också har jag för mig ha ha.
I EM finalen för 14-åringar tror jag det blev samma siffror som idag , sen hade dom ett möte som blev 6-7 7-6 6-4 , åsså 5-7 6-1 6-2 i US då.
Citera
2015-10-02, 10:04
Medlem
Simonsson har ju ändå blivit bättre måste man säga, man kan ju hoppas han kan närma sig 2-300 ,tyckte ändå han hade ra spel när jag såg honom förra veckan, men det kanske nästan är sent börja kliva nu? han fyller 21 snart,men kan ju gå fort om det faller på plats
Citera
2015-10-02, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tycker nästan Arvidsson är favorit mot Mikael ,han vann senaste mötet i raka tror jag,han har bra serve Isak ändå, det är väl Mikael:s svaghet än så länge.
Ruud har inte så kul statistik mot Mikael , 0-4 i inbördes, Ruud har vunnit första i alla också har jag för mig ha ha.
I EM finalen för 14-åringar tror jag det blev samma siffror som idag , sen hade dom ett möte som blev 6-7 7-6 6-4 , åsså 5-7 6-1 6-2 i US då.

Mikael vann förra veckan mot Arvidsson 6-2, 6-2. Vann idag också, men efter en smärre choke av Arvidsson som hade 6-4, 5-2.

Blir inte helsvensk final, Simonsson torska sin semi. Men håller med om att han är på G.
Citera
2015-10-02, 20:58
Medlem
Citat:
Mikael vann förra veckan mot Arvidsson 6-2, 6-2. Vann idag också, men efter en smärre choke av Arvidsson som hade 6-4, 5-2.

Blir inte helsvensk final, Simonsson torska sin semi. Men håller med om att han är på G.

Såg förra matchen mot Arvidsson, var väl mer Arvid som spela riktigt dåligt.
Men hur som helst, han visar ju Mikael att han har lite samma skalle som brorsan, dom ger ju inte upp trotts underlägen,det är ju bra.
Blir nog tuff final, Mikael mötte Engelsmannen förra veckan och låg under med 4-1 i skilje, sevärd kille faktiskt, spelar servevolley, inte många som gör det nu för tiden.
Mikael är dock så snabb så jag tror han vinner det, han får tid för passering än om Salisbury får in en volley.
man såg det första set när dom möttes , mikael var stressad i första, han var väl övan möta servevolley spelare , men sen i andra lugna han ner sig ,man såg han förstod han hann med så pass att han skulle få chanserna passera
Citera
2015-10-03, 12:20
Medlem
Finns det live video från Danderyd? Pojkarna har börjat spela just.
Citera
2015-10-03, 13:51
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Du måste ju va en sådan där människa som går runt med ett leende hela dagarna.
Brukar jag göra ,men när det gäller sport har jag inte samma tålamod jämnt ha ha

Haha...det gäller att vara positiv.

Citat:
Finns det live video från Danderyd? Pojkarna har börjat spela just.

Verkar inte som det....hittar bara live-scores men inga länkar till mathen.
Citera
2015-10-03, 16:18
Medlem
Challengerturnering på gång i Jönköping, om ATP godkänner kommer första upplagan att spelas i mars.

http://www.jp.se/article/stor-tennissatsning-i-jonkoping/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in