2015-07-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Federer och Murray har inte mött några kioskvältare direkt på vägen fram mot semifinal, men ser stabilt ut från båda håll. Blir en riktigt intressant semifinal.

Oavsett vinnare borde ha toppchans i finalen. Men man ska inte underskatta Djokovic möjlighet att höja sig när det gäller lite mer. Murray-Djokovic tror jag skulle ge den bästa finalen, personligen.

Wawrinka ser inget vidare ut, måste jag säga. Svårt att få till timingen. Litar aldrig på Gasquet när det kommer till att stänga matcher men han har en stor chans här.
Citera
2015-07-08, 20:58
Medlem
Dupeas avatar
Gasquet vinner med 11-9 i avgörande set. Helt otroligt att Wimbledon inte infört tiebreak i femte. Ren idioti.
Citera
2015-07-08, 20:58
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Så dåligt av Wawrinka.
Citera
2015-07-08, 21:05
Bannlyst
Är så jävla glad för Gasquet just nu!
Citera
2015-07-08, 21:42
Medlem
Wow, vilken match. Riktigt underhållande, det hade jag inte trott innan.

Gasquet har spelat bra den här turneringen.

Mentalt har ju ingen av dem den starkaste styrkan. Så en intressant match på det sättet. Och det mentala mötet blev ju riktigt jämt. När Wawrinka bröt tillbaka då Gasquet servade för matchen i femte, var jag säker på att Wawrinka skulle vinna. Men Gasquet överraskade med stor mental styrka.

Jag tycker att alla GS ska köra med långt 5:e set. De sista gemen i den här matchen var bland de bästa.

Om Gasquet tar sig till final kommer han peta ut Nadal från topp-10. Det är visserligen inte så troligt då han behöver slå Djokovic i semin. Men jag kommer så klart hålla tummarna.
Citera
2015-07-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Mikael Ymer med en tung seger, 6-3 6-2 mot världssexan Barrios Vera. Mycket bättre servande idag sett till statsen, men det som sticker ut är kanske 9 av 10 räddade breakbollar i matchen, medan han själv tog 4 av 11. Kvartsfinal nästa.

Mikael verkar lite bättre offensivt än Elias, det är jag positiv till,tex 7 vunna på nät utav 12 ,verkar inte helt oäven på nät i jämnförelse med Elias tex,det är väl det jag läst också, Mikael ska tydligen va bättre tekniskt , lite mer trollerislag av han visst, kan visst göra lite vad som helst med bollen.
Gillade förresten statsen på Chile:naren , 21 vunna av 42 på nät,han måste ju spelat serve ovh volley i stort sett, ovanligt Chilenare spelar så.
Tror nog Mikael kan knipa en till faktiskt.
Citera
2015-07-08, 22:19
Medlem
Riktigt kul Gasquet kunde vinna kvarten, tyckte han förtjänat den , troligen chanslös mot Djoko tyvärr.
Citera
2015-07-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Gasquet vinner med 11-9 i avgörande set. Helt otroligt att Wimbledon inte infört tiebreak i femte. Ren idioti.
I finalen tycker jag det långa 5e setet är värdefullt, före dess så får de gärna ha tiebreak. Jag tycker mest det är tråkigt när matcher avbryts för mörker och rinner över till nästa dag, föredrar ett lite mer slumpartat avslut med tiebreak framför det.
Citera
2015-07-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Mikael verkar lite bättre offensivt än Elias, det är jag positiv till,tex 7 vunna på nät utav 12 ,verkar inte helt oäven på nät i jämnförelse med Elias tex,det är väl det jag läst också, Mikael ska tydligen va bättre tekniskt , lite mer trollerislag av han visst, kan visst göra lite vad som helst med bollen.
Gillade förresten statsen på Chile:naren , 21 vunna av 42 på nät,han måste ju spelat serve ovh volley i stort sett, ovanligt Chilenare spelar så.
Tror nog Mikael kan knipa en till faktiskt.

Vet inte om han är det just nu, men Mikael ser ut att bli 1-2dm längre än brorsan och det ger lite gratis. Elias är inte jättekort men på den undre halvan sett till tourspelare.
Citera
2015-07-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vet inte om han är det just nu, men Mikael ser ut att bli 1-2dm längre än brorsan och det ger lite gratis. Elias är inte jättekort men på den undre halvan sett till tourspelare.

Elias är ju 183 cm , om Mikael ska bli 1-2 DM längre, menar du Mikael ska bli närmare 2 meter? hoppas inte, vill inte ha någon orörlig långskrank ha ha
Citera
2015-07-09, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Elias är ju 183 cm , om Mikael ska bli 1-2 DM längre, menar du Mikael ska bli närmare 2 meter? hoppas inte, vill inte ha någon orörlig långskrank ha ha

Haha, menade tum. Så 186-188 på Mikael, typ. Baserat på när jag ser honom bara ska sägas, och han är bara 16 så.
Citera
2015-07-09, 07:13
Medlem
Riddarhusets avatar
Nadal och Federer är 185 cm. Ingen större skillnad. Rafael Ymer blir nog bäst av bröderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in